Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@04:18:10 GMT

بیماران دیابتی اردستان همچنان در جستجوی انسولین

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۷۱۱۲۷

بیماران دیابتی اردستان همچنان در جستجوی انسولین

ایسنا/اصفهان در ماه‌های اخیر موضوع کمبود قلم انسولین یکی از دغدغه‌های اصلی مصرف کنندگان این دارو در اردستان است و علی رغم پیگیری‌هایی که بیماران انجام داده اند، نتوانستند نیاز خود را برآورده کنند.

در حالی که کمبود انسولین باعث شده بیماران دیابتی، روزانه روانه شهرهای اطراف شوند، اما مسئولان بیان می‌کنند دانشگاه علوم پزشکی آمار بیماران دیابتی شهرستان را قبول ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از شهروندان که حدود ۱۰ سال با بیماری دیابت دست و پنجه نرم می‌کند به ایسنا می‌گوید: چند ماه است برای دریافت انسولین با مشکل مواجه هستیم و در این اوضاع کرونایی باید برای دریافت این دارو به شهرهای اطراف سفر کنم. 

او خاطرنشان می‌کند: قلم انسولین در شهرهای اطراف مانند اصفهان و نطنز وجود دارد، ولی نمی‌دانم در شهرستان اردستان چرا با کمبود آن مواجه هستیم.

یکی دیگر از شهروندان اردستانی به ایسنا می‌گوید: پنج سال است که قند خونم تنها با تزریق انسولین کنترل شده و روزانه ۷۶ واحد انسولین تزریق می‌کنم. هر کجا می‌روم و سراغ انسولین را می‌گیرم، می‌گویند انسولین ایرانی موجود است، ولی متاسفانه من نمی‌توانم انسولین ایرانی را به دلیل عوارضی که برای بدنم دارد استفاده کنم.

وی ادامه می‌دهد: مسئولان به درخواست ما توجهی ندارند و نمی‌دانند که اگر انسولین نزنیم یا کور می‌شویم یا باید بستری شویم. هر روز یا ترس کرونا داریم یا دغدغه کمبود انسولین.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان در این باره به ایسنا، توضیح می‌دهد: مشکلات این بیماران را، هم به صورت حضوری و هم مکاتبه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان شهرستان مطرح کردیم، اما پیگیری‌های ما آن گونه در حد رفع نیازهای مردم خروجی نداشته است.

حسن ذبیحی خاطرنشان می‌کند: حدود ۱۵۰۰ بیمار در شهرستان اردستان نیازمند این دارو هستند، این در حالی است که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ابتدا مشکل تحریم‌ها را مطرح می‌کند و آمار بیماران دیابتی شهرستان را قبول نمی‌کند در صورتی که واقعیت بیماران شهرستان همان آماری است که اعلام می‌شود.

او یادآور می‌شود: این کمبود تنها منحصر به این شهرستان نیست، بلکه کمبود سراسری است و در تلاش هستیم این داروها را از مرکز تامین و بین داروخانه ها توزیع کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کمبود انسولین استانی شهرستانها بیماران دیابتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۱۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکل کمبود فشار آب در مناطق کوی دانشگاه شهرستان نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،پرویز خیرفام اظهار داشت: با توجه به گزارش‌های مردمی به سامانه خدمات ۱۲۲ در خصوص کمبود فشار آب و قطعی آب در برخی مناطق کوی دانشگاه اکیپ اتفاقات و کارشناسان امور جهت بررسی موضوع در ساعات مختلف به منطقه اعزام و با بررسی بعمل آمده محل حادثه را پیدا و با توجه به معیوب شدن شیر فلکه سایز ۲۰۰ چدنی و همچنین ترکیدگی لوله آب شرب که باعث کم آب شدن این مناطق شده بود اقدام به تعویض شیر فلکه و ترمیم شکستگی کردند.   وی افزود: با اقدامات انجام شده مشکل کمبود فشار آب در مناطق کوی دانشگاه نقده مرتفع شد.

دیگر خبرها

  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • رفع مشکل کمبود فشار آب در مناطق کوی دانشگاه شهرستان نقده
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • سیل ۵۲ میلیارد تومان به اردستان خسارت زد
  • ابداع جوراب‌هایی الکترونیکی برای رهایی‌بخشی بیماران دیابتی از زخم پا
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد