Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه با صدور پیامی در گذشت آیت‌الله یزدی را تسلیت گفت و نوشت: آیت‌الله یزدی از شخصیت‌های مورد اعتماد و وثوق حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بودند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه با صدور پیامی در گذشت آیت‌الله یزدی را تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن پیام محمدباقر قالیباف آمده است: ارتحال روحانی جلیل القدر و عالم مهذب حضرت آیت الله حاج شیخ محمد یزدی، یار و یاور دیرین انقلاب و نظام و رهبری موجب تاسف و تالم گردید.

وی افزود: آیت‌الله یزدی از شخصیت‌های مورد اعتماد و وثوق حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بودند و در مسوولیت‌های متعدد و خطیر با اخلاص و دلسوزی به انجام امور اهتمام داشتند که کارنامه درخشان ایشان در سمت‌های متعدد از جمله ریاست شورای عالی جامعه مدرسین، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ریاست و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، ریاست قوه قضاییه و عضویت در شورای نگهبان بیانگر شایستگی ایشان در خدمتگزاری به نظام جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران است.

قالیباف خاطرنشان کرد: اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه به مقام معظم رهبری، روحانیت معزز و حوزه‌های محترم علمیه، مردم بزرگوار ایران، شاگردان و ارادتمندان و بیت مکرم، برای این فقیه گرانمایه رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

گفتنی است آیت‌الله محمد یزدی که از چندی پیش به دلیل کهولت سن و بیماری دستگاه گوارشی در بستر بیماری بود، صبح چهارشنبه به دیدار حق شتافت.

آیت الله یزدی یکی از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) و آیت الله بروجردی (ره) و از همراهان مبارزات انقلابی امام خمینی (ره) علیه ظلم و فساد و کفر و استکبار بود. از وی تالیفات زیادی در علوم دینی و فقهی به یادگار مانده است.

ریاست سابق قوه قضائیه، عضو سابق شورای نگهبان، نماینده استان قم در مجلس خبرگان رهبری، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه از جمله مسوولیت‌های وی بود.

آیت‌الله یزدی همچنین نماینده استان تهران در دومین، سومین و چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری بود و در چهارمین دوره برایمدت یک سال ریاست این مجلس را برعهده داشت.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف آیت الله یزدی قالیباف مقام معظم رهبری آیت الله یزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۱۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز تبیین می شود

دریافت 39 MB

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز چهارشنبه نشست خبری برگزاری کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری در تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رسول خضرلو، رئیس جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی آذربایجان شرقی در حاشیه این نشست در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام برگزاری کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز گفت: این کنگره مهم با مشارکت دانشگاه تبریز و جامعه المصطفی العالمیه و دیگر نهادهای شهری و استانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه کنگره رسیده است، افزود: ۶۵ مقاله از این مقالات ریسیده پذیرفته شده و در نهایت پس از داورهای متعدد ۳ مقاله به عنوان منتخب مقالات رسیده در کنگره ارائه و تجلیل می‌شود و ۱۵ مقاله نیز از برگزیدگان سه کمیسیون این کنگره که در بعد از ظهر کنگره تشکیل خواهد شد بررسی و از هر کمیسیون دو مقاله به عنوان شایسته تقدیر معرفی خواهند شد.

حجت الاسلام خضرلو اضافه کرد: کمیسیون‌های این کنگره در سه موضوع جهاد تبیین و تبلیغ، ویژه بانوان و بخش بین المللی به ۵ زبان اردو، آذری، عربی، انگلیسی و آلمانی تشکیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه نیمی از ارائه دهندگان مقالات به کنگره را بانوان تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: ۷۰ درصد مقالات در این کنگره که ششمین دوره آن است از خود آذربایجان شرقی است.

حجت الاسلام خضرلو ادامه داد: ۲۰۰ نفر از ۴۰ ملیت در این کنگره شرکت خواهند داشت که پیش از این دوره‌های قبلی کنگره در استان‌های مختلفی چون تهران، قم، مشهد و اصفهان برگزار شده است.

این کنگره بین المللی ۲۳ اردیبهشت از ساعت ۸ صبح در تالار وحدت دانشگاه تبریز با ارائه مقاله‌های منتخب برگزار می‌شود.

کد خبر 6100428

دیگر خبرها

  • وزیر کشور در سومین جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(س): وعده صادق حضرت امام در حال تحقق است و ما داریم با چشم خودمان فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی را می‌بینیم
  • انتقاد تند یک کاندیدای انتخابات از ذوالنور/ حواست هست که خودت را زیر سوال می‌بری؟/ قالیباف شانس اول ریاست مجلس است
  • دیدار ملی‌پوشان فوتسال با مقام معظم رهبری
  • اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز تبیین می شود
  • برگزاری کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری درتبریز
  • ببینید | این ۳ چهره، قالیباف را از ریاست مجلس حذف خواهند کرد؟
  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • طرح آمایش سرزمین ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند