Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: فردا با حضور ویدئو کنفرانسی روسای جمهور ایران و افغانستان و حضور سایر مقامات دو کشور راه آهن خواف- هرات به بهره برداری می رسد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی خبر داد: فردا با حضور ویدئو کنفرانسی رؤسای جمهور ایران و افغانستان و سایر مقامات دو کشور راه آهن خواف- هرات با هدف توسعه روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، توسعه صادرات و افزایش سهم ایران در شبکه ترانزیت بین المللی به بهره برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون وزیر راه و شهرسازی راه آهن خواف- هرات را پیوند مجدد ملت ایران و افغانستان با تاریخ و فرهنگ مشترک دانست و گفت: این خط آهن موجب گسترش مبادلات منطقه‌ای و بین المللی برای این بخش از قاره آسیا می‌شود و نقطه عطفی در توسعه روابط ایران و افغانستان و تکمیل کننده اتصال ریلی چین، قرقیزستان، تاجیکستان، افغانستان و ایران است که اهمیت این طرح را برای دو کشور ایران و افغانستان نمایان می‌کند.

خادمی با اشاره به جایگاه ویژه ایران در جاده ابریشم اظهار داشت: موقعیت ایران در منطقه به گونه‌ای است که حلقه اتصال میان شرق و غرب دنیا محسوب می شده است و امروز با تکمیل کریدورهای بین المللی موقعیت ایران دوباره در حال احیا شدن است.

وی افزود: اتصال به چین از طریق افغانستان و راه آهن خواف- هرات و توسعه و پیشرفت منطقه و کشور افغانستان، تکمیل و توسعه شبکه ریلی کشورهای اکو و افزایش ترانزیت کالا از کشورهای آسیای میانه به اقیانوس هند از دیگر مزایای بهره برداری از این شبکه ریلی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی توسعه شبکه ریلی کشور را یکی از اولویت‌های مهم در احداث زیرساخت‌های حمل و نقل ذکر کرد و افزود: در حال حاضر حدود ۱۴ هزار کیلومتر راه آهن در حال بهره برداری، بیش از ۳ هزار کیلومتر در حال اجرا و بیش از ۶ هزار کیلومتر در دست مطالعه است.

وی ادامه داد: در دولت دوازدهم نیز ۸۵۶ کیلومتر راه آهن در قالب ۵ طرح ریلی به بهره برداری رسید که با تکمیل راه آهن خواف- هرات به طول ۱۴۰ کیلومتر، این میزان به ۹۹۶ کیلومتر می‌رسد.

گفتنی است: راه آهن خواف- هرات به طول ۲۲۵ کیلومتر شامل چهار قطعه است که در ایران در قالب دو قطعه به طول ۷۸ کیلومتر از خواف تا مرز شمتیغ در استان خراسان رضوی احداث شده است. قطعات ۳ و ۴ این پروژه در کشور افغانستان قرار دارد که قطعه ۳ به طول ۶۲ کیلومتر از شمتیغ تا ایستگاه روزنک و قطعه ۴ از ایستگاه روزنک تا شهر هرات به طول ۸۵ کیلومتر است. قطعه ۳ این پروژه از با سرمایه گذاری ایران و با دانش و تخصص مهندسان ایرانی احداث شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: راه آهن خواف هرات مرز شمتیغ ایران و افغانستان راه آهن خواف بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۹۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات

نمایشگاه کتاب و آثار خطاطان و نقاشان در تاسیسات ولایت هرات با ۳ هزار جلد کتاب و ۱۵۰ اثر هنری به نمایش گذاشته شده افتتاح شد.

شیخ الحدیث مولانا نور احمد اسلام جار والی هرات هدف از برگزاری این نمایشگاه را ترویج فرهنگ مطالعه بین جوانان و همچنین تشویق نویسندگان و خوش‌نویسان عنوان کرده و گفت تاریخ فرهنگ بشریت با علم و خط گره خورده است.

والی هرات گفت اکثریت هنرمندان نویسندگان، خط‌نویسان و نقاشان از جمله محروم‌ترین قشر جامعه محسوب می‌شوند.

شیخ اسلام جار از مردم و تجار خواست برای حمایت از آثار هنری هنرمندان اثرهای شان‌را خریداری نموده و به خانه هایشان نمایش بگذارند.

همچنان والی هرات می‌گوید استفاده از شبکه‌های اجتماعی جوانان را از مطالعه و تحقیق بازداشته و ضررهای دینی و دنیایی را برای آنان به همراه داشته است.

ناصر شهاب، رئیس اتحادیه کتاب فروشان در هرات از این اقدام مسئولان استقبال نمود. او گفت که تقریبا سه هزار جلد کتاب در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

برخی از فرهنگیان با نگرانی از کم‌رنگ شدن فرهنگ کتابخوانی خواهان توجه مسئولان محلی در امر فرهنگ‌سازی و ارزش‌ گذاری بیشتر به آثار نویسندگان و هنرمندان شدند.

از سویی هم الحاج حیات الله مهاجر معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان ، از تلاش‌ها برای حمایت از نویسندگان و خوشنویسان سخن زده و هرات را به عنوان مرکز فرهنگی افغانستان یاد کرده و گفت این ولایت تاریخ غنی از فرهنگ و هنر را دارا می باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • (ویدئو) فردا بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران افتتاح خواهد شد
  • تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم
  • تکمیل راه آهن خواف هرات
  • آغاز ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات توسط شرکت روسی