Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر آمنه کشاورزی  چهارشنبه به ایرنا اظهار داشت: مادران شیرده مبتلا به کرونا که حال عمومی مساعدی دارند می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی و ضدعفونی کردن وسایلی که شیر با آن در تماس است شیردهی به نوزاد را انجام دهند.

وی بیان کرد:  بیشترین نوع انتقال ویروس کرونا از مادر شیرده به نوزاد از طریق تماس نوزاد با ترشحات تنفسی و دست آلوده مادر است البته احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق آلوده بودن سطوحی که مادر و نوزاد با آن در ارتباط هستند، نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشاورزی گفت: مادران شیرده مبتلا به کرونا اگر بدحال باشند و شرایط وخیمی داشته باشند نباید به نوزاد خود شیر دهند دراین شرایط  می بایست کاملا نوزاد از مادر جدا شود تا زمانی که شرایط عمومی مادر ثابت و طبیعی شود و بتواند شیردهی را به صورت روزانه انجام دهد.
وی اضافه کرد: مادران بهتر است شیر خود را بدوشند و برای این کار حتماً دست‌های خود را ضد عفونی و از ماسک استفاده کنند و با وسایلی که قبلاً استریل شده شیر مادر دوشیده و توسط یک فرد سالم به نوزاد داده شود، دراین مادران  بهتر است تماس پوست با پوستی که اولین بار برای همه نوزادان با مادرها انجام می‌شود، صورت نگیرد.
به گفته وی نوزاد را باید در اتاق جداگانه‌ای نگهداری کنیم تا احتمال ابتلا کمتر شود، اگر اینکار امکان پذیر نیست باید یک پرده بلند از سقف تا پایین بین نوزاد و مادر قرار گیرد و نوزاد در فاصله حداقل دو متری از مادر باشد.
این متخصص زنان اضافه کرد: افرادی که مسئول مراقبت و نگهداری از مادر و نوزاد می شوند باید سالم باشند، در این زمان برای کاهش فشار روانی بر مادر باید مادر توجیه شود که این جداسازی موقت است و به نفع  نوزاد است.
به گفته وی امکان انتقال ویروس از طریق جفت به جنین در مادران باردار یا از طریق ترشح شیر به نوزاد در مادران شیرده وجود ندارد.

کشاورزی گفت: تغذیه با شیر مادر برای رشد نوزادان و تقویت سیستم ایمنی نوزاد مؤثر است و از نوزاد در برابر بسیاری از بیماری‌ها محافظت می‌کند، بنابراین قطع آن در روزهای شیوع کرونا توصیه نمی‌شود.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا فسا نوزاد فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فسا نوزاد فارس ویروس کرونا فسا نوزاد فارس اخبار کنکور مادران شیرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۹۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟

ایسنا/زنجان مدیرکل ثبت احوال استان گفت: میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری در سال ۱۴۰۲ را ۳۲.۵سال برای پدران و ۲۶.۹ سال برای مادران اعلام کرد.

مهدی ژاله‌چیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ در بین شهرستان‌های استان، بیشترین میانگین سن پدر در اولین فرزندآوری مربوط به شهرستان ابهر با رقم ۳۳.۵ سال و کمترین آن مربوط به شهرستان ماهنشان  با ۲۹.۹ سال است.

وی تصریح کرد: البته ۷۵ درصد از متولدین استان زنجان در سال ۱۴۰۲ مربوط به مادران در گروه سنی زیر ۳۵ سال است. ۷۵ درصد از متولدین استان زنجان در سال ۱۴۰۲ مربوط به مادران در گروه سنی زیر ۳۵ سال است.

 مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: ‌کل موالید استان در سال ۱۴۰۲  تعداد ۱۳۹۲۳واقعه بوده و از این تعداد ۱۰۴۴۲ ولادت در مادران پایین‌تر از ۳۵ سال رخ داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • (ویدئو) نوزاد فلسطینی متولد شده از مادر جان‌باخته درگذشت
  • میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد