Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرين آمار كرونا در ايران

دکتر سیما سادات لاری،سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۱۹ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۲۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۴۷ نفر از آنها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۲ هزار و ۶۲۰ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۹۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۱ هزار و ۲۱۲ نفر رسید.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

بيشتر بخوانيد:

شناسایی ۱۰۲۲۳ بیمار جدید کرونایی در کشور

***

آیت‌الله محمد یزدی درگذشت

آیت‌الله محمد یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امروز چهارشنبه دار فانی را وداع گفت.

این عالم برجسته و یار امام و رهبری در سال‌های اخیر درگیر بیماری بود و به همین دلیل از سمت‌های سیاسی خویش کناره گیری کرد. وی امروز بر اثر بیماری و کهولت سن در ۸۹ سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

بيشتر بخوانيد:

عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درگذشت

علت فوت آیت‌‌الله یزدی اعلام شد

***

فروش نفت بدون توافق جدید افزایش می‌یابد

حسن روحانی، رئیس‌جمهور صبح امروز در جلسه هیأت دولت گفت: بودجه امسال، بودجه‌ای راهبردی است و با همه بودجه‌های هفت سال قبل تا حدی متفاوت است. اساس این بودجه، اعلام شرایط مناسب‌تر اقتصادی برای سال ۱۴۰۰ است. این پیام را از طریق اینکه سال آینده ۲ میلیون و سیصد هزار بشکه نفت خواهیم فروخت اعلام کردیم... البته حالا ممکن است کاسبان تحریم و یأس‌آفرینان از این علامت خوشحال نشوند امّا این چراغ امیدی هست نسبت به سال آینده. 

روحانی، بودجه ۱۴۰۰ را اولین کار مشترک مجلس یازدهم و دولت دوازدهم دانست و گفت: متأسفانه در این چند ماه نتوانسته‌ایم کار مشترک انجام بدهیم زیرا مجلس لوایح ما را در یک اتاق بایگانی برده و سونامی طرح‌ها را شروع کرده و هر روز یک طرحی ارائه می‌دهد.

رئیس‌جمهور افزود: اینکه بناست و اعلام شده که در نطنز نصب سانتریفیوژ IR2M داشته باشیم اینکه جدید نیست که حالا اروپایی‌ها نوحه به‌پا کرده‌اند. اینکه نیاز به سینه‌زنی ندارد. ما گفته‌ایم کاهش تعهدات. کاری که در نطنز داریم انجام می‌دهیم بر اساس اعلام رسمی شخصی من بوده است. الان همان کار را داریم می‌کنیم. امّا همیشه گفته‌ایم کاری می‌کنیم که قابل بازگشت باشد. ممکن است ده هزار سانتریفیوژ هم راه بیفتند، امّا هر وقت بخواهیم یک ساعت نیم ساعت بعد، خاموش می‌کنیم.

وی ادامه داد: چطور برجام پایش شکسته شد؟ آن آدم کم سوادِ تاجرمسلک، یک کاغذ را خط خطی کرد و گفت من از برجام خارج شدم. خیلی خب، حالا نفر بعد بیاید یک کاغذ خوب بیاورد و یک امضا بکند. یک امضا می‌خواهد. اصلاً زمان و مذاکره نمی‌خواهد.

بيشتر بخوانيد:

روحانی: در بودجه ۱۴۰۰ توجه ویژه‌ای به مردم شده/ کسی نمی‌تواند برای دولت خط مشی تعیین کند/ مجلس سونامی طرح‌ها را به راه انداخته است

***

زخم اختلاف در اصلاحات

صبح نو نوشت: چند‌ماه بیشتر تا انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده و در این میان وضعیت کارکردی جناح‌های سیاسی به‌دلیل برخی مضایقات از جمله شیوع کرونا، با اما و اگرهایی مواجه شده است. در این بین، اصلاح‌طلبان با‌توجه به شکست همه‌جانبه در انتخابات مجلس یازدهم و برخی ابهام‌ها درباره نوع حضورشان در انتخابات آتی، با اما و اگرهای بیشتر و عمیق‌تری مواجه‌اند. از اظهارنظر برخی فعالان اصلاح‌طلب می‌شود به عیان سرگشتگی و گسیختگی را فهمید.

احمد حکیمی‌پور، دبیرکل حزب اراده ملت در آخرین موضع‌گیری خود، اظهاراتی را به زبان آورده که می‌شود از آن‌ها نوعی بلاتکلیفی در حوزه عمل را برداشت کرد. او که سال‌هاست به همراه  سید هادی خامنه‌ای، دبیرکل مجمع نیروهای خط امام؛ محسن رهامی، دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها و مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری، معترض به تشکیلات شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان هستند... بار دیگر انتقاداتی را به این ساختار وارد آورد و بر لزوم بازبینی آن صحه گذاشت... عمده نقدی که حکیمی‌پور در سال‌های اخیر به همراه افراد نظیر هادی خامنه‌ای، رهامی و کواکبیان به شورای‌عالی داشته‌اند، مربوط به ساختار متمرکز و اندک سالارانه این شورا بوده است. این گروه معترض همواره باور داشتند که شورای عالی با محوریت عارف و موسوی‌لاری، با جمع‌آوری افراد منقاد خود، عملا‌ و علنا‌ تحزب و سیاست‌ورزی بر مبنای قواعد متکثر حزبی را به نابودی کشانده و لازم است هر‌چه زودتر در معیارهای آن تجدیدنظر به عمل آید. 

***

این تحلیل که اصولگراها در مشارکت کم موفق می شوند، تحلیل نادرستی است!

حمیدرضا ترقی، چهره سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که آیا مشارکت بالا صرفا به معنای پیروزی اصلاح طلبان و شکست اصولگرایان است به برنا گفت: نخست اینکه مشارکت مردمی بالا، خواسته نظام و رهبری و ثانیا ضرورت اجتناب ناپذیر برای کشوری است که متکی به آراء عمومی ملت است. بنابراین نباید موفقیت یا عدم موفقیت یک جریان سیاسی را در کاهش مشارکت یا افزایش مشارکت، تحلیل کرد. 

او افزود: یقینا هیچ اصولگرایی معتقد به کاهش مشارکت نیست و همه به دنبال مشارکت بالای مردم در انتخابات هستند. این تحلیل که اصولگراها در مشارکت کم موفق می شوند، تحلیل نادرستی است. به هر حال قشر مذهبی جامعه براساس تکلیف در انتخابات شرکت می کنند نه براساس یک فضای تبلیغاتی یا مثلا سازگاری کاندیداها با ذائقه آنها. 

او در پاسخ به این سوال که در انتخابات سال 96 که حضور برخی سلبریتی ها و دیدارشان با برخی کاندیداهای اصولگرا، آیا توانسته تا حدودی آرا خاکستری را به نفع جریان اصولگرایی جذب و در نتیجه رأی 16 میلیونی را برای اصولگرایان رقم بزند؟ اظهار کرد: اینها روشهایی است که ممکن است بخشی از آرا خاکستری را جذب کند اما بخش قشر مذهبی را طرد می کند. در واقع اینگونه نیست که صرفا به نفع آن جریان تمام شود بلکه ممکن است جمعی را جذب و بخشی را دفع کند. در نتیجه وقتی که سبک و سنگین می کنیم متوجه می شویم که ارزشی ندارد که قشر متدین را از دست بدهیم.

***

وجودمان را برای دفاع از مردم فدا می‌کنیم 

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران ‌انقلاب اسلامی برای بررسی وضعیت مناطق دچار آبگرفتگی در بندر امام خمینی خوزستان حاضر شد.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران در بازدید میدانی گفت: از مسئولان محلی و استانی می‌خواهم به‌طور ویژه برای حل مشکلات اساسی این شهر برنامه‌ریزی کنند.

‌سرلشکر ‌سلامی تصریح کرد: سپاه نیز مثل همیشه کنار مردم است و برای کمک به مردم این شهر آمادگی کامل داریم. براساس طرح برنامه‌ریزی‌شده امروز در 4 نقطه این شهر لوله‌گذاری صورت می‌گیرد تا در صورت بارش، آب به بیرون هدایت شود و شهر مجدداً دچار آبگرفتگی نشود.

وی با اشاره به شکیبایی مردم و صبر آنان گفت: ما شرمنده مردممان هستیم و تمام وجودمان را می‌دهیم تا مشکلات مردم حل شود و دیگر مشکلی هم برای مردم پیش نیاید.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان،رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه سفر به استان خوزستان در دیدار تعدادی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات استان تنها به فاضلاب و آب گرفتگی ختم نمی‌شود و اشتغال و آب شرب نیز از موضوعات مهم استان است، اظهار داشت: در برخی نقاط استان آنچنان فقر مشهود است که انسان از مردم شریف این استان که 8 سال در خط مقدم جنگ تحمیلی بودند، شرمنده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

رئیس سازمان بازرسی: از فقر در برخی نقاط خوزستان شرمنده شدم

فرمانده کل سپاه به خوزستان رفت

***

درخواست عارف از رئیسی درباره محکومیت مولاوردی

محمدرضا عارف، معاون اول دولت اصلاحات با اشاره به صدور حکم محکومیت مولاوردی از سوی دادگاه بدوی در حساب کاربری‌اش در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: اقدامات خانم دکتر مولاوردی ‎براساس جایگاه رسمی‌شان به عنوان عضو کابینه و معاون رئیس جمهور در امور زنان صورت گرفته است. شخصیت دینی، اخلاقی و مهارت حقوقی و سیاسی ایشان، مانع انتساب نیت سوء به این بانوی فرهیخته است.

‌احتمال بروز خطای سهوی برای هر مدیر ارشدی وجود دارد... ‌با احترام به استقلال نظام قضایی، استدعا دارم رئیس محترم قوه قضائیه با ورود به پرونده خانم مولاوردی، اجازه ندهند مشارکت فعال زنان کشور کمرنگ شود. با صحبتی که با جناب آقای رییسی داشته‌ام‌ و شناختی که از تجارب ارزنده و رویکرد منصفانه و ملی ایشان دارم، به فرجام نیکِ ماجرا خوشبینم.

***

درخواست برای ورود فرمانده سابق به انتخابات

شرق نوشت: جبهه ایستادگی که از قدیم‌الایام جریانی سیاسی نزدیک به محسن رضایی بوده، بدون اینکه تأثیری در توفیقات فرمانده سابق جنگ در عرصه سیاست داشته باشد، حالا دوباره زمزمه آوردن محسن رضایی به عرصه انتخابات را مطرح کرده است... محسن رضایی خود را صاحب‌نظر اقتصادی می‌داند، شاید یکی از دلایلی که این روزها دوباره به آمدن متمایل شده، اوضاع اقتصادی به‌هم‌ریخته‌ است. زمانی گفته بود که نخبگان و مردم آماده و پذیرای ایده‌های او نبودند. شاید این روزها فکر می‌کند که بستر برای ایده‌هایش فراهم است که به نظر او، می‌تواند برای بن‌بست‌گشایی از اقتصاد ایران مؤثر واقع شود... به نظر می‌رسد تا نگاه دبیر مجمع تشخیص مصلحت به حلقه مشاورانش عوض نشود، دور تسلسل شکست‌های انتخاباتی او ادامه دارد.

 به نظر می‌رسد افرادی مانند محسن رضایی در قدم نخست نیاز به واکاوی اساسی عملکرد خود در چرایی شکست‌های‌شان دارند. نگاهی به تعداد افرادی که تا این لحظه از کارزار دعوت از محسن رضایی برای حضور در انتخابات حمایت کرده‌اند، می‌تواند شاقول خوبی برای پیش‌بینی میزان مقبولیت و امکان موفقیت محسن رضایی شود. تا زمانی که حلقه مشاوران محسن رضایی، موزاییکی از چهره‌های حلقه اول احمدی‌نژاد تا نواصولگرایانی مانند رائفی‌پور و جبرائیلی... تشکیل شده‌اند، قطعا او به راهبردی واقع‌گرایانه در عرصه سیاست نخواهد رسید. 

البته امروز محسن رضایی در نشست خبری که امروز (۱۹ آذرماه) برگزار شد، در پاسخ به پرسشی درباره احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: تا ۱۴۰۰ زمان زیادی باقی مانده و وقت برای اظهار نظر در این رابطه زیاد است.

وی همچنین در واکنش به این سوال که پس شما احتمال کاندیداتوری در انتخابات را رد نمی‌کنید، گفت: ذهن خوانی نکنید!

***

روایت روزنامه اصلاح طلب از رقابت درون گروهی اصولگرایان برای انتخابات

روزنامه اعتماد نوشت: جنس چالش اصولگرایان رقابتی درون‌گفتمانی است ... افرادی که بر این باورند که شایستگی در اختیار گرفتن کرسی ریاست‌جمهوری را دارند. یکی از آنان عزت‌الله ضرغامی است که از مدت‌ها پیش، دفتر کارش را هم کنار نهاد ریاست‌جمهوری تحویل گرفته و مدت‌هاست در ساختمان حیاط‌دار و زیبایی که در آن اقامت دارد، مهمانی سیاسی به‌صرف صبحانه برگزار می‌کند و از همان جا هم فعالیت‌های خود در شبکه‌های اجتماعی را سامان می‌دهد.

قالیباف هم منتظر بررسی شرایط است و چنانچه احساس کند که فضا برای حضورش فراهم است، احتمالا کلید «بهارستان» را تحویل اصولگرایی دیگر دهد و برای نقل مکان به «پاستور» در انتخابات در صف بلند کاندیداهای اصولگرا، جایی برای خود رزرو کند.

اما میدان رقابت درون‌گفتمانی اصولگرایان، این دوره چهره‌های جدیدی هم دارد. سعید محمد که برخی از او به عنوان مصداق مناسبی برای «جوان مومن و انقلابی» یاد می‌کنند، حالا مدتی است که پا به عرصه گذاشته و درحال رایزنی با احزاب و اشخاص متنفذ اصولگراست تا بتواند حمایت آنان را جلب کند.

***

شکست حلقه نیاوران

صبح نو نوشت: سازمان برنامه‌و‌بودجه از جمله مهم‌ترین نهادهای عرصه سیاستگذاری کشور است... از دولت اول اعتدال در سال‌92 تاکنون، ریاست این سازمان به عهده محمدباقر نوبخت نهاده‌شده‌است که به لحاظ سیاسی نفوذ بالایی در میان ارکان دولت دارد. نوبخت به موجب تصدی دبیرکلی حزب اعتدال و توسعه، به همراه محمود واعظی و مرتضی بانک، جزء حلقه اول مدیران دولت حسن روحانی به شمار می‌آید. عمده رویکرد نوبخت در زمینه بودجه‌نویسی طی این سال‌ها، معمولا‌ افزایش 10 تا 20‌درصدی دستمزدها با توجه به نرخ تورم، بدون توجه به اصلاحات معطوف به ساختار کلی بوده است.

با وجود مطالبه مؤکد رهبر انقلاب در سال‌97 برای اصلاح ساختار بودجه، بنا به اذعان کارشناسان تاکنون کمترین اقدام عملی در این زمینه انجام نشده و بودجه‌نویسی عمدتا‌ به تمشیت روزمرگی گرفتار بوده است... سیاست خلق نقدینگی دولت دوازدهم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، البته یادآور سیاست‌های رییس دولت دهم نیز هست که تکنوکرات‌های حلقه نیاوران سال‌ها آن را نشانه عقب‌ماندگی سیستم مدیریتی کشور می‌دانستند و در سال‌92 وعده برچیدن آن رسم را به مردم دادند اما اکنون و پس از گذشت تقریبا‌ هشت سال از آغاز به‌کار گفتمان اعتدال، اعتدالیون خود در ورطه این سیاست  افتاده‌اند.

***

هشدار توکلی به کوتاهی در برخورد با پرونده خصوصی سازی

احمد توكلي، رئیس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای خطاب به رییس دستگاه قضا، ضمن تشکر از اقدامات رییسی در برخورد با مفاسد اقتصادی خواستار ارجاع پرونده پوری‌حسینی به دادگاه ویژه جرائم اقتصادی و همچنین رسیدگی به جرائم ارتکابی همه عناصر دخیل در پرونده نامبرده شد.

بيشتر بخوانيد:

نامه‌ توكلي خطاب به رئیس قوه قضاییه: در برخورد با گروه‌های فشار زرپرست و حامیانشان تردید به خود راه ندهید

***

شعار اصولگرایان در 1400 از نظر وزیر دولت اصلاحات

علي صوفي، فعال سیاسی اصلاح‌طلب به آفتاب یزد گفت: قطعا مردم از تیمی در انتخابات حمایت خواهند کرد که اولا معتقد به مذاکره باشند ثانیا مهارت کافی در مذاکره را داشته باشند...

علی صوفی می‌گوید: اصولگرایان حتی اگر برنده انتخابات هم باشند و هر دولتی که روی کار آید باید به خواست عمومی جامعه تن دهند و آن مذاکره است و آن را راهی برای خروج از بن بست فعلی وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم بدانند. منتها عملکردها حرف اول را می‌زند. در سال92 که رقابت انتخاباتی شکل می‌گرفت با دکتر عارف بودم و همیشه تاکیدم براین بود که شما همیشه از عملکرد دولت آقای احمدی‌نژاد یا اصولگرایان و عملکرد خودمان و آقای خاتمی صحبت کنید و عملکردها هستند که تعیین‌کننده است و روی مردم اثرگذاری دارد. 

منبع: الف

کلیدواژه: بیشتر بخوانید ریاست جمهوری محسن رضایی سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۱۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) واکنش معنادار دروازه‌بان آلومینیوم به شکست پرسپولیس

تیم آلومینیوم شب گذشته در حالی پرسپولیس را از گردونه رقابت‌های جام حذفی کنار گذاشت که احمد گوهری سنگربان اراکی‌ها سهم زیادی در پیروزی تیمش داشت.

گوهری دروازه‌بان سابق پرسپولیس که در ابتدای فصل از جمع سرخ‌پوشان جدا شد بعد از شکست تیم سابقش تصویری را در فضای مجازی منتشر کرد.

گوهری با انتشار تصویری از یک کاغذ با این متن (خدایا یک خواهش بزرگ از تو دارم...می‌خوام بعد از بازی وقتی اومدم خونه خوشحال سربلند و حال خوب داشته باشم) روی دیوار در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: «خداوند بعضی از مارو برای بعضی دیگر به عنوان روزی قرار میده».

اینطور که به نظر می‌رسد گوهری این کاغذ را قبل از بازی با پرسپولیس در محلی خاص یا دیوار اتاق خود چسبانده است.

منبع:خبرورزشی 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • پیام‌ها و پیامدهای عملیات «وعده صادق»/ اسرائیل و آمریکا تحقیر شدند
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری
  • سومین بسکتبال نوجوان آسیب دیده در حادثه تصاف درگذشت
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • (عکس) واکنش معنادار دروازه‌بان آلومینیوم به شکست پرسپولیس
  • رمزگشایی از علنی شدن اختلاف دولت و مجلس /آصفری: حذف قالیباف؟ بعید است /حاجی دلیگانی: تا روز آخر بر مجلس نظارت خواهیم کرد
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • پیام مدیر حوزه علمیه یزد در پی درگذشت والده شهیدان نیرنگ (حق شناس)