Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد در دیدار با جمعی از مسئولان سطح عالی حوزه علمیه خراسان در مشهدگفت: مهمترین موضوع در ساماندهی درس خارج، نظارت بر دروس خارج است، نظارت بر استاد نیز اهمیت دارد و "توانمندی تحلیل علمی، اشاره به نظریات علما و ارائه نظر و رای خود" از مولفه‌های حداقلی کرسی درس خارج است

او افزود:استاد بدون تحلیل علمی می‌آید و مطالبی را بیان می‌کند شبیه این که یک مقاله‌ای را می‌خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 

امام جمعه مشهد ادامه داد: از همه مهمتر، نظارت بر تقریرات طلابی است که پای درس حاضر می‌شوند. نباید به صرف نوشتن اکتفا شود بلکه باید بررسی کنیم چطور این تقریرات تهیه می‌شوند.

علم الهدی بیان کرد: امتحانات آخر سال هم به تنهایی مشکلی را حل نمی‌کند. در امتحان آخر سال، طلبه یک صوتی را از اول تا آخر گوش می‌دهد و ظرف چند روز تقریرات را می‌نویسد ولی این فایده‌ای ندارد بلکه باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که طلبه باسواد تربیت شود.   انتهای پیام// ف.غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در مشهد علم الهدی درس خارج فقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۰۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تقدیر از استادان برتر حوزه علمیه اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ در این مراسم مدیر حوزه‌های علمیه، سطح اساتید حوزه علمیه را خوب برشمرد و گفت: امروز سازندگی در همه حوزه‌ها بویژه تعلیم و تربیت باید در اولویت قرار گیرد.


آیت الله طباطبایی داشتن اخلاق اسلامی در کلاس‌های درس را امری لازم و ضروری برشمرد و افزود: تربیت انسانی و اسلامی در کنار تدریس بسیار مهم است و در شرایط کنونی ریشه ماندن در این مسیر را بیش از پیش هموار میکند.


معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه اصفهان نیز با بیان اینکه در این مراسم از ۱۴ استاد برتر قدردانی شد گفت: در سراسر استان بیش از ۶۰۰ نفر معلم در بیش از ۴۰ مدرسه تحت پوشش حوزه علمیه مشغول به فعالیت هستند.


حجت الاسلام محمدحسن ترابی افزود: افراد برتر بشاخص‌های تعریف شده را مانند نظم در ارایه دروس، کیفیت مطالب ارایه شده، استفاده از روش‌های نوین در اموزش داشته اند.

دیگر خبرها

  • اساتید حوزه علمیه خواهران در مسیر تربیت فرزندان جامعه می‌کوشند
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • مراسم تقدیر از استادان برتر حوزه علمیه اصفهان
  • تجلیل از اساتید خواهر و برادر حوزه علمیه استان قزوین
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • کشف ۲۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در مشهد
  • ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان