Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اولویت نخست امروز کشور را رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان،  آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه امروز مجمع که با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و به صورت مشارکت حضوری و مجازی اعضا برگزار شد با تسلیت ارتحال آیت الله یزدی و تسلیت مجدد شهادت شهید فخری زاده، حل مشکلات مردم در زمینه‌های اقتصادی و معیشتی و رفع مشکلات پیش آمده از برخی وقایع طبیعی مانند سیل اخیر در خوزستان را نیازمند همدلی و تلاش مضاعف مسئولان و تکیه بر توان و استعداد نیرو‌های داخلی و دانشمندان و متخصصان دلسوز کشور دانست و گفت: تکرار مشکلات و تنگنا‌های ناشی از حوادثی مانند سیل در خوزستان و سایر استان‌های کشور در شأن نظام اسلامی ما نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله لاریجانی ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته ای- دفاعی کشور و فقدان شهید فخری زاده را ضایعه‌ای سخت برای کشور و نظام اسلامی ایران توصیف کرد و با تاکید بر اینکه "دشمنان مردم ایران با این قبیل ترور‌های ناجوانمردانه نمی‌توانند مسیر توسعه و پیشرفت ایران را سد کنند"، گفت: راه و رویکرد شهید فخری زاده و سایر دانشمندان شهید کشور توسط سایر نخبگان و فرزندان علمی کشور ادامه خواهد یافت و حاصل چنین اقدامات ناجوانمردانه‌ای که از جانب دشمنان مردم و نظام جمهوری اسلامی سر می‌زند؛ رسوایی بیشتر و آشکار شدن برخورد‌های عجیب و دوگانه آنان با مفهوم حقوق بشر و موضوع تروریسم است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه "برخی کشور‌های غربی که دائما دیگران را به حمایت از تروریسم متهم می‌کنند، در جریان ترور آشکار، واضح و کاملا ضد انسانی اخیرسکوت کردند" تصریح کرد: متاسفیم که امروز قدرت‌های مدعی دنیا با معیار‌ها و سیاست‌های متناقض و دوگانه دم از حقوق بشر می‌زنند.

آیت الله لاریجانی متهم اصلی این جنایت را رژیم صهیونیستی دانست و گفت: البته واضح است که برخی سیستم‌های اطلاعاتی و جاسوسی کشور‌های غربی و اذناب آن‌ها نیز شریک جرم این جنایت تلخ و ضد انسانی هستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تقدیر از زحمات و تلاش‌های نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور، بر لزوم تلاش‌های مضاعف در پوشاندن رخنه‌های امنیتی تاکید کرد و افزود: در عین تقدیر از زحمات عزیزان در بخش‌های امنیتی و اطلاعاتی انتظار و توقع این است که رخنه‌های امنیتی را بپوشانند تا کشور و نظام از جایی که احتمال صدمه و نفوذ وجود دارد، آسیب نبیند و با تلاش بیشتر، مسیر دشمن در این زمینه سد شود.

آیت الله لاریجانی سپس به موضوع وقوع سیل در استان خوزستان و برخی استان‌های دیگر و مشکلات گریبان گیر مردم از این ناحیه اشاره کرد و گفت: تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی کشور و نیز همت بلند و ارزشمند مردم، سپاه و بسیج در رفع مشکلات سیل اخیر، همه قابل تقدیر است، اما برای نظام جمهوری اسلامی شایسته نیست که مردم عزیز خوزستان و دیگر استان‌ها شاهد تکرار این مشکلات باشند.

رئیس مجمع تشخیص خواستار حل ریشه‌ای مشکلات و نارسایی‌های موجود در خوزستان و سایر استان‌ها شد و تصریح کرد: چیره شدن بر این مشکلات و حل آن با توجه به توان نیرو‌های متخصص و دلسوز داخلی و همت و تلاش مسئولان امری دور از انتظار نیست.

رئیس مجمع تشخیص در ادامه رفع مشکلات معیشتی مردم را اولویت نخست کشور دانست و با اشاره به اینکه" نمی‌توان و نباید اولویت‌های کشور را جابجا کرد"، گفت: امروز روز وحدت همه قوا برای رفع مشکلات معیشتی مردم است و توقع و انتظار به حق مردم هم این است که مسئولان در همه قوا با پرهیز از تعارضات و تنازعات مختلف که گاه هیچ توجیه منطقی هم ندارد در میدان عمل به حل مشکلات مردم بپردازند.

آیت الله لاریجانی افزود: به هر حال آستانه تحمل مردم هم حدی دارد و مسئولان و به ویژه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه با توجه به عنایت مقام معظم رهبری به موضوع حل تنگنا‌های معیشتی مردم و اختیاراتی که به این شورا داده شده است؛ باید با هم افزایی و در عین حال پرهیز از بروکراسی‌های اداری تصمیمات عاجلی در این زمینه اتخاذ کنند چرا که به هرحال مردم خروجی کار‌ها و تلاش‌ها را باید بصورت ملموس حس کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با تسلیت ارتحال آیت الله یزدی به رهبر معظم انقلاب و بازماندگان آن مرحوم، ایشان را از یاران صدیق امام (ره) و مقام معظم رهبری مدظله العالی برشمرد و گفت: مرحوم آیت الله یزدی در دوران انقلاب و پیش از انقلاب در سمت‌های مختلف در جهت پیشبرد اهداف انقلاب و مردم خدمات مهم و تاثیرگذاری ارائه کردند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: صادق آملی لاریجانی آیت الله صادق آملی لاریجانی آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت الله لاریجانی معیشتی مردم رفع مشکلات استان ها تلاش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۱۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، وحید زمان زاده رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشوراظهار کرد: با توجه به تکرار زیاد عدم وصول پرستاران به درخواست‌های قانونی و منطقی شان، شاهد آن هستیم که پرستاران بصورت دسته جمعی از حرفه و خدمت بالینی خود در مراکز درمانی دست می‌کشند؛ که این مورد بالاترین سطح هشدار به تخلیه مراکز درمانی از پرستاران است.

زمان زاده افزود: پرستاران جزو معدود گروه‌های سلامت اند که با توجه به ماهیت حرفه‌ای و علمی شان در صورت خلا مراکز درمانی از این نیروها؛ جایگزینی برای خدمت با کیفیت و با صلاحیت و شایسته برای مددجویان و بیماران نخواهد بود و این مساله لطمه بزرگی را بر پیکره سلامت کشور وارد خواهد آورد، مصداق این‌موضوع، افزایش استعفای پرستاران از مراکز درمانی است که بطور مستقیم سلامت مردم را نشانه گرفته است.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور گفت: امروز ضروت توجه به خواسته‌های پرستاران این بار، از مرز درخواست‌های شخصی پرستاران یا پیگیری‌های صنفی شان در سازمان نظام پرستاری و سایر نهاد‌های پرستاری عبور کرده است، در صورت ادامه این شرایط بحرانی، سلامت مردم را نشانه رفته است و برای حاکمیت و نظام‌سلامت، بالاترین سطح هشدار در ارائه حداقل‌های خدمات سلامت به عموم مردم در سطوح بیمارستان‌ها اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: تنها راه بازگشت و ترغیب پرستاران جهت ماندگاری آنان در مراکز درمانی، فارغ از بوروکراسی‌های اداری، توجه اورژانسی به مشکلات معیشتی و قانونی پرستاران به صورت ویژه و آنطور که مورد نظر قانون و خود پرستاران در زمینه‌های مختلف مانند تعرفه گذاری خدمات پرستاری، فوق العاده خاص با بالاترین ضریب، تبدیل وضعیت و. می‌باشد.


مسئولین به صورت اختصاصی پرستاری را درنظر بگیرند

زمان زاده خاطر نشان کرد: باید مسئولین محترم در قوای سه گانه برای حفاظت از سلامت و رفاه مردم که بنیادی‌ترین هدف حاکمیتی است، پرستاری را به صورت اختصاصی در نظر بگیرند چرا که در صورت عدم تغییر نگرش‌ها نسبت به مقوله پرستاری و مراقبت، دچار بحران بزرگی در حوزه سلامت خواهیم شد و تاخیر در این موضوع عواقب جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت که مسئولان خدوم در دولت باید جوابگوی آن باشند.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور خاطرنشان کرد: امیدوارم دلسوزان نظام‌سلامت چشمان خود را شسته و با یک نگاه منطقی‌تر و معقولانه‌تر به مساله مسائل رفاهی و معیشتی پرستاران که از عوامل اصلی مهاجرت پرستاران می‌باشد، ورود نمایند، زیرا آیندگان اعمال ما را به بهترین شکل، تحلیل خواهند کرد و این آینده خیلی دور نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصوبات شوراها باید پشتوانه قانونی و شرعی داشته باشند
  • تجلیل ازاعضای شوراهای اسلامی شهرستان نقده
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • عارف: باید مسئولانه در صحنه حضور داشت
  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است