Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، داراب بیرنوندی روز چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه ۳۳۰ کیلومتر شبکه فرسوده در استان داریم، گفت: سالانه به طور میانگین ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر از این شبکه اصلاح می‌شود.
بیرنوندی ادامه داد: برای نوسازی شبکه آبرسانی استان ۲۷۰ میلیارد تومان اعتیار مورد نیاز است که تاکنون ۲۱۰ میلیارد تومان هزبنه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده در شهر قزوین یاد آور شد: در حال حاضر ۱۳۰ کیلومتر شبکه فرسوده در سطح شهر داریم که بیشتر در مناطق قدیمی و بافت فرسوده شهری قرار دارند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت:در حال حاضر از ۳۲۰ هزار نفر جمعیت روستایی استان حدود ۲۵۰ هزار جمعیت تحت پوشش مجتمع آبرسانی قرار دارند.
بیرنوندی افزود: مجتمع‌های آب روستایی در قالب پروژه‌های ملی از سال ۹۲ با ردیف بودجه مشخص تعریف شدند و هر سال اعتبارات مناسبی از منابع ملی و صندوق توسعه برای این مجتمع‌ها تخصیص می‌یابد.
وی تصریح کرد: ۴۳ مجتمع آبرسانی برای روستاهای استان قزوین در نظر گرفته شده که تاکنون ۲۵ مجتمع با ظرفیت ۱۰۵ هزار نفر جمعیت به بهره برداری رسیده و ۱۸ مجتمع باقی مانده است که تا پایان سال، ۱۱ مجتمع به بهره برداری می‌رسد و مابقی هم در صورت تامین اعتبار در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
بیرنوندی اضافه کرد: هم اکنون ۹۰ درصد جمعیت شهری و ۸۶ درصد جمعیت روستایی، تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند که در صورت تکمیل ۱۱ مجتمع روستایی، میزان بهره‌مندی روستاهای استان از آب شرب سالم به حدود ۸۸ درصد جمعیت روستایی استان خواهد رسید.
وی افزود: قزوین با کمبود ۴۰۰ لیتر در ثانیه‌ای آب مواجه است که با احداث چاه‌های جدید تا سال آینده ۲۵۰ تا ۳۰۰‌ لیتر در ثانیه به شبکه آب شهر اضافه می‌شود.
بیرنوندی سرانه مصرف استاندارد را ۱۵۰ لیتر در شبانه‌روز اعلام کرد و ادامه داد: این رقم در شهر قزوین به ۲۰۰ لیتر در ثانیه رسیده است که به همین منظور برای جبران کمبود آب شرب، چهار حلقه چاه طی چند ماه گذشته حفر و تجهیز شد و با حفر چهار چاه دیگر طی ماه آینده، این شرکت تلاش می‌کند تا منابع تولید آب شرب را افزایش دهد.
وی، تسریع در پروژه آبرسانی به شهر آبیک تا پایان سال جاری و شهرک مهرگان و نیز طرح احداث تصفیه خانه فاضلاب شریفیه را از اقدامات عمرانی در دست اجرا اعلام کرد.
این مسوول با بیان اینکه در حوزه شهری امسال هفت حلقه چاه با اثربخشی ۱۸۵ لیتر در ثانیه ایجاد شده است، افزود:نشت‌یابی ۷۰۰ کیلومتر شبکه آب در شهرهای قزوین، اقبالیه، محمدیه، مهرگان و الوند، بهسازی ۳۰ دهنه چشمه در حوزه روستایی و حفر ۱۴ حلقه چاه در سطح روستاها انجام شد و تعداد آبرسانی سیار نسبت به گذشته ۴۵ درصد کاهش یافت.
 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قزوین با اشاره به مزیت‌های یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، افزود: از ابتدای امسال،  شرکت‌های آبفای شهری و روستایی به صورت یکپارچه و در قالب یک شرکت، فعالیت خود را در راستای ارائه خدمات بهتر آغاز کردند.
وی اظهار داشت: یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی به سود روستاها است و موجب رشد و توسعه مناطق روستایی خواهد شد.
بیرنوندی ادامه داد: با گذشته چند ماه از فرآیند یکپارچه سازی، نتایج خوبی در حوزه روستاها شاهد هستیم و خدمات رسانی به مردم تسریع شده است.
این مسوول اضافه کرد: همچنین پرهیز از موازی کاری، بهره مندی کامل از تاسیسات و سرعت بخشی در آبرسانی به روستاها، یکسان سازی سطح خدمات به مشترکان در حوزه روستایی و استفاده از نیروی انسانی متخصص و توانمند از دیگر مزایای یکپارچه سازی این دو شرکت است.
این مسوول اضافه کرد: سامانه ۱۲۲ با ۳۰ نیرو به صورت شبانه روز آماده دریافت گزارش‌های مردمی در استان است.
استان قزوین دارای ۵۲۴ هزار مشترک آب شهری و روستایی و ۲۵۷ هزار مشترک فاضلاب است.

برچسب‌ها تصفیه خانه آب و فاضلاب استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تصفیه خانه آب و فاضلاب استان قزوین تصفیه خانه آب و فاضلاب استان قزوین اخبار کنکور شهری و روستایی لیتر در ثانیه یکپارچه سازی استان قزوین آب و فاضلاب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۹۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با اشاره به آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان، گفت: در سال گذشته، بیش از ۲۷۰ هزار مترمکعب آب شرب به صورت سیار به مناطق دچار تنش آبی استان گلستان تحویل داده شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ابوالفضل رحیمی با اشاره به شرایط تامین آب شرب در استان اظهارداشت: در سال گذشته، بیش از 270هزار مترمکعب آب شرب به صورت سیار به مناطق دچار تنش آبی استان تحویل داده شده است.

وی درباره تامین آب شرب برای مناطق دچار تنش آبی استان اظهار کرد: در سال گذشته و به خصوص در فصل تابستان، به دلیل گرم شدن هوا و افزایش مصرف آب از سوی مردم، تقاضا برای آب شرب افزایش یافته که این امر، مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان از تحویل بیش از 270هزار مترمکعب آب شرب به تعداد 20 هزار سرویس از طریق آبرسانی سیار به روستائیان و همچنین بعضی از شهرهای دچار تنش آبی استان در  سال گذشته خبر داد و گفت: حجم آبرسانی سیار در هر ماه با توجه به میزان گرمای هوا و تعداد مناطق دچار کمبود آب، متغیر بوده و از ابتدای سال گذشته تاکنون روند صعودی داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان آبرسانی سیار را یکی از راه‌های تامین آب شرب روستاهای مواجه با بحران اعلام کرد و گفت: این اقدام به ویژه در همه ایام سال در مناطقی که با کمبود آب مواجه بوده و منابع آبی جایگزین ندارند انجام می‌شود.

رحیمی با اشاره به عملکرد آبرسانی سیار شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، اظهار داشت: 257روستا و نقاط جمعیتی در کل استان با جمعیت بیش از 186هزار نفر در سال گذشته از خدمات آبرسانی سیار این شرکت استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان
  • لحظه انفجار چاه فاضلاب یک مجتمع تجاری در تبریز
  • سبدی از اقدامات فنی، فرهنگی، زیرساختی، عمرانی و برقی در مجتمع گردشگری صفه
  • تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام