Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وبدا، دکتر مهین قربان‌صباغ با بیان اینکه این تعداد عمل از سال 90 تاکنون در این مرکز انجام شده است، اظهار کرد: بیماران کلیوی از زمان کاهش عملکرد کلیه تا زمان دیالیز، سیستم ایمنی ضعیف داشته و بدنشان آسیب‌پذیر است و اگر اقدامات درمانی به‌موقع برای این بیماران به خصوص در گروه دیابتی‌ها و فشارخونی‌ها انجام شود از آسیب‌پذیری و بروز عفونت‌ها جلوگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند و باید در این ایام مراقبت ویژه‌ای از آنان صورت پذیرد، بیماران  در زمان پیشرفت بیماری که به مرحله دیالیز می‌رسند باید هفته‌ای 3 نوبت دیالیز شوند، فرد دیالیزی در زمان خروج از منزل  تا زمان بازگشت به خانه ضمن استفاده از ماسک باید دستورالعمل‌های بهداشتی که به وی آموزش داده شده است را رعایت کرده و در صورت امکان از وسایل نقلیه شخصی استفاده کند.

رئیس مرکز دیالیز و پیوند اعضا منتصریه با بیان اینکه دستورالعمل‌های استانداردی برای بیماران دیالیزی تدوین شده است و فرد در هر جلسه قبل از دیالیز غربالگری می‌شود تا درجه حرارت، وضعیت حال عمومی و اکسیژن خون شریانی وی بررسی شود، خاطرنشان کرد: اگر فرد مشکوک یا مبتلا به کرونا باشد پذیرش نمی‌شود و از طریق هماهنگی با معاونت درمان خدماتشان به‌طور خاص در بیمارستان‌های شریعتی و امام رضا(ع) انجام می‌شود، البته موارد سرپایی فقط باید به مرکز دیالیز  بیمارستان شریعتی مراجعه کنند.

قربان‌صباغ اضافه کرد: دیالیز بیماران کلیوی بر اساس نوبت‌دهی انجام می‌شود و از افراد می‌خواهیم که خارج از زمان اعلام شده مراجعه نکنند، زیرا خدمات‌رسانی به افراد فاقد نوبت صورت نمی‌پذیرد.

وی با بیان اینکه طبق آخرین آمارها حدود 3 هزار بیمار دیالیزی در مشهد ساکن هستند که از این تعداد حدود 300 نفر به بیماری کووید-19 مبتلا شدند که تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند، تصریح کرد: در بحث پیوندها تا پایان خرداد ماه امسال تعداد بیماران پیوندی درگیر بسیار کم و در حد 10 تا 15 نفر بود، اما به‌علت خروج از منزل و حضور بیشتر در جامعه اکنون بیشتر از 20 درصد پیوندی‌ها به‌جهت عدم مراقبت‌های لازم مبتلا به کرونا شدند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که بیماران دیالیزی باید به‌صورت دائم تحت نظر باشند، بیان کرد: بیماران پیوندی در یک سال اول بعد از پیوند بیشترین شانس ابتلا به همه عفونت‌ها از جمله کرونا را دارند و بعد از آن نیز همچون همه افراد جامعه باید کلیه دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمایند و تحت نظر باشند.

وی در رابطه با بیماران دارای سنگ کلیه، خاطرنشان کرد: این نوع بیماران در ریسک بالاتری از عفونت نسبت به سایر افراد جامعه نیستند و نیازمند مراقبت ویژه نخواهند بود، اما همچون سایر افراد جامعه باید دستورالعمل ها را رعایت کنند.

رئیس مرکز دیالیز و پیوند اعضا منتصریه افزود: برای بیماران کلیوی دیالیزی و پیوندی داروهای متعددی استفاده می‌شود و اگر فرد مبتلا به کووید 19 شود بخشی از داروها قطع می‌شود تا سیستم ایمنی ضعیف نشود و پس از بهبودی مجدد تجویز می‌شود، نوع داروها در افراد مختلف متفاوت بوده و در همه بیماران کلیوی یکسان نیست.

قربان‌صباغ تاکید کرد: باید همه آحاد جامعه پیشگیری را بر درمان مقدم بدانند و به این ترتیب حق‌الناس را رعایت کنند تا در صورت در دسترس قرار گرفتن واکسن به‌زودی بتوان محافظت بیشتری از گروه‌های در ریسک داشته باشیم.

انتهای پیام/ 70031

منبع: فارس

کلیدواژه: دستورالعمل ها بیماران کلیوی مرکز دیالیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۲۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی این دانشگاه خبر داد.

سیدمحمد محمدی در آیین افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی که امروز (۸ اردیبهشت‌ماه) در دانشگاه آبادان برگزار شد، با اشاره به اهمیت تحول در شیوه‌های نوین آموزشی، اظهار کرد: در فضای علمی جدید، انتظار تحول در شیوه‌های نوین آموزشی وجود دارد که یکی از این حوزه‌ها، آموزش پزشکی است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به آغاز فعالیت مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی در این دانشگاه، ادامه داد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، یکی از واحدهایی است که در همه دانشگاه‌ها مورد توجه است. در این مرکز، راه‌حل‌های نوین توسعه آموزش پزشکی با مشارکت اساتید و دانشجویان ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان خاطرنشان کرد: این مرکز با تلاش معاونت آموزشی دانشگاه راه‌اندازی شده است و فضای خوبی برای مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیات علمی و دانشجویان برای انجام فعالیت‌های علمی و آموزشی فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این مرکز منجر به تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است. امیدواریم بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیات علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

محمدی گفت: مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌