Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، کوین ماندیا، مدیر عامل شرکت فایرآی گفت هکرها ابزاری را که برای سنجش امنیت کاربران به کار می‌رفته، دزیده‌اند. او در بلاگی در سایت شرکت نوشت: "هدف اصلی مهاجمان به دست آوردن اطلاعاتی مربوط به مشتریان دولتی مشخص بوده است."

 

ماندینا در توضیح پیچیدگی حمله گفت که این اتفاق "با ده‌ها هزار مورد دیگر که در طی سال‌ها با آن برخورد کرده‌ایم، متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

 

فایرآی اعلام نکرده که چه کسانی پشت این حمله مجازی بوده‌اند و گفته که با همکاری پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در حال تحقیق و بررسی درباره این پرونده است.

 

سهام این شرکت امنیت اینترنتی بعد از اعلام خبر حمله، به شدت افت کرد.

 

فایرآی از شرکت‌های پیشرو امنیتی در فضای مجازی است که کشف چندین تهدید امنیتی مهم را در کارنامه خود دارد.

 

مدیر عامل فایرآی می‌گوید بر اساس تجربه ۲۵ ساله‌اش در حوزه امنیت مجازی به این نتیجه رسیده که حمله‌ اخیر از سوی "کشوری با توانایی تهاجمی درجه یک" صورت گرفته است.

 

او می‌گوید مهاجمان "ترکیب تکنیکی بدیعی" را به کار برده‌اند که "ما و همکارانمان در گذشته شاهدش نبوده‌ایم."

 

شرکت فایرآی در سال ۲۰۰۴ در کالیفرنیا تاسیس شد. این شرکت به صورت تخصصی درباره حملات مجازی علیه شرکت‌ها در سرتاسر دنیا تحقیق می‌کند.

 

فایرآی به عنوان یکی از شرکت‌های موفق و درحال رشد در حوزه امنیت سایبری شناخته می‌شود.

 

جو تایدی، گزارشگر فضای مجازی بی‌بی‌سی می‌گوید وقتی که محافظان امنیت سایبری خود هدف حمله هکرها قرار می‌گیرند "لرزه بر اندام کارشناسان امنیت سایبری می‌افتد."

 

او می‌گوید این اولین بار نیست که شرکت‌های امنیت مجازی هدف قرار گرفته‌اند اما آنچه کارشناسان را نگران کرده، این است که اطلاعات و ابزار "تیم قرمز" شرکت فایرآی سرقت شده است.

 

فایرآی هم مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر امنیت سایبری یک بخش آفندی دارد که حمله‌هایی آزمایشی را برای سنجش قدرت دفاعی شبکه‌ شرکت‌ها ترتیب می‌دهد.

 

در فایرآی "تیم قرمز" این مسئولیت را بر عهده دارد و سرقت ابزار این تیم می‌تواند به معنای در اختیار گرفتن توان تهاجمی آن از سوی هکرها باشد.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: امنیت سایبری حمله سایبری هکر آمریکا امنیت سایبری شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۰۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج

‌به گزارش خبرگزاری مهر، امید رضا تونی از نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج خبر داد و مطرح کرد: نظارت بر بارگیری پسماندهای ضایعات لامپ شرکت توزیع برق استان البرز توسط کارشناسان محیط زیست جهت انتقال به شرکت‌های امحا کننده پسماند انجام شد.

وی افزود: واحدهای تولیدی و صنعتی می‌توانند پس از ثبت نام در سامانه جامع محیط زیست با حضور و نظارت کارشناسان محیط زیست هنگام بارگیری و پلمب، اقدام به انتقال پسماندهای ویژه خود به مراکز مجاز و مورد تأیید سازمان حفاظت محیط زیست کنند.

کد خبر 6096912

دیگر خبرها

  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • پس لرزه های خطرناک جنگ غزه در جهان؛ آیا زندگی یهودیان در غرب غیرممکن می شود؟
  • کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا شرکت می‌کند
  • مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • سیستم مکان یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد