Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزونی  زویوزدا متعلق به وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در گزارشی به نقل از دانشمندان آزمایشگاه رصدشناسی خورشیدی انستیتو فیزیک آکادمی علوم روسیه گفت: انفجار خورشیدی شدید روز هفتم ماه دسامبر (روز دوشنبه) رخ داد و مقادیر بسیار زیادی مواد از سوی خورشید پرتاب شده است.

در گزارش گفته شد: نخستین توفان خورشیدی بامداد امروز به سطح کره زمین رسید و انتظار می رود ضربه اصلی از توفقان های خورشیدی تا نیمه های روز ۱۰ دسامبر (پنجشنبه) وارد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 سرعت توفان های خورشیدی ۸۰۰ کیلومتر در ثانیه است و بر اثر آن میدان مغناطیسی زمین بطور موقت پایداری خود را ازدست می دهد.  

دانشمندان هشدار می دهند که در شرایطی که توفان خورشیدی در زمین می وزد فشار رادیواکتیوی بر تجهیزات فضایی افزایش می یابد و اختلالاتی در سیستم های مخابراتی بوجود می آید.  

انتظار می رود توفان خورشیدی ضعیف تری روز ۱۱ دسامبر (روز جمعه) رخ دهد و پس از یک هفته وضعیت به حالت عادی بازمی گردد.  

آخرین مورد توفان های خورشیدی اواسط مهر ماه گذشته گزارش شد.

توفان های مغناطیسی می تواند موجب کاهش و افزایش فشارخون، میگرن و بی خوابی مردم زمین شود و تاثیرات ناخوشایندی بر زندگی مردم بگذارد.  

دانشمندانی که در مورد تاثیر امواج مغناطیسی و توفان های خورشیدی بر انسان مطالعه می کنند، می گویند: جرقه های ناشی از طوفان های خورشیدی و امواج مغناطیسی سبب بروز اختلالات روانی در سطوح مختلف کم تا خطرناک می شود.

 دراین تحقیقات دانشمندان به مطالعه تأثیرگذاری فضا بر انسان می پردازند. از جمله تأثیر جرقه های خورشیدی و توفان های مغناطیسی که پس از آن بروز می کند.

کوکلسکی مرکز این گونه تحقیقات درشهر آپاتیت در یک منطقه قطب شمال است. دراین محل امواج مغناطیسی زمین به شکلی است که خطوط نیروزا بر فراز قطب، قیفی درست می کنند.

براساس این گزارش، ذرات خورشیدی و پرتوهای فضایی در این مرکز انوار نوری شمالی را در آسمان ایجاد می کند که این امواج در بدن انسان باعث بروز اختلال می شوند. سالخوردگان و نوجوانان نسبت به تأثیرات فضایی حساس هستند.

آلا مارتینووا پژوهشگر مسائل بیولوژی مرکز علمی کولسکی در این باره گفت: عکس العمل بچه ها در وضعیت های متفاوت، حساس تر است. آیا می توان چنین رفتاری را دعوای بچه گانه نامید؟ یک چیزی بر ارگانیزم تأثیر می گذارد و کودک احساس ناراحتی می کند و کم توجه می شود. درنتیجه کودک نمی خواهد درس بخواند.
شدت پرتوهای فضایی در شمال بیشتر است که تأثیر اضافی اشعه رادیو اکتیو و تغییرات را موجب می شود.

دانشمندان همچنین به تاثیر توفان های خورشیدی در اخلال در سیستم های انرژی و نیز فعالیت جهت یابی حیوانات و پرندگان هم پی برده اند که ممکن است کوچ فصلی پرندگان را مختل کند.

برچسب‌ها روسیه فشار خون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه فشار خون روسیه فشار خون اخبار کنکور توفان های خورشیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۹۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گستره بارش‌ها سراسر کشور را فرامی‌گیرد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وزش باد شدید و گردوخاک در بعضی مناطق، از بارش باران در بیشتر استان‌های کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در مناطقی از استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کردستان، همدان، آذربایجان غربی، جنوب و غرب اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

وی افزود: این وضعیت چهارشنبه علاوه بر مناطق مذکور در مناطقی از استان‌های بوشهر، کرمان، هرمزگان و خلیج فارس و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود و پنجشنبه به جز استان‌های ساحلی دریای خزر، در زنجان، قزوین، البرز و تهران که وقوع رگبار پراکنده در آنها دور از انتظار نیست، در سایر مناطق کشور بارش قابل ملاحظه رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: جمعه در جنوب و جنوب شرق کشور، بارش پراکنده و در سایر مناطق، بارش قابل ملاحظه پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: شنبه در نقاطی از نوار شمالی کشور، شمال شرق، شرق، شمال غرب و جنوب غرب و غرب، شاهد بارش پراکنده خواهیم بود؛ همچنین خلیج فارس و تنگه هرمز سه شنبه و پنجشنبه مواج و چهارشنبه طوفانی است.

وی با بیان اینکه دریای عمان چهارشنبه و پنجشنبه مواج پیش بینی می‌شود، گفت: طی چهار روز آینده به تناوب در مناطقی از سیستان و بلوچستان و شرق کرمان و جمعه در خراسان جنوبی و یزد، در بعضی ساعات وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، کمی ابری به تدریج نیمه ابری گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۲۸ و کمینه ۱۳ درجه سانتی‌گراد است و روز چهارشنبه، نیمه ابری به تدریج ابری گاهی بارش پراکنده و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۲۷ و کمینه ۱۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 749223

دیگر خبرها

  • چرا به سمت قبله نماز می‌خوانیم؟ + دلائل علمی
  • سیاره عطارد در اوج خورشیدی قرار می‌گیرد
  • بارش‌ها سراسر کشور را فرامی‌گیرد
  • معمای فرسایش مداری مشتری‌های داغ حل شد
  • گستره بارش‌ها سراسر کشور را فرامی‌گیرد
  • رگبار و رعد و برق قم را در برمی‌گیرد
  • امواج بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان 
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار