Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: در شرق ۱۳ بند سنگ سیمانی بهره برداری و آب خوبی پشت آنها نگهداری می شود که قنات ها و سفره ها را تغذیه می کند و این طرح باید تکمیل شود و برای پخش سیلاب این طرح ها نیاز به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار داریم که با تکمیل کار کرمان در برابر سیل حفظ می شود.

"سیدمصطفی آیت اللهی موسوی" امشب ۱۹ آذرماه در دیدار استاندار کرمان با رییس سازمان جنگل ها و مراتع کشور با اشاره به فعالیت های آبخیزداری منابع طبیعی در استان کرمان طی سه سال گذشته اظهار کرد: استان کرمان خاستگاه حوادث طبیعی زیادی از جمله آتش سوزی، هجوم شن های روان، سیل و بیابان زایی است که در زمینه مبارزه با شن های روان کارهایی از جمله مالچ پاشی، نهال کاری و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. انجام شده است.

وی افزود: جنگل کاری در ورودی رودبار اقدام خوبی بود که حتما پدیده خیلی خوبی در آینده خواهد بود و ۱۰۰۰ هکتار جنگل کاشته شده است.

موسوی تصریح کرد: بندهای خاکی، سنگ و ملاتی در استان باعث محافظت از شهرهای بحرانی در برابر سیلاب ها شده و شهر کرمان از سمت شرق و غرب مورد تهدید بود که طرح های بسیار خوبی در این زمینه اجرا شده است.

معاون استاندار کرمان بیان کرد: در شرق ۱۳ بند سنگ سیمانی بهره برداری و آب خوبی پشت آنها نگهداری می شود که قنات ها و سفره ها را تغذیه می کند و این طرح باید تکمیل شود و برای پخش سیلاب این طرح ها نیاز به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار داریم که با تکمیل کار کرمان در برابر سیل حفظ می شود.

به گزارش ایسنا، "صمدالله محمدی" نماینده بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس نیز در این جلسه گفت: در دشت صوغان سالیانه دو متر نشست و در دشت ارزوئیه یک متر نشست زمین را داریم و استان کرمان رتبه اول کشور را در نشست سطح آب دارد که این نشان دهنده بحران و خطر بسیار جدی است.

وی افزود: در دشت ارزوئیه ۷۰۰ حلقه چاه حفر شده که ۲۰۰ حلقه خشک شده و اکنون ۵۰۰ حلقه چاه فعال است و از این تعداد ۱۰۰ حلقه چاه در معرض خشکی قرار دارند.

محمدی با اشاره به اینکه به دلیل بی آبی چند روستا خالی از سکنه شده، تصریح کرد: در بحث آبخیزداری نیاز به هماهنگی با استان هرمزگان وجود دارد زیرا حوزه آبریز ما مشترک است تا طرح های آبخیزاری در جاهائی که نیاز است اعتبارات پوشش داده شود.

وی تصریح کرد: نهال کاری جنگل ها با توجه به آتش سوزی و تخریب هایی که طی سال ها اتفاق افتاده، لازم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی کرمان برابر سیل طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۱۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام مطالعات ساخت نیروگاه برق‌آبی در رودخانه‌های مازندران

مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران از اتمام مطالعات ساخت ۱۳ نیروگاه برق‌آبی در سه رودخانه پرآبی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، محمدطاهر بابازاده عصر امروز_سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مازندران یک‌صد نقطه دارای پتانسیل ساخت نیروگاه برق‌آبی با ظرفیت مجموع ۴۰۰.۲۸ مگاوات شناسایی شده است، اظهار کرد: این نیروگاه‌ها به مرور با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی یا خرید تضمینی دولت اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته پس از انجام مطالعات و فراهم کردن مقدمات، فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای ساخت نیروگاه در هفت نقطه از استان منتشر شد که به جذب سرمایه‌گذار انجامید، افزود: مطالعات ساخت ۱۳ نیروگاه برق‌آبی دیگر نیز در استان به پایان رسید و فراخوان این طرح‌ها نیز منتشر شده است.

مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه از ۱۳ نقطه‌ای که برای ساخت نیروگاه برق‌آبی در نظر گرفته شده پنج نقطه در رودخانه هراز، پنج نقطه در رودخانه سه‌هزار و سه نقطه در رودخانه دوهزار قرار دارد، عنوان کرد: این تعداد نیروگاه نیز در مجموع توان تولید ۳۷۲ گیگاوات ساعت برق در سال را دارند.

بابازاده برای اجرایی شدن این ۱۳ نیروگاه مهم‌ترین چالش را با سازمان حفاظت محیط زیست است مطرح و بیان کرد: با توجه به این‌که رودخانه‌های هراز، چالوس و دوهزار رودخانه‌های حفاظت شده هستند به دریافت مجوز از اداره کل حفاظت محیط زیست نیاز است که با پیگیری‌های مستمری که انجام شد گزارشی درباره این نقاط مد نظر تهیه شده و قرار است که به اتفاق همکاران در اداره کل حفاظت محیط زیست برای اخذ مجوز از طریق سازمان متبوع اقدام شود.

کد خبر 749479

دیگر خبرها

  • چرا گزارش «بی بی سی» فاقد اعتبار است؟
  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • اتمام مطالعات ساخت نیروگاه برق‌آبی در رودخانه‌های مازندران
  • هدف دولت سیزدهم تقویت گردشگری در استان‌های غربی است
  • زادآوری‌های جدید در باغ وحش ارم سبز
  • واکنش وزارت راه به یکی دانستن «رفع نقاط پرحادثه» و «روکش آسفالت»
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • سرعت رسیدگی به شکایات کارگری در کرمان بیش از ۲ برابر شده است
  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد