Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر هماهنگی امور مقابله و رصد جریان مالی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اهمیت مبارزه با قاچاق در سطرح عرضه گفت: از ۲۲ آذر‌ماه سیگار‌های برند محرز قاچاق جمع‌آوری شده و متخلفان به سازمان تعزیرات معرفی می‌شوند.

یاسر سوادکوهی مدیرکل دفتر هماهنگی امور مقابله و رصد جریان مالی قاچاق ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو با اشاره به روند برخورد با قاچاق سیگار در کشور گفت: قاچاق محصولات دخانی تنها یک آسیب اقتصادی نیست و بیشتر از آن به عنوان قاچاق یک کالای سلامت‌محور توجه می‌شود که ارتباط مستقیمی با سلامت مردم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تأکید بر اهمیت استفاده از سامانه رهگیری سیگار اظهار داشت: برای شروع مقابله با قاچاق سیگار، نیازمند تکمیل این سامانه بودیم؛ روند صدور کد‌های رهگیری سیگار در انتهای شهریور‌ماه اجرایی شد و از آن زمان تشخیص سیگار قاچاق و غیر قاچاق برای مردم و نهاد‌های نظارتی قابل تحقق است.

 

برخورد با قاچاق دخانیات در مبادی ورودی، انبار‌ها و سطح عرضه

این مقام مسئول ادامه داد: قرارگاه‌های برخورد با کالای قاچاق در سطح عرضه ایجاد شده و کمیته‌های شناسایی و عملیات نیز تشکیل شدند؛ بر این اساس مسئله مبارزه با دخانیات در سه فاز مختلف دسته‌بندی شد. در فاز اول برخورد در مبادی ورودی کشور اولویت قرار گرفت و در این مرحله برخی از استان‌ها به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفتند.

 

وی با اشاره به اینکه مقابله با قاچاق دخانیات در مبادی ورودی به ناجا محول شده است، گفت: در شش ماه ابتدایی سال 99، در حدود 500 میلیون نخ سیگار قاچاق توسط نیروی انتظامی کشف شده است.

 

سواد‌کوهی با اشاره به فاز دوم طرح مقابله با قاچاق دخانیات افزود: در فاز دوم به سراغ انبا‌ر‌ها و محل‌های دپو سیگار قاچاق رفتیم. در این مرحله به این مسئله توجه شد که عرضه کنندگان خرد، موجودی خود را از این مراکز توزیع دریافت می‌کنند و بر این اساس وظیفه شناسایی و برخورد با مراکز انبار دخانیات قاچاق به وزارت اطلاعات محول شد که همزمان با فاز اول طرح درحال اجرا است.

 

مدیرکل دفتر هماهنگی امور مقابله و رصد جریان مالی قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: در فاز سوم نیز توجه خود را به سطح عرضه معطوف کردیم؛ چرا که در حال حاضر امکان شناسایی سیگار‌های قاچاق وجود دارد.

 

شروع طرح برخورد با عرضه کنندگان سیگار قاچاق در استان تهران

وی با بیان اینکه برخورد با عرضه سیگار قاچاق به صورت پایلوت از استان تهران آغاز می‌شود، گفت: باید به این مسئله توجه شود که هدف ما از مقابله در سطح عرضه در ابتدا سلبی نبوده و به دنبال تغییر رفتار عرضه کنندگان سیگار هستیم. چرا که صنعت دخانیات کشور می‌تواند نیاز کشور را تامین کند و در صورت حذف کالا‌های دخانی قاچاق، عرضه کنندگان می‌توانند سیگار‌های تولید داخل را جایگزین آن‌ها کنند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در طرح پایلوت بیش از 40 برند محرز سیگار قاچاق جمع‌آوری خواهند شد، اظهار داشت: از 22 آذرماه مرحله اول برخورد با قاچاق در سطرح عرضه آغاز خواهد شد و پرونده متخلفین به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع خواهد شد.

 

سوادکوهی با بیان اینکه دخانیات قاچاق مکشوفه در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار داده می‌شود، گفت: سیگار و دخانیات قاچاق، کالای سلامت محور محسوب شده و قطعا امحاء خواهند شد، بدین ترتیب امکان برگشت این کالاها به بازار از هیچ طریقی وجود ندارد.

 

وی با تأکید بر اهمیت برخورد با کالای قاچاق در سطح عرضه عنوان کرد: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پیش از مبادی ورودی در سطح عرضه نیز باید با قاچاق کالا مبارزه شود، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان ناظر در چندین طرح بزرگ مبارزه با عرضه کنندگان سیگار قاچاق حضور داشته که برای مثال می‌توان به طرح برخورد با عرضه کنندگان پوشاک قاچاق در سال 97 اشاره کرد، که با موفقیت انجام شد.

 

وی در پایان گفت: امیدواریم در پی مبارزه با قاچاق سیگار در سطح عرضه، فعالان بازار به زودی عاری از محصولات دخانی قاچاق شوند و بدین وسیله از آسیب به سلامتی مردم جلوگیری شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مبارزه با قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق سیگار قاچاق دخانیات مبارزه با قاچاق کالا و ارز عرضه کنندگان سیگار عرضه کنندگان برخورد با عرضه دخانیات قاچاق مبادی ورودی سیگار قاچاق سطح عرضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۹۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت بیش از ۳ میلیارد ریالی یک واحد صنفی در رشت

مرتضی امینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پرونده نگهداری انواع سیگار خارجی و توتون در شعبه دوم ویژه قاچاق کالا و ارز رشت رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با بررسی پرونده و نداشتن مدارک قانونی اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سیگار قاچاق، متهم را به پرداخت سه میلیارد و ۴۸۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان در بازرسی از یک دستگاه خودرو سواری، سیگارهای قاچاق را کشف و گزارش تخلف آن را برای رسیدگی به این اداره کل ارسال کردند.

کد خبر 6089458

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف محموله سیگار قاچاق در میامی
  • زخم کاری سیگارهای الکترونیک
  • محکومیت بیش از ۳ میلیارد ریالی یک واحد صنفی در رشت
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • کشف ۳۱ هزار و ۹۲۰ نخ سیگار قاچاق در کرمان