Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@23:59:04 GMT

کشف ۳۰۰ قطعه شی تاریخی در کاوش محله سرچشمه گرگان

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۷۱۹۷۰

کشف ۳۰۰ قطعه شی تاریخی در کاوش محله سرچشمه گرگان

ایسنا/گلستان دکتر طالبیان، معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری عصر امروز از محل کاوش باستان‌شناسی در محله سرچشمه شهر تاریخی استرآباد (گرگان) بازدید کرد.

 دکتر محمدحسن طالبیان در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: از حدود ۴۰ روز قبل هیئت باستان‌شناسی اداره کل میراث فرهنگی برای این کاوش در محدوده شهر تاریخی استرآباد مستقر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۰۰ قطعه شی از دوره‌های مختلف تاریخی در این کاوش به دست آمده است، افزود: این کاوش می‌تواند آغازی برای رفع ابهامات و پاسخ به سؤالات در ارتباط با موضوعات مختلف حوزه میراث فرهنگی منطقه استرآباد باشد.

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه کلیات توسعه این کارگاه با کار کارشناسی بررسی و روند آن ادامه خواهد یافت، گفت: اشیا استخراج شده که منحصربه‌فرد است به روش علمی مرمت می‌شود و برای نمایش در موزه‌ها ارسال خواهد شد.

طالبیان تأکید کرد: نتایج کاوش باستان‌شناسی در شهر تاریخی استرآباد در جریانات باستان‌شناسی کشور و حتی خارج از مرزها اهمیت خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری گلستان گرگان محمدحسن طالبیان باستان شناسی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۱۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، به کوشش‌ علاقمندان میراث نیاکان منطقه و پیگیری‌های سازمان مردم نهاد انجمن دوستداران میراث فرهنگی سخت سر شهرستان رامسر  و انجام مراحل اداری توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رامسر، اولین اثر ارزشمند فرهنگی، تاریخی و مذهبی جواهرده در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

"مسجد سکینه آباجی" واقع در ضلع جنوب غربی میدان تاریخی ییلاق جواهرده، در مرداد سال ۱۴۰۲ در فهرست آثار ملی، ثبت نهایی شد و در آذر ماه، از سوی وزیر محترم میراث فرهنگی به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد. و تابلوی ثبتی آن نیز در روز‌های آینده نصب خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان پارس آباد صحت ندارد
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • استقرار گروه‌های مرمتی و باستان شناسی در نقش رستم
  • استقرار گروه‌های مرمتی و باستان شناسی در نقش ستم
  • استقرار گروه‌های پایش، حفاظت، مرمت و باستان شناسی در نقش ستم
  • استقرار گروه های پایش، مرمت و باستان شناسی در مجموعه باستانی نقش رستم
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان