Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@22:02:20 GMT

جزییات طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۶۹۸۰۴

جزییات طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در اصفهان

ایسنا/اصفهان مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی اصفهان جزییات طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در اصفهان را تشریح کرد.

هومن سراج امروز (چهارشنبه- ۱۹ آذر ماه) در وبینار «تجارب موفق زنان در کسب و کارهای خانگی و ارائه یافته‌های پژوهشی در این حوزه» که به همت معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان برگزار شد، در تعریف مشاغل یا کسب و کارهای خانگی، اظهار کرد: آن دسته از فعالیت هایی که توسط عضو یا اعضا خانواده در فضای منزل مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اختلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار شکل گیرد و منجر به تولید خدمت یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی شود را کسب و کار خانگی می گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از آسیب شناسی طرح های قبلی و انجام مطالعات داخلی و خارجی در سال ۱۳۹۶ طراحی و به تصویب رسید. به منظور اجرا و پیاده سازی این طرح، جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای، واسطه ای و تسهیلگر مکلف به شناسایی، توانمندسازی (آموزش و مشاوره) اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار با بهره مندی از شبکه های افقی و عمودی شد.

مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی اصفهان با بیان اینکه موضوع این قرارداد انجام مطالعات، ساماندهی، بررسی، استعدادسنجی و توانمندسازی ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی در ۳۱ استان کشور است، تصریح کرد: این طرح بر اساس الگوی طرح توسعه مشاغل خانگی توسط جهاد دانشگاهی است.

سراج هدف از اجرای آن را تعامل با دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی دخیل در اجرای طرح و ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی برای اتصال به بازار و ایجاد زیرساخت های بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی و ایجاد امکان و تسهیل نظارت وزارت بر فرآیند اجرا از طریق نرم افزار کنترل پروژه و بازدیدهای میدانی اعلام کرد.

وی ادامه داد: در کنار این طرح از سال ۱۳۹۸، طرح توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار بر اساس الگوی مشاغل خانگی در ۲۴ استان کشور با ظرفیت ۶۲۰۰ نفر آغاز شد.

مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی اصفهان در توضیح فازهای اجرایی این طرح گفت: بررسی، شناسایی، اولویت بندی مزیت ها و هماهنگی های اولیه، توانمند سازی و اتصال به بازار سه فاز اجرایی طرح هستند.

وی در معرفی جزییات این طرح گفت: متقاضیان باید دارای حداقل هجده سال سن، بومی استان محل ثبت نام، عدم اشتغال تمام وقت، نداشتن بیمه کارفرمایی باشند و می توانند در رشته های قالیبافی، تابلو فرش، گلیم بافی، نقاشی مینا، خیاط لباس، بافنده سنتی، ویرایشگر متون، مترجم، برنامه نویس، انیماتور، نقاش پشت شیشه، رودوز سنتی، تولیدات چرمی دست دوز، دوزنده کیف و ساک پارچه ای، تراشکار سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، فیروزه کوبی، مونتاژکار، تولیدات محصولات زراعی، گیاهان زینتی، قارچ و نهال و ... در گلخانه های کوچک در سامانه  inhb.ir اقدام به ثبت نام کنند.

توجه به همکاری و داشتن تعاونی برای موفقیت کسب و کار خانگی مهم است

نفیسه عروجی به عنوان یکی از افراد موفق در تولید مشاغل خانگی با رویکرد تعاونی که در زمینه صنایع دستی فعالیت می کند نیز در این وبینار از تجارب موفق خود سخن گفت و اظهار کرد: برای موفقیت در مشاغل خانگی توجه به نوآوری و داشتن وجه تمایز محصول از اهمیت بالایی برخوردار است و در وهله بعد رفع نواقص کار را مدنظر قرار دادم.

وی افزود: توجه به همکاری و داشتن تعاونی برای موفقیت کسب و کار مهم است. در جریان فروش محصولاتم دریافتم که به تنهایی موفق نیستم و برای حصول موفقیت باید به دنبال زنجیره ارزش باشم.

به گفته این فعال کسب و کار مشاغل خانگی افراد باید ابتدا توانمندی های خود را شناخته و از مشاوره در این زمینه نیز کمک بگیرند و در نهایت ثبت شرکت تعاونی بسیار به من کمک کرد. همچنین برای موفقیت در کسب و کار باید بدانیم که آموزش و یادگیری بسیار مهم است و برای آن باید هزینه کنیم.

وی ادامه داد: چالش اصلی در تعاونی این است که وقتی با بحران مواجه شویم، افراد و شرکا شانه خالی می کردند که البته این موضوع را باید با تحقیق و بررسی برطرف می کردم. برای برطرف کردن این چالش گفتمان و استفاده از مشاوره بسیار کارگشا است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی توسعه مشاغل خانگی مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی برای موفقیت کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۹۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز کارگر فرصتی برای معرفی مشاغل خاص

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، آرامستان باغ رضوان کیش در نزدیکی میدان لاوان و در منطقه غیر مسکونی واقع شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روز کارگر فرصتی برای معرفی مشاغل خاص
  • اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت است
  • آسیا با ترویج گفت‌وگو توانمندتر می‌شود
  • سبدی از اقدامات فنی، فرهنگی، زیرساختی، عمرانی و برقی در مجتمع گردشگری صفه
  • تلاشگران ذوب آهن اصفهان مغز متفکر برای جهش تولید هستند
  • ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری