Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سیاه‌ترین نقشه یک جنایت طراحی و در کوه‌های مهاباد به مرحله اجرا گذاشته شد؛ با ساطور و سنگ به پسر ۱۹ ساله حمله کردند و او را به آتش کشیدند. تراژدی مرگ "صادق برمکی" وقتی دردناک‌تر می شود که فیلم این جنایت دهشتناک منتشر شد.

فیلمی که حاوی تصاویر تکان‌دهنده‌ای از قتل صادق بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متهمان در اوج بی‌رحمی و قساوت قلب ثانیه ‌به ‌ثانیه نقشه سیاه‌شان را هم ثبت کرده بودند و بالاخره پس از سال‌ها انتظار پرونده ماجرای قتل هولناک بسته شد.

ماجرای قتل فجیع جوان مهابادی چه بود؟

اصلان حیدری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مهاباد اظهار کرد: سوم مهر ۹۶ در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ شهرستان مهاباد مبنی بر کشف جسد سوخته مجهول‌الهویه در جاده‌ای روستایی، مأمورین پلیس آگاهی به همراه بازپرس شعبه اول دادسرای مهاباد بلافاصله در محل حاضر شدند.

بیشتر بخوانید

 کشف جسد سوخته پسر جوان مهابادی/قاتلان با جسد سلفی گرفتند انگیزه اصلی قتل فجیع جوان مهابادی چه بود؟+عکس

این مقام نظامی افزود: پس از وصول گزارش، پرونده در شعبه اول بازپرسی دادسرای مهاباد تشکیل و بازپرس دستور تعیین هویت و تشخیص علت تامه فوت به پزشکی قانونی را صادر کرد.

حیدری گفت: پس از این حادثه از دستگیری عاملان آن خبر دادند و در جریان تحقیقات مشخص شد که جسد متعلق به شخصی به هویت صادق برمکی متولد ۱۳۷۷ ساکن مهاباد است.

جوان مهابادی به دست سه دوست خود ساطور زنی و سوزانده شد

روز تعطیل به همراه سه نفر از دوستانش به بیرون شهر می‌رود و شب را در دامن کوه می‌گذرانند.

بنا به روایتی هنگام شب نشینی شان به ناگاه و به دلایل نامعلوم بین صادق برمکی و سه دوست دیگر به نام‌های: "دانیال زین العابدین، کمال اصغری و دانیال دیوانی آذر " درگیری روی می‌دهد؛ که حین این درگیری یکی از ۳ نفر با ساطور ضربه‌ای به مقتول زده و او را از ناحیه سر زخمی می‌کند در ادامه دو دوست دیگر هم با صادق برمکی درگیر می‌شوند و ضربات متعدد ساطور و چاقو به مقتول وارد می‌کنند و او را در کنار جاده رها کرده و به شهر بر می‌گردند.

فردای آن روز دوباره بر سر جسد نیمه جان و هنوز زنده حاضر می‌شوند و کار فجیع خود را تکمیل می‌کنند و مقتول را با ریختن بنزین به آتش می‌کشند. قاتلان با شقاوت و سنگدلی از این اقدام خود فیلم وسلفی گرفته اند.

یک روز پس از به آتش کشیده شدن مقتول چوپانی جسد سوخته او را کشف کرده و به پلیس اطلاع می‌دهد پلیس آگاهی مهاباد بلافاصله پرونده‌ای تشکیل می‌دهد و در کمتر از ۲۴ ساعت قاتلان را دستگیر و تحویل دستگاه قضایی می‌دهد.

گفته می‌شود پس از دستگیری قاتلان، با بازیابی فلش مموری‌های همراه قاتلان که از حادثه فیلمبرداری کرده بودند فیلم کامل و تصاویر حادثه بدست می‌آید.


مادری که ۳۹ ماه و ۱۹ روز انتظار کشید تا تقاص خون پسرش را بگیرد

قصه بی‌قراری‌هایش امروز تمام می‌شود؟ ؛ رقص مرگ در زندان میاندوآب شاید کینه‌اش را صاف کند.

با اینکه سحرگاه نظاره‌گر اعدام یکی از قاتلان پسرش بوده است، اما می‌گوید: " هنوز نیمی از وجودم آرام نگرفته است. "

بعد از مرگ پسرم دیدم ‏که هنوز هم صدای پسرم در گوشم است. به زبان کردی می‌گفت «آی دایه گیان» یعنی مادر. پسرم ‏مرا صدا کرده بود و من آن‌جا نبودم که نجاتش دهم. این فیلم دنیای مرا نابود کرد.

قاتلان چگونه قصاص شدند؟ عاملان فجیع‌ترین جنایت سال ۹۶ پای چوبه‌دار رفتند

حالا با گذشت ۳ سال و ۱۰۶ روز آخرین سطر داستان سیاه این جنایت امروز در زندان میاندوآب به پایان رسید.

یکی از متهمان "دانیال زین العابدین " در زندان  میاندوآب فوت کرد.

و دیگری کمال اصغری ۴ و ۳۰ دقیقه بامداد دوشنبه از عاملان فجیع‌ترین جنایت دهه ۹۰ پای چوبه‌دار رفت و یکی از آن ۳ همکلاسی که سیاه‌ترین نقشه یک جنایت را طراحی کرد و در کوه‌های مهاباد به مرحله اجرا گذاشت. با ساطور و سنگ به پسر ۱۹ ساله حمله کردند و او را به آتش کشیدند.

و امروز هم دانیال دیوانی آذر که با ساطور به جانش می‌افتد که یک ضربه به کمر صادق و یک ضربه دیگر به گلویش می‌زند، صادق به طور کامل بی هوش می‌شود و در آنجا دانیال فریاد می‌زند " من شیطان هستم و تو به جهنم می‌روی"، در زندان میاندوآب به دار آویخته شد.

از مادر مقتول پرسیدند آیا به رضایت قاتلان فکر کردید؟

او در جواب گفت نه، قصاص فقط خواسته من نیست. تمام مردم مهاباد خواستار قصاص هستند. مردمی که ‏خیلی به ما لطف کردند و سعی داشتند ما را تسکین دهند.

 اگر این مردم نبودند من هم زنده ‏نبودم. حالا می‌دانم که آنها هم می‌خواهند هرچه زودتر این سه قاتل مجازات شوند. از طرف ‏دیگر این سه نفر به طرز فجیعی پسرم را کشتند. پسرم زجر کشید و مرد. اگر پسرم نفس‌های ‏آخرش را در بغل خودم می‌کشید، شاید رضایت می‌دادم. اگر پسرم آن‌قدر بی‌رحمانه کشته نمی‌‏شد، شاید گذشت می‌کردم. اما این ٣ نفر هیچ راهی برای گذشت نگذاشته‌اند. چون بعد از این ‏اتفاق من هم با پسرم سوختم. برای همین دوست دارم هرچه زودتر آنها اعدام شوند تا من و ‏یک ملت آرام شوند. ‏

بیشتر بخوانید

پشت پرده ماجرای قتل وحشتناک جوان مهابادی توسط دوست صمیمی‌اش+عکس و فیلم قاتلین صادق برمکی به زودی محاکمه می شوند پرونده صادق بسته شد

پس از ۳۹ ماه و ۱۹ روز انتظار تلخ‌ترین جنایت، مردم کشور بخصوص مهابادی‌ها را جریحه‌‏دار کرد. حالا حکم اعدام این ٣ قاتل با پرداخت تفاضل دیه از سوی خانواده قربانی اجرا  شد.

در حالی که قرار بود مهر ۹۹، قاتلان پای چوبه دار بروند، دادستانی گفت که نرخ دیه نسبت به سال قبل افزایش یافته و باید تفاضل دیه به نرخ روز پرداخت بشه که ۱۰۶ میلیون تومان بود. دفتر رهبر انقلاب هم ۱۱ آذر ۹۹ با مادر صادق برمکی تماس میگیرد و خبر از پیگیری حل مشکل صادق برمکی توسط دفتر می دهند و با کمک مردم خیر تفاضل دیه هم جمع آوری شد.

 

با صدور حکم قصاص برای هر ۳ متهم شمارش معکوس برای اجرای حکم آغاز شد، اما یکی از متهمان "دانیال زین العابدین " در زندان  میاندوآب فوت کرد.

متهم دیگر "کمال اصغری"  صبح روز دوشنبه در حالی اعدام شد که دقایقی قبل از اجرای حکم ادعا کرد فریب خورده بود.

بر اساس این گزارش فرد محکوم به اعدام در پای چوبه دار طلب بخشش کرده و گفته:"من فریب دوستانم را خورده بودم. جوان بودم و اشتباه کردم" قصاص شد.

و قاتل دیگر دانیال دیوانی آذر متهم اصلی پرونده صبح امروز چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ تقاضای بخشش نکرد و با اعدام این قاتل پرونده صادق برمکی بسته شد.

متهم چهارم حسین جهانگیری این پرونده که ساطور و وسایل قتل را به این ٣ نفر داده، اما هنگام قتل آنجا نبود نیز به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم شد.

خانواده مقتول خطاب به مردم با فرهنگ مهاباد با بیان اینکه حادثه تلخ کشته شدن صادق ، قلب ها را به درد آورده و دیدگان را اشکبار ساخت، نوشتند:  ضمن قدردانی از دادگستری، نیروی انتظامی مهاباد و مردم این شهرستان نیز بیان می داریم: هرچند غم از دست دادن فرزندمان بسی گران و جانکاه است، ولی ابراز همدردی مردم و مسئولان مهاباد در چند روز گذشته، غم از دست دادن فرزندمان را تا حدودی تسکین داد.

صادق برمکی جوان مهابادی است که قاتلان او در شهریور ماه سال نود و شش ، یکی از فجیع ترین قتل های دهه نود شمسی ایران را رقم زدند. 

گزارش از سپیده خشمن

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حکم قصاص صادق برمکی قصاص قاتل جنایات وحشیانه جوان مهابادی پای چوبه دار صادق برمکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۱۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزش باد شدید در تهران


به گزارش خبرگزاری  صداوسیما، از تهران به نقل از اداره کل هواشناسی استان، آسمان آستان امروز قسمتی ابری تا نیمه‌ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد شدید، گاهی رگبار پراکنده در ارتفاعات، افزایش ابر و گاهی رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. 
از بعدازظهر امروز تا فردا به تدریج کاهش ابر همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید مورد انتظار می‌باشد. 
همچنین با عبور موج دیگری از روز دوشنبه تا چهارشنبه آسمان استان نیمه‌ابری تا ابری، در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعدوبرق، در نقاط مستعد تگرگ و گاهی وزش باد شدید و در پاره‌ای نقاط با خیزش موقت گردوخاک و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • خاکپو: این ضربه سر تقدیم به پسرم
  • قابل توجه پان‌ترک‌ها که منکر حضور وهابی‌ها در باکو هستند!
  • برگزاری مراسم گرامیداشت دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه بیرجند
  • دستبند پلیس بر دستان قاتلان جوان ۲۳ ساله‌ حاجی آبادی
  • افشای خواب عجیب هاشمی‌رفسنجانی ۶ ماه قبل از فوت! | فیلم
  • کاشت مو ، کلید داشتن موهایی جوان و شاداب
  • اعترافات تکان‌دهنده همسرکُش‌ها | ۳ جنایت خانوادگی در ۲۴ ساعت رخ داد + تصاویر قاتلان و صحنه‌های قتل
  • هشدار وزش باد شدید در تهران
  • امام جمعه مهاباد: لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است