Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:17:43 GMT

تداوم اعتراضات در استان سلیمانیه در شمال عراق

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۷۰۱۵۰

تداوم اعتراضات در استان سلیمانیه در شمال عراق

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های عراقی، اعتراضات از هفت روز پیش در استان سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق در اعتراض به تاخیر در پرداخت حقوق و وضعیت ناگوار اقتصادی و فساد آغاز شد و رفته رفته بر شدت آن افزوده شد و در جریان درگیریها و خشونت‌های همراه تظاهرات خیابانی تاکنون 7 کشته و 16 زخمی برجا گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول این مدت، شماری از مقرهای احزاب مختلف در استان سلیمانیه توسط معترضان به آتش کشیده شده است.

با آنکه از دیشب تا عصر امروز آرامش شکننده‌ای در شهرهای استان سلیمانیه برقرار بود و صبح خبر رسید که در سایه استقرار گسترده نیروهای امنیتی، تردد در شهر سلیمانیه عادی است و ممنوعیت رفت و آمد فقط بین مرکز استان و مناطق اطراف آن ادامه دارد، ولی برخی منابع عراقی عصر امروز گزارش دادند که اعتراضات بار دیگر از سرگرفته شده و در جریان آن تاکنون دو مقر حزبی دیگر و یک مرکز اداری در آتش سوخته و جاده ارتباطی اصلی استان سلیمانیه به «کرکوک» نیز مسدود شده است.

به گفته منابع خبری عراقی، اعتراضات عصر امروز همانند روزهای گذشته در اعتراض به تعویق چهارماهه حقوق و اوضاع بد اقتصادی و فساد در شهرهای «سید صادق، بیر مکرون، رانیه، دوکان، قلعه دزه و جمجمال» در استان سلیمانیه از سرگرفته شده، اما تاکنون درگیری بین معترضان و دستگاههای امنیتی به وقوع نپیوسته است.

دفتر سازمان ملل متحد در عراق خشونت‌های همراه با تظاهرات خیابانی در استان سلیمانیه را محکوم کرده و از مسئولان اقلیم کردستان عراق خواسته است تا از آزادی بیان پاسداری کنند.

«برهم صالح» رئیس جمهوری عراق نیز ضمن اشاره به اصل تضمین تظاهرات مسالمت‌آمیز، خواهان توقف خشونت‌ها در استان سلیمانیه شده است.

«مسرور بارزانی» رئیس دولت محلی اقلیم کردستان عراق نیز امروز با اشاره به اینکه این کشور در مرحله دشواری به سر می‌برد، خواهان حفظ امنیت و ثبات در سراسر اقلیم و درخواست از دولت مرکزی برای حل بحران حقوقهای معوقه شده است.

وی همچنین برخی طرف‌ها را بدون ذکر نام، متهم کرده و گفته است: برخی طرفها در تلاش برای سوء استفاده از اعتراضات و منحرف کردن مسیر مسالمت‌آمیز آن از طریق خرابکاری هستند.

در راستای حل مشکل حقوق کارمندان اقلیم کردستان عراق و اختلافات با دولت مرکزی در بغداد درباره مسائل مالی نیز امروز هیاتی از اقلیم به ریاست «قباد طالبانی» معاون نخست‌وزیر دولت محلی کردستان عراق، رهسپار بغداد شده تا در این باره رایزنی کند.

برچسب‌ها سلیمانیه اعتراضات بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلیمانیه اعتراضات بغداد سلیمانیه اعتراضات بغداد اخبار کنکور اقلیم کردستان عراق استان سلیمانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۰۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین‌ها

به نقل از رسانه‌های عراقی، وزارت نیروی عراق نیز گزارش داد که به دنبال حمله به میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه، خدمات پمپ بنزین‌های این منطقه متوقف شد.

دولت اقلیم کردستان عراق ساعتی پیش نیز در این ارتباط اعلام کرد که در نتیجه حمله به میدان گازی کورمور در سلیمانیه انتقال ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات ساعت برق به منطقه متوقف شده است.

این در حالی است که مقامات شهرداری چمچمال که محل حمله موشکی قرار گرفت در این باره گفتند: این حمله با یک پهپاد انجام شد که به ساختمان در حال ساخت داخل میدان گازی کورمور اصابت کرد.

ساعاتی پیش بود که منابع خبری از جمله شبکه المیادین از انفجار در میدان گازی «کورمور» در منطقه «چمچمال» در استان سلیمانیه خبر دادند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • (ویدئو) لحظه اصابت پهپاد انتحاری به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویری از حمله موشکی مرگبار به عراق؛ هدف میدان گاز بود
  • حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین‌ها
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق