Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمزه روغنیان معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه ای استان فارس با اشاره به اینکه بروز حوادث در شبکه برق سبب ایجاد خسارات مالی به تجهیزات و تبعات اجتماعی گسترده می شود، بیان کرد: با توجه به  وابستگی روز افزون جامعه  و صنعت به تداوم ارائه برق مطمئن و پایدار بروز یک قطع کوچک می تواند گسترش یابد و منجر به خاموشی بزرگتری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، تصریح کرد: اجرای این برنامه با همکاری سایر بخش‌ها از جمله امور دیسپاچینگ و مخابرات منطقه جنوب و امور نظارت بر بهره برداری و شرکت تعمیرات نیرو امکان پذیر بوده و موفق به کاهش ۱۷ درصدی خاموشی مشترکان ناشی از قطع اتوماتیک تجهیزات امسال نسبت به پارسال  شد.

 غلامرضا صفاری مدیر دفتر فنی انتقال  شرکت برق منطقه ای استان فارس  نیز  ادامه داد: در تابستان امسال، میزان مصرف برق در استان فارس و منطقه جنوب به اوج خود رسید و کاهش حوادث دراین شرایط در افزایش رضایت مشترکان و استفاده حداکثری از زیرساخت‌های صنعت برق بسیار حائز اهمیت است.

او، افزود: برگزاری منظم جلسات تحلیل حوادث در سطح کارشناسی و مدیریتی و اهتمام و پیگیری اجرای دقیق مصوبات این جلسات ، تهیه بروشورهای الکترونیکی و توزیع آن در فضای مجازی در گروه های همکار با هدف پیشگیری از حوادث تکراری ، پیگیری تامین تجهیزات و لوازم یدکی مرغوب با هدف انجام سرویس و نگهداری بهینه و با کیفیت به منظور کاهش و حذف حوادث با منشا استفاده از تجهیزات نامرغوب در سرویس های دوره ای یا موردی ، پیگیری کاهش حوادث ناشی از خطای انسانی به منظور افزایش بهره وری پرسنل شاغل با پیگیری اجرای آموزش های موثر و مرتبط و ایجاد تعامل بهتر با امورهای بهره برداری و ناظران از جمله اقداماتی بوده که انجام شده است.

صفاری، بر لزوم حفظ حریم و فاصله استاندارد مشخص شده و رعایت آن برای کاھش خاموشی تاکید و اضافه کرد: در بخش انتقال برق که رسالت اصلی شرکت های برق منطقه ای و  بیشترین سرمایه گذاری در زمینه  ایجاد و نصب تجهیزات مربوط به ایستگاه ‌ها و خطوط انتقال و توزیع و ساخت خطوط هوایی در مسیرهایی که حمل پایه های سنگین مشکل بوده و ضرورت چند تکه کردن پایه ها لازم  و یا به  منظور عبور خطوط از موانع و مکان هایی که به قدرت و مقاومت بیشتری نیاز است انواع تیرهای فلزی فولادی طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیر دفتر فنی انتقال  شرکت برق منطقه ای استان فارس  با بیان اینکه ایستگاه ها و تجهیزات انتقال و توزیع نیروی برق ، اغلب در نزدیکی بزرگراه ها، جاده ها و سایر تاسیسات و کارخانه ها قرار دارند تا از میزان هزینه های مرتبط با این خدمات و فعالیت ها کاسته شود،اظهار کرد: از این رو افرادی که در نزدیکی این تاسیسات سکونت دارد یا مسیر آمد و شد آن ها در حریم این تاسیسات است باید بیشتر مراقبت کنند تا حوادث زیان بار رخ ندهد.

او،گفت: این حریم برای حفاظت تجهیزات از بادهای محلی، تماس با درختان و شاخه ها، قطع برق، آتش سوزی جنگل و سایر خطراتی که امکان صدمه زدن به سیستم برق را دارند در نظر گرفته می شود.

صفاری، بیان کرد: مهمترین خطرات مربوط به انتقال وتوزیع نیروی برق نیز برای عموم شناخته شده که این خطرات شامل  خطوط و تجهیزات برق دار،  کار در ارتفاع دکل ها و بناها ، ایجاد  میدان های مغناطیسی و الکتریکی،  برق گرفتگی ناشی از تماس مستقیم با جریان الکتریکی با ولتاژ بالا، تماس با ابزارها، وسایل نقلیه و نردبان ها و سایر مواردی که ولتاژ الکتریکی بالایی دارند.

انتهای پیام/ت

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت برق منطقه ای فارس کاهش حوادث انرژی برق مصرف بهینه برق برق منطقه ای استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۰۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​

تین نیوز

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: میزان سرقت از خطوط لوله نفت ایران در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته است.

 

 

به گزارش تین نیز به نقل از تسنیم، ارسلان رحیمی مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت در نشستی خبری اظهار داشت: در سال 1402 بالغ بر 41 مورد تعرض به خطوط لوله انتقال نفت ایران رخ داد که با اقدامات به موقع، از این تعداد 25 مورد به برداشت نفت یا فرآورده منجر نشد.

وی افزود: نسبت به سال 1401 که 47 مورد انشعاب غیرمجاز با 35 مورد برداشت نفت یا فرآورده داشتیم، میزان سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش داشته است.

رحیمی با بیان اینکه "روند انتقال در سال 1402 افزایشی بوده است"، گفت: در سال گذشته 137 میلیارد لیتر مواد نفتی از مبادی تولید به مقاصد مصرف ارسال شده است

وی ادامه داد: از مجموع این انتقالات 71میلیارد لیتر مربوط به نفت خام و 66میلیارد لیتر مربوط به انتقال انواع فرآورده نفتی است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت تصریح کرد: آمار گویای این است که باتوجه به اینکه در سال 1401 ، 132 میلیارد لیتر مواد نفتی انتقال داده شده و در سال گذشته ، 137 میلیارد لیتر که نشان دهنده رشد 3.7 درصدی در فرآیند انتقال است

وی افزود: در طراحی، مهندسی و اجرای خطوط لوله انتقال نفت و فرآورده خودکفایی کامل داریم و در سال گذشته بالغ بر 98 درصد تجهیزات مورد استفاده در پروژه ها از ساخت داخل بوده است.

رحیمی با بیان اینکه انتقال 137 میلیارد لیتر نفت و فرآورده با خطوط لوله معادل تردد 5.5 میلیون نفتکش 25 هزار لیتری است، گفت: در صورت تردد این تعداد نفتکش، سالانه 2.5 میلیارد لیتر گازوئیل صرف سوخت این نفتکش ها خواهد شد، که در مقایسه با مصرف 800 میلیون لیتری سوخت در جابه جایی با خطوط لوله، سالانه 1.7 میلیارد لیتر به ارزش یک میلیارد دلار صرفه جویی در مصرف گازوئیل رخ می دهد.

وی ادامه داد: خط لوله صادراتی نفت خام گوره به جاسک قرار است توسط شرکت ملی نفت ایران تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت از تکمیل خط دوم 26 اینچ بندرعباس به رفسنجان تا سه ماه آینده خبر داد و گفت: با یک خطی که در این مسیر داریم، تجمع فرآورده را در بندرعباس داریم که با بهره برداری از خط دوم، این مشکل برطرف خواهد شد.

وی افزود: خط لوله تابش و خط لوله پارس هنوز وارد فاز اجرایی نشده اند، بلکه در مرحله طراحی هستند و به دلیل بزرگ بودن این پروژه ها، اینطور نیست که تا دو سال آینده انتظار بهره برداری از آنها را داشته باشیم.

رحیمی میانگین طول عمر خطوط انتقال نفت و فرآورده در جهان را 25 تا 30 سال اعلام کرد و گفت: عمر متوسط خطوط انتقال نفت خام ایران 33 سال و میانگین عمر خطوط لوله انتقال فرآورده های نفتی کشور 37 سال است اما با رسیدگی به موقع و بهره برداری درست، خطوط را در مدار بهره برداری داریم و اگر خطی با فرسودگی مواجه شود، طرح احداث خطوط لوله جایگزین تعریف و اجرایی می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • کاهش ۹ درصدی حوادث ناشی از کار در کشور
  • سختی کار نفتی‌ها
  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار در کرمانشاه
  • کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است