Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

کبری رفیعی کارشناس هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در ۲۴ ساعت آینده در استان‌های گیلان و مازندران، نیمه شرقی هرمزگان، دریای عمان و شرق تنگه هرمز بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود گفت: در جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان بارش باران و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: از امشب در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی گفت: در پایان هفته در قزوین، البرز، تهران و سمنان شاهد بارش باران خواهیم بود و در ارتفاعات برف می‌بارد.

او بیان کرد: طبق پیش بینی‌های سازمان هواشناسی امشب و فردا در شرق و جنوب‌شرق کشور شاهد کاهش دمای ۵ تا ۱۰ درجه ای خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه فردا برای استان‌های آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، بارش باران پیش بینی می‌شود گفت: در مناطقی از کرمان و شمال سیستان و بلوچستان بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی یادآور شد: روز جمعه و شنبه در  سواحل دریای خزر و شمال شرق بارش پراکنده و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می شود و از امروز تا روز یکشنبه در غالب مناطق کشور شاهد ماندگاری هوای سرد خواهیم بود که  سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در کلان شهر‌ها به ویژه شهر‌های اراک، اصفهان و تهران  خواهد شد.

او بیان کرد: روز‌های جمعه و شنبه بارش پراکنده در برخی مناطق سواحل دریای خزر و شمال شرق ادامه خواهد داشت و در روز‌های یکشنبه و دوشنبه در غالب مناطق کشور آسمانی صاف وجوی آرام پیش رو خواهیم داشت.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه برای فعالیت سامانه بارشی و تقویت توده هوای سرد هشدار زرد صادر کرده ایم گفت: زمان شروع این پدیده از صبح فردا و زمان پایان آن صبح روز یکشنبه است که زمینه ساز کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۰ درجه ای دما خواهد شد.

او ادامه داد: این پدیده زمینه ساز بارش برف،  یخ‌زدگی و لغزندگی  راه‌های مواصلاتی، مه آلودگی و کاهش دید در گردنه‌ها و کولاک برف می‌شود و مناطقی از جمله گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات سمنان، مازندران و کرمان درگیر این پدیده می‌شوند.

رفیعی تصریح کرد: سرمای هوا در روز جمعه استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات سمنان، روز شنبه و یکشنبه خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات گلستان  را در بر می گیرد.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: این پدیده سبب افزایش مصرف حامل‌های سوخت، یخ‌زدگی و لغزندگی سطح جاده ها، مه آلودگی، احتمال تاخیر یا لغو پرواز، کاهش دید افقی و خسارت به محصولات کشاورزی به دلیل کاهش دما می‌شود.

او درباره وضعیت آب هوای تهران هم گفت: آسمان تهران فردا پدیده خاصی ندارد و بیشترین دمای هوای تهران به ۸ درجه و کمترین آن به منفی یک درجه خواهد رسید.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: کارشناس هواشناسی تنگه هرمز وضعیت آب هوای تهران صراط کارشناس هواشناسی پیش بینی می شود خراسان شمالی خراسان رضوی بارش باران بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۲۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان

به گزارش گروه اقتصاد ایسکانیوز، سازمان هواشناسی از افزایش دمای هوا در مناطق غرب کشور و بارش باران در نوار غربی کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید: هواشناسی ایران / احتمال وقوع سیلاب در ۶ استان کشور

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی  نشان می‌دهد امروز در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، برخی مناطق سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان، ارتفاعات شرقی تهران رگبار و رعدوبرق روی می‌دهد.

فردا شنبه در برخی مناطق استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، یکشنبه 9 اردیبهشت در جنوب کرمان و دوشنبه ارتفاعات مرکزی البرز و زاگرس در برخی ساعات رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، گاهی گردوخاک و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی شده است.

سه‌شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و بارش‌ در این مناطق روی می‌دهد.

 طی سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. تا اواسط هفته آینده نیز روند افزایش نسبی دما در اکثر مناطق کشور پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی

زمان شروع: جمعه 1403/02/07

زمان پایان: شنبه 1403/02/08

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

جمعه 1403/02/07: خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان.

شنبه 1403/02/08: کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی.

توصیه: احتیاط در سفرها به‌ویژه برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع موج

زمان پایان: بعدازظهر یکشنبه 1403/02/09

نوع مخاطره: وزش باد با بیشینه سرعت 24 نات و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین 1 تا 1.5 متر ( تاکید بر ساعات صبح تا بعدازظهر)

منطقه اثر: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز.

اثر مخاطره: اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی.

توصیه: جتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت ه

انتهای پیام/

کد خبر: 1228454 برچسب‌ها هواشناسی

دیگر خبرها

  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در ارتفاعات خوزستان
  • هوای هیچ شهری امروز در کشور آلوده نیست
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هوای بارانی در انتظار نیمه شرقی کشور
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوهنوردی ممنوع!
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها؛ کوهنوردی ممنوع!
  • تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها
  • کوهنوردی ممنوع/ تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها
  • تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها/ پنجشنبه کوهنوردی خطرناک است