Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سلامت وزارت بهداشت قیمت جدید تست‌های کرونا را اعلام کرد. به گزارش ایسنا، سیامک سمیعی در نشست خبری ویدیوکنفرانسی با خبرنگاران گفت: به پیشنهاد شورای عالی بیمه هزینه تمام شده تست pcr کووید۱۹ بر اساس تولید داخل انجام شده است و هزینه تست کرونا در بخش دولتی ۲۴۰ هزارتومان و در بخش خصوصی ۳۰۱ هزار تومان تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی درباره سرعت پاسخ‌دهی به آزمایش‌های کرونا، تصریح کرد: سرعت انجام آزمایش PCR را از زمان نمونه‌گیری تا زمان پاسخ‌دهی به‌شکل استاندارد ۴۸ ساعت تعیین کرده‌ایم که این مدت زمان بر‌اساس استانداردهای بین‌المللی است. البته در زمان‌هایی مانند موج‌های شدید بیماری یا زمانی که ورودی بیمارستان‌ها افزایش می‌یابد، ممکن است به ۷۲ ساعت هم برسد که آن زمان آزمایشگاه موظف است تأخیر در پاسخ‌دهی را اطلاع دهد. معمولاً زمان پاسخ‌دهی تست PCR همان ۲۴ ساعت و ۴۸ ساعت انجام می‌شود. سمیعی افزود: متأسفانه برخی اپلیکیشن‌ها تست در منزل را تبلیغ کردند و باعث بالا بردن هزینه آزمایش‌ها شدند. البته برخی آزمایشگاه‌ها هم برای نمونه‌گیری در منزل طلب پول‌های آنچنانی می‌کردند. اگر قرار باشد آزمایش در منزل انجام شود باید با رقم معقولی هزینه از بیمار دریافت شود. بنابراین اگر آزمایش در محل آزمایشگاه خصوصی انجام شود نباید بیش‌از ۳۰۱ هزارتومان باشد و اگر در منزل انجام شود معمولاً آزمایشگاه‌ها صد هزار تومان به تعرفه اصلی اضافه می‌کردند اما، این آزمایش‌ها در منزل تعرفه مصوبی ندارند. کسی که در جایی غیر از آزمایشگاه‌ها می‌خواهد آزمایش دهد تنها باید با آزمایشگاه‌های مجاز وزارت بهداشت تماس بگیرد. وی افزود: پرداخت هزینه آزمایش برای اتباع خارجی هم مانند سایرین است اما پیشنهاد دادیم برای بحث توریسم سلامت مبلغ آزمایش برای این افراد افزایش یابد که فعلاً تغییری نداشته است و همه تابع همین تعرفه اعلام شده هستند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آزمایشگاه ها پاسخ دهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۹۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است

به گزارش خبرنگار مهر، مختار رجایی فر ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: بیماری تب مالت سویه‌های مختلفی دارد و بحث ریشه کنی آن امکان‌پذیر نیست.

وی بیان داشت: باید در این راستا پیشگیری و آگاهی‌رسانی انجام شود و مردم نیز همراه باشند

رجایی فر با بیان اینکه وقتی بیماری دام مثبت می‌شود، دامدار از انجام کشتار فرار می‌کند، گفت: درمان بیماری تب مالت زمانبر بوده و درمان طولانی مدت نیاز دارد، در برخی مواقع، بعد از شش ماه یا یک سال درمان، بیمار به ظاهر خوب می‌شود ولی بعد از یکسال دوباره علائم بیماری ظاهر می‌شود و این باعث تشخیص اشتباه پزشک می‌شود.

کد خبر 6092155

دیگر خبرها

  • عملکرد ضعیف برخی بانک‌های‌ دولتی قم در ارائه تسهیلات مسکن
  • چهار دستورکار ضروری دولت برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • آب شرب اصفهان سالم است
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس، ضرورت رقابت با حرفه ای‌ها
  • بخش خصوصی؛ضدتحریم،ارزآور
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • دستگیری متهمان ۲۰ فقره سرقت از اماکن دولتی و خصوصی در طرقبه شاندیز
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است