Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- یک کارشناس اقتصادی گفت: در صورتی که دولت بخواهد از طرف بورس کسب درآمد کند باید از سرمایه گذار خارجی در این حوزه استفاده کند.
به گزارش خبرگزاری آریا، اکبر حامدی کارشناس اقتصادی افزود: به نظر می‌رسد بدون رونق در بورس کسب درآمد برای دولت امکان پذیر نمی‌باشد و دولت می‌تواند برای رونق در بورس از ایرانیان خارج از کشور و یا سرمایه گذاران خارجی استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ایجاد رونق در بورس می‌تواند به کسری بودجه دولت کمک کند.
این کارشناس اقتصادی با بیان این که در بودجه سال آینده درآمد واگذاری سهام شرکت‌های دولتی و فروش اوراق مشارکت 298 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است، گفت: از این رقم 125 هزار میلیارد تومان از فروش و انتشار اوراق مشارکت و حدود 95 هزار میلیارد تومان از فروش و واگذاری شرکت‌های دولتی پیش بینی شده است.
آقای حامدی افزود: در هشت ماه سال جاری درآمد فروش اوراق 117 هزار میلیارد تومان و واگذاری سهام نیز زیر 50 هزار میلیارد تومان بوده است و به نظر می‌رسد کسب درآمد 95 هزار میلیارد تومان از محل فروش و واگذاری سهام شرکت‌های دولتی در بودجه سال آینده امکان پذیر نباشد مگر این که رونقی در بورس ایجاد شود.
وی گفت: بدون رونق در بورس امکان فروش این حجم از سهام و کسب درآمد 95 هزار میلیاردی امکان پذیر نیست.
این کارشناس اقتصادی افزودک برای ایجاد این رونق می‌توانیم از ایرانیان خارج از کشور و سرمایه گذاری خارجی به عنوان راه حل استفاده کنیم.
آقای حامدی با بیان این که بودجه به صورت کلی و مستقیم روی بازار سرمایه تأثیر ندارد افزود: تأثیرات بودجه به صورت تلفیقی در بدنه آن تأثیرگذار است و تعیین دلار 11 هزار و 500 تومانی و فروش نفت 40 دلاری در بودجه سال آینده خوش بینانه است.
وی ادامه داد:، اما تعیین بودجه سال آینده سیگنال‌های معقولی در میان مدت به بازار سرمایه وارد می‌کند.
این کارشناس اقتصادی گفت: ما در بحث بودجه و محقق شدن آن معمولاً واگرایی داریم و آنچه نوشته می‌شود و آنچه اتفاق می‌افتد با هم فرق دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، آقای حامدی افزود: تأثیر بودجه در بازار‌های پولی به صورت نرخ مؤثر سود و در بازار سرمایه به صورت تأثیر بر شاخص بورس نشان داده می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کمک کسری هزار میلیارد تومان کارشناس اقتصادی بودجه سال آینده رونق در بورس کسب درآمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۹۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است

  حشمت الله فلاحت پیشه گفت:  فارغ  آمارهایی که از رشد در دولت مطرح می‌شود  وقتی که به معیار اصلی ارزیابی عملکرد دولت می‌رسیم که همان میزان رضایت مردم است، متوجه مى‌شویم که در دولت آقای رئیسی چند کار انجام شده است؛ ۱- بیشترین فشارها بر دوش مردم وارد شد ٢- سالانه ۵۰ درصد مالیات افزایش پیدا کرد ٣-  برای کسب درآمد و سود از جیب مردم تلاش شد و دولت خود را در جیب و کاسبی مردم سهیم کرد که همه اینها در دنیای امروز بی‌سابقه است.

وی گفت:نه‌تنها در دولت آقای رئیسی عزم جدی برای رفع نیازهای اقتصاد مردم وجود ندارد؛ بلکه در جایی هم که مردم با وجود گرانی، تورم و بی‌سامانی اقتصادی زندگی خود را به‌سختی می‌گذراندند، دولت باز هم به گونه‌ای از جیب مردم برداشت می‌کند.

به گزارش شرق، فلاحت پیشه ادامه داد: آخرین آن مالیات بر عایدی سرمایه است، مردم اموال و املاکی دارند که ریسک تورم ناشی از خرید و حفظ و ارتقا و افزایش اموال خود را به جان خریده‌اند و این در حالی است که دولت خود را شریک در سرمایه و دارایی سود مردم کرده است و این عملکرد یعنی به عبارتی در شرایطی که در دولت سیزدهم ما تا هفت برابر فروش نفت در مقایسه با زمان تحریم داشتیم و درعین‌حال بخش عمده اموال مسدودشده کشور نیز آزاد شده بود، نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده؛ به طوری که میزان مالیات و عوارضی که از مردم در سال ۱۴۰۲ اخذ شد، هزار هزار میلیارد تومان بوده که خود یک رقم بی‌سابقه است .

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • جامعه و دولت به درآمدی که مردم ایجاد می‌کنند وابسته است
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند