Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- سید حسین زینالی؛ به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو دانشگاه علم و فن آوری شمس با همکاری هیأت شطرنج آذربایجان شرقی میزبان مسابقه شطرنج آنلاین دانشجویی کشور بود.

این مسابقه با حضور ۳۹۳ شرکت کننده از ۲۴ استان داخل کشور و یک شرکت کننده از قاره آمریکا ۱۶ آذرماه برگزار گردیده و با توجه به لزوم آنالیز بازی‌ها توسط کادر اجرایی برگزاری مسابقات، ۴۸ تا ۷۲ ساعت پس از بازی‌ها نتایج مسابقات اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مالی دانشگاه علم و فن آوری شمس با بیان توضیحاتی به بیان کم و کیف مسابقات پرداخته و عنوان کرد: به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو با توجه به موضوع کرونا و شرایطی که در کل دنیا حاکم است و به تبعیت از ستاد ملی پیشگیری از کرونا تصمیم بر این شد تا میزبانی مسابقات آنلاین شطرنج را بر عهده گیریم، که البته باید عنوان کنم برگزاری مسابقات آنلاین دانشجویی تاکید مدیریت تربیت بدنی وزارت علوم نیز بود.

سینا قاسم زاده با اشاره به هماهنگی با هیأت شطرنج استان که کمک شایانی درجهت برگزاری این مسابقات داشته، ادامه داد: توانستیم میزبان ۲۴ استان و نزدیک به ۸۰ شهرستان از سطح کشور باشیم و ۳۹۳ شطرنج باز شرکت کننده داشتیم که در بین اینها بازیکنان لیگ، دانشجویان و رده‌های سنی نیز حضور داشتند، ۱۲ تن از شرکت کنندگان نیز شطرنج بازان دانشگاه علم و فن آوری شمس بودند.

وی اضافه کرد: با اینکه میزبانی مسابقات را دانشگاه علم و فن آوری شمس با همکاری هیأت شطرنج آذربایجان شرقی بر عهده داشت اما به جرأت می‌توان گفت این مسابقات در سطح مسابقات لیگ و کشوری بود.

حضور شطرنج بازی از سرزمین تنباکو و نیشکر

حضور یک شطرنج باز کوبایی در این مسابقات از نکات قابل توجهی بود که ماهیت ورزش و ارزش آن در دنیای امروز را بیشتر متجلی می‌کرد. رنی هامبرتو ۲۶ ساله دانشجویی از کشور کوبا توانست مقام سوم این مسابقات را به دست آورد.

قاسم زاده در رابطه با این موضوع اذعان دارد: اطلاع رسانی مسابقه توسط هیأت شطرنج استان و دانشجویان ما انجام شده بود و مسابقات ما کاملاً آزاد بوده و هیچ محدودیتی برای حضور شرکت کنندگان وجود نداشت. متأسفانه به دلیل ذیق وقت در صحنه بین المللی آن طور که باید امر اطلاع رسانی برایمان میسر نشد و قطعاً این پتانسیل را داشتیم که حتی از قاره اروپا شرکت کنندگانی را جذب نمائیم.

مدیر مالی دانشگاه علم و فن آوری شمس که دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی است در ارتباط با پرداخت جایزه شطرنج باز خارجی گفت: با این بازیکن کوبایی رایزنی‌هایی را انجام داده‌ایم تا جایزه ایشان را به صورت دلار از طریق سفارت کشورشان به دست ایشان برسانیم، تا ضمن پرداخت جایزه به نمایندگی از ایران اسلامی، نام کشورمان را با استفاده از این ورزش فکری بیشتر بشناسانیم.

وی استفاده از تبعات ورزش را در جهت شناساندن و معرفی کشور در صحنه بین المللی را بسیار مهم دانسته و اظهار کرد: در موضوع شرکت کنندگان خارجی بحث فراتر از مطرح کردن شخص یا مجموعه است و در قضیه بحث فرا مرزی و ملی مطرح است که ان شالله بتوانیم در این مسیر حرکت مناسبی داشته و نام ایران را در بین سایر کشورها مطرح نمائیم.

سرمایه گذاری در ورزش هزینه نیست

سینا قاسم زاده عنوان کرد: طبق تصمیم هیأت مدیره دانشگاه علم و فن آوری شمس قصد داریم این لیگ را به صورت ماهانه برگزار نمائیم. با توجه به اینکه کلاس‌های دانشگاه نیز به صورت مجازی برگزار می‌شود شطرنج می‌تواند نوعی نشاط را برای دانشجویان به همراه داشته باشد.

وی افزود: در تلاش هستیم تا در سایر رشته‌های ورزشی نیز مسابقات آنلاین برگزار نمائیم که شروع این حرکت با شطرنج انجام شده و اگر خدا بخواهد ادامه دار خواهد بود.

قاسم زاده عنوان کرد: اعتقادمان بر این است به هر میزانی که در ورزش هزینه نمائیم قطعاً پیامدهای اجتماعی مؤثر آن را دریافت خواهیم کرد. نگاه ما در این زمینه به صورت یک سرمایه گذاری مفید در عرصه اجتماعی و ملی است، در وضعیتی که مردم خانه نشین شده‌اند و شعارمان هم این است که در خانه بمانیم، دانشگاه علم و فن آوری شمس به نوبه خود کوچک‌ترین کاری را که می‌توانست انجام داد تا در کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش نشاط جامعه سهمی مؤثر داشته باشد.

شطرنج فرد را ملزم به تفکر می‌کند

شطرنج بازی است که در قالب یک ورزش فکری به نوعی مردم سراسر جهان را با یکدیگر متحد ساخته، شطرنج بیشتر از یک ورزش است، شطرنج هنر، فرهنگ و همچنین حوزه‌ای از علم است.

مدیر مالی دانشگاه علم و فن آوری شمس، شطرنج را بازی بزرگان خطاب کرده و یادآور شد: همانطور که در روایت‌های دینی مان داریم یک ساعت تفکر از هفتاد سال عبادت افضل است و معتقدم ورزش فکری شطرنج همسو و هم جهت با این فرمایش است، شطرنج انسان را ملزم به تفکر کرده و حتی شیوه تفکر را نیز آموزش می‌دهد.

قاسم زاده ادامه داد: شطرنج ورزشی کاملاً استراتژیک است و به صورت کامل ذهن را به چالش کشیده و توسعه می‌دهد. دانشگاه علم و فن آوری شمس رشته‌های تربیت بدنی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد را دارا می‌باشد و با توجه به تجربیاتی که طی این سال‌ها از این رشته ورزشی به دست آورده‌ایم تصمیمان بر آن شد تا شطرنج اولین ورزشی باشد که توسط دانشگاه میزبانی شود.

وی با بیان اینکه با توجه به امکاناتی که در اختیار داشتیم سعی داشتیم تا مجموعه مان را به چالش بکشیم، گفت: خدا را شکر مسابقه نتیجه بسیار مناسبی را در بر داشت و با توجه به ۳۹۳ نفر شرکت کننده‌ای که داشتیم توانستیم در مسابقات آنلاین کشوری رکورد تازه ای را به ثبت برسانیم.

تحصیل در رشته‌های تربیت بدنی برای اولین بار در شمالغرب کشور

فعالیت دانشگاه علم و فن آوری شمس از سال ۱۳۸۷ در مقاطع کاردانی و کارشناسی آغاز گردیده و این مجموعه در سال ۹۳ توانسته است از دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم مجوز برگزاری دوره‌های تربیت بدنی در مقاطع کاردانی و کارشناسی را اخذ نماید. لازم به توضیح است که این دانشگاه اولین دانشگاه غیر انتفاعی در شمالغرب کشور بود که توانست مجوز پذیرش دانشجو در رشته تربیت بدنی را داشته باشد.

مدیر مالی ۳۵ ساله علم و فن آوری شمس ادامه داد: همچنین از سال ۹۵ در رشته آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش دانشجو داشته‌ایم و با توجه اینکه تا به امروز در شمالغرب کشور تنها دانشگاه غیر انتفاعی می‌باشیم که در رشته‌های فوق دانشجو می‌پذیریم، رقابت بسیار خوبی در بین دانشجویان برای حضور در این دانشگاه در جریان است.

قاسم زاده سیاستی را که سبب دایر کردن رشته تربیت بدنی در این دانشگاه بود را حمایت از جامعه ورزش دانسته و گفت: خوشبختانه توانسته‌ایم فضا و امکاناتی را به وجود آوریم که ورزشکاران بتوانند در مدارج عالی تحصیل نمایند. برای نمونه کشتی گیر عزیز و افتخار آفرین استان آقای پرویز هادی در رشته کارشناسی دانشجو دانشگاه شمس بوده‌اند.

وی در رابطه با سابقه دانشگاه در شرکت در مسابقات ورزشی خاطرنشان کرد: بارها در مسابقات ورزشی دانشجویان کشوری با توجه به اینکه بازیکنان تیم ملی کشوری را داشته‌ایم، در قسمت انفرادی و تیمی مقام‌هایی را کسب نموده‌ایم. برای مثال توانسته‌ایم در رشته تنیس روی میز در قسمت تیمی، در دومیدانی قسمت انفرادی و در بخش بانوان در رشته هندبال به عنوان نماینده‌ای از استان آذربایجان شرقی مقام آور باشیم.

طبق موضوعی که در هیأت مدیره دانشگاه در جریان است ان شالله در آینده از ورزشکاران دارای مقام استانی و کشوری در صورتی که دانشجوی دانشگاه ما باشند از بعد تخفیف در شهریه حمایت خواهیم کرد.

برنامه‌های گسترده در حوزه تربیت بدنی

سینا قاسم زاده از چشم انداز دانشگاه برای سال‌های آتی سخن گفته و عنوان داشت: همانطور که مشخص است ما استارتمان را در حد مسابقات کشوری زدیم و این نشان از اهمیت موضوع ورزش و طبعات آن بر جامعه برای دانشگاه علم و فن آوری شمس دارد؛ با مربیان هیأت‌های ورزشی همکاری بیشتری خواهیم داشت و در سال‌های آتی تلاش خواهیم کرد تا دانشگاه علم و فن آوری شمس همواره در صحنه مسابقات ورزشی حضور داشته باشد.

وی با اشاره به ورودی رایگان مسابقه شطرنج آنلاین دانشجویی یادآور شد: با استفاده از منابع محدود و البته یاری هیأت شطرنج آذربایجان شرقی توانستیم این مسابقه را بدون حق ورودیه برای دانشجویان و با جوایز ثابت برگزار نمائیم و هدفمان فرهنگ سازی در بین دانشگاهان و آغاز چالشی بود تا بتوانیم موضوع ورزش در خانه با توجه به وضعیت کرونا و خانه نشینی را فرهنگ سازی نمائیم.

مدیر مالی دانشگاه شمس در انتها اضافه کرد: در صورتی که شرایط جامعه با ریشه کن شدن ویروس کرونا بهتر شود، قصد داریم حوزه فوتسال دانشگاه را فعال کرده و بتوانیم با تقویت بازیکنان خوبی که داریم در سطح کشور میزبانی مسابقات دانشجویی را بر عهده گیریم و اگر خدا بخواهد همین منوال را توسعه داده و در سال‌های آتی در سطح بین المللی نیز میزبان باشیم.

مقام آوران مسابقه شطرنج آنلاین دانشجویی

مقام آوران مسابقه شطرنج آنلاین دانش آموزی به شرح زیر است:

نفر اول:
حسن مهدوی دانشجوی مؤسسه آموزش عالی کار قزوین

نفر دوم:
علیرضا دلیر از تهران

نفر سوم:
Rene Humberto Perera Alfonso
از کشور کوبا

نفر چهارم:
محمد ملک زاده از کرمانشاه

نفر پنجم:
عبداله الهی دانشجوی دکترای دانشگاه مراغه

نفر ششم:
محمد مهدی علیزاده از رفسنجان

نفر اول دانشگاه علم و فن آوری شمس:
حسین مسیبی

کد خبر 5091774

منبع: مهر

کلیدواژه: شطرنج مسابقات شطرنج شطرنج دانشجویی کوبا هیأت شطرنج آذربایجان شرقی بازرگانی استانها ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر محدودیت های کرونایی شیوع کرونا بارش برف بارش باران شهرستان کرج شهرکرد سیلاب روز دانشجو مجلس شورای اسلامی گرگان مسابقه شطرنج آنلاین مدیر مالی دانشگاه آذربایجان شرقی مسابقات آنلاین هیأت شطرنج شرکت کننده تربیت بدنی قاسم زاده سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۰۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مسابقات بین المللی شطرنج جام پلیس امارات به میزبانی شهر دبی امارات برگزار شد که استاد فیده سینا موحد در دور نخست جدول اساتید از سد حریف خود استاد بین‌المللی بانوان آلوآ نورمن از قزاقستان عبور کرد.

قهرمان شطرنج خوزستان در دور دوم با استاد بزرگ ونکاتا رامان از هندوستان دیدار می‌کند.

سینا موحد برای کسب دومین نورم استاد بزرگی در برابر اساتید نام آشنای شطرنج جهان در دبی در ۹ دور مسابقه  دست به مهره خواهد شد.

سوپر استاد بزرگ سید امین طباطبایی، استاد بین المللی مهدی غلامی اوریمی، استاد بین‌المللی آرش طاهباز، استاد بین المللی آرش داغلی، استاد بین‌المللی آراد نظری، استاد بین‌المللی سیدکیان پورموسوی دیگر شطرنج بازان کشورمان در این رقابت‌ها هستند.

۲۳۰ شطرنج باز دراین مسابقات به رقابت می‌پردازند.

مسابقات بین المللی شطرنج جام پلیس امارات، بیست و چهارم اردیبهشت ماه با شناخت نفرات برتر به پایان می‌رسد.

دیگر خبرها

  • مسابقات تکواندو با نام جام صفوی به میزبانی استان اردبیل برگزار می‌شود
  • اردبیل میزبان مسابقات بین‌المللی تکواندوی جام صفوی شد
  • لیگ ملی برنامه‌نویسی دانشجویی کدکاپ برگزار می‌شود
  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • فرهنگیان سراسر کشور به سبلان صعود می کنند
  • انتقاد شدید ماکرون از اعتراضات دانشجویی علیه جنگ غزه
  • خواهر و برادر کبودراهنگی برگزیده لکوکاپ ایران
  • پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات
  • مدال‌آوری دانشجویان دانشگاه کاشان در مسابقه ریاضی کشوری