Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، پابلیشینگ پرسپکتیو گزارش می دهد در اکثر لیست کتاب‌های پرفروش چند جلد کتاب مصور حتماً یافت می‌شود. اوپن‌بوکس پکن موسسه تحقیقاتی بازار کتاب چین در آخرین گزارش خود از کتاب‌های محبوب و پرفروش در بازار کتاب این کشور اعلام کرده است که کتاب‌های داستان و مستند از نویسنده‌های خارجی همچنان طبق سال‌های گذشته در این کشور محبوبیت خاص خود را دارند ولی به نظر می‌رسد علاقه به کتاب‌های مصور و داستان‌های کوتاه و بلند نویسنده‌های جوان چینی در حال پیدا کردن جایگاه خود در بازار کتاب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته اوپن‌بوک موسسه تحقیقاتی چینی که دفتر مرکزی آن در شهر پکن واقع شده است، در لیست پرفروش‌های امسال رمان‌های مصور، کتاب‌های کودک و کتاب‌های مانگا یا کتاب‌های مصور ژاپنی در بازار کتاب چین در حال استحکام جایگاه خود هستند و حالا دیگر در هر سایت و فروشگاه‌ آنلاینی چند جلد از این کتاب‌ها همیشه در راس لیست‌های پرفروش قرار دارند.

بر اساس آمارهای این موسسه، در لیست پرفروش‌های ماه اکتبر در کنار داستان‌های کلاسیک ادبیات جهان کتابی مثل «زنده ماندن» از نویسنده جوانی به نام «یو هیو» دیده می‌شود که از سوی انتشارات پابلیشینگ هاوس منتشر شده است. این کتاب در سال ۲۰۰۵ منتشر شده است ولی در طول ۸۲ ماه گذشته همچنان در لیست پرفروش‌های کشور چین قرار داشته است.

موفقیت کتاب‌های مصور و رمان‌های چینی در سال‌های گذشته به حدی بوده که بعضی از منتقدین می‌گویند صدای ناقوس مرگ رمان‌های کلاسیک در این کشور به گوش می‌رسد. رمان‌های آنلاین نیز به این قضیه کمک کرده و این صدا را بلند و بلندتر می‌کند. نویسندگان جوان سایت‌های داستان‌نویسی آنلاین در سال‌های گذشته محبوبیت خاصی در میان خوانندگان چینی پیدا کرده و حالا این محبوبیت به رمان‌های چاپ شده از این نویسندگان نیز سرایت کرده است.

بسیاری از کارشناسان و منتقدین ادبی و حتی خود کارمندان اوپن‌بوک اعتقاد دارند که تصاویر نقش اساسی در محبوبیت داستان‌های معاصر از نویسندگان جوان شده است. به گفته این کارمندان آمارها نشان می‌دهد رمان‌های خریداری شده توسط خوانندگان زن جوان نقش تاثیرگذاری در رونق این بازار داشته است. گفته می‌شود علاقمندان به داستان‌های آنلاین دوست دارند نسخه‌ای چاپی نیز از نویسندگان محبوب خود داشته باشند و به همین خاطر این بازار به خاطر این رمان‌های مجدد چاپ شده رونق گرفته است.

تیم اوپن‌بوک پیشنهاد می‌کند ژانر جدیدی برای داستان‌های اینگونه  اختراع شود و عنوانی مثل جوانان برای آن گذاشته شود چون به طور حتم در آینده بیشتر از این نوع داستان‌ها در بازار کتاب چین خواهیم شنید. اولین بار این نوع داستان‌های آنلاین در سال ۲۰۰۰ میلادی با کارهای نویسنده‌ای مثل «هان هان» به بازار کتاب چین معرفی شد.

کد خبر 571550 برچسب‌ها کتاب خارجی و نمایشگاه خارجی چین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کتاب خارجی و نمایشگاه خارجی چین بازار کتاب چین بازار کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۰۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاجیکستان هم مغلوب دختران فوتبال ایران شد

تیم ملی فوتبال دختران جوان ایران به سومین پیروزی متوالی خود در رقابت‌های کافا دست پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال دختران جوان ایران در ادامه رقابت‌های فوتبال آسیای مرکزی موسوم به کافا امروز (جمعه) به مصاف تاجیکستان رفت و به پیروزی رسید.

دختران جوان ایران با پنج گل حریف خود را شکست دادند و به سومین پیروزی پیاپی خود در این رقابت‌ها دست پیدا کردند. آنها پیش از این ازبکستان و ترکمنستان را هم شکست داده بودند.

تیم ایران در آخرین بازی خود یکشنبه، نهم ازدیبهشت به مصاف قرقیزستان می‌رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کدام کتاب «سروش صحت» باعث صف طولانی در اصفهان شد؟
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • چراغ شور خودروهای کلاسیک (فیلم)
  • ورود ۸۵۳ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته‌ای که گذشت
  • تاجیکستان هم مغلوب دختران فوتبال ایران شد
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/ «بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر