Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سید عباس مینایی شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اردبیل اظهار کرد: اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی از اول آذرماه، همزمان با سراسر کشور در شهرستان اصلاندوز  با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، بسیج و دیگر ادارات آغاز شده بود.

وی از غربالگری ۳۸ هزار نفری مردم اصلاندوز خبر داد و افزود: اصلاندوز در سطح استان اردبیل به عنوان اولین شهرستان است که به صورت کامل و ۱۰۰ درصد غربالگری شده است و در این مدت ۱۵۸ نفر مشکوک به کرونا شناسایی گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تست کرونای ۳۳ نفر مثبت شد

فرماندار اصلاندوز بیان کرد: با انجام عملیات بالینی و تست کرونا از افراد مشکوک، در مجموع تا به امروز تست ۳۳ نفر مثبت اعلام شده است که تحت نظارت کمیته مراقبتی و نظارتی در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

مینایی تصریح کرد: افرادی که در قرنطینه خانگی قرار دارند، تحت هیچ شرایطی حق خروج از منزل ندارند و در صورت مشاهده، با نقض‌کنندگان قرنطینه به شدت برخورد خواهد شد و در این خصوص با کسی مماشات نکرده و نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته و افزایش توجه مردم به خطر کرونا، این شهرستان جزء شهرستان‌های سفید بود که متاسفانه با برپایی مجالس عزا، عروسی و دورهمی‌های خانوادگی، طی روزهای اخیر به حالت نارنجی تغییر وضعیت داده است.

فرماندار اصلاندوز اظهار امیدواری کرد که با همت دوباره شهروندان در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی دوباره به وضعیت سفید برگردیم.

اماکن پرخطر پلمب شده است

وی اولویت اول را سلامتی شهروندان عنوان و تأکید کرد: بنا به اهمیت این موضوع، تمامی اماکن پر خطر پلمب شده است و تا برقراری وضعیت سفید، هیچ فک پلمبی صورت نخواهد گرفت.

مینایی با بیان اینکه نانوایی‌ها به خاطر ازدحام مردم از مراکز پرریسک در اصلاندوز به حساب می‌آیند، تشریح کرد: برای حفظ سلامتی شهروندان، محل استقرار مشتریان نشانه‌گذاری شده است و شهروندان حتما هنگام حضور در نانوایی‌ها، جهت حفظ سلامتی خود در محل‌های نشانه‌گذاری استقرار یابند.

وی افزود: در صورت عدم رعایت این فاصله‌گذاری، نانوایی متخلف پلمب خواهد شد و تاکنون ۲ نانوایی متخلف به این علت پلمب شده است.

توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی میان نیازمندان

فرماندار شهرستان اصلاندوز با اشاره به نقش خیرین در تامین کمک‌های مؤمنانه گفت: خیرین با کمک بسیج از شروع طرح شهید سلیمانی تاکنون بیش از ۵۰۰ بسته کمک مؤمنانه در اختیار خانواده‌ها قرار داده‌اند و توزیع کمک‌های مؤمنانه همچنان ادامه دارد و با توجه به تمکن مالی و علاقه مردم اصلاندوز به کارهای خیر و خداپسندانه، هیچ کمبود و مشکلی در این زمینه نداریم.

مینایی با بیان اینکه بازار اصلاندوز با توجه به دادو ستد شهروندان برخی شهرهای همسایه، یکی از بازارهای شلوغ و متراکم در استان محسوب می‌شود، بیان کرد: همکاران ما با حضور در بازار و فرهنگ‌سازی، تمام مغازه‌داران و مراجعین را ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کردند و خوشبختانه با استقبال مردم نتیجه مثبتی از این حرکت گرفتیم.

وی گفت: طبق گزارش‌های دریافتی، در موج سوم کرونا همانند سایر نقاط کشور، در اصلاندوز نیز زنان خانه‌دار بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند، لذا از همه شهروندان درخواست داریم با دوری از دورهمی‌های خانوادگی و فامیلی، در تامین سلامت زنان و مادران سهیم باشند.

-انتهای پیام/3463/635/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید غربالگری قاسم سلیمانی بسیج فرماندار اصلاندوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۲۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان ۳۸ سال چشم‌انتظاری خانواده شهید چابکسری

رئیس ستاد ایثارگران نیروی زمینی ارتش خبر تفحص پیکر پاک سرباز شهید «‌حجت کاروان واجاری» را با حضور در منزل شهید، به خانواده‌اش در روستای سیاهکش شهرستان رودسر اعلام کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سرهنگ محمد یعقوبی رئیس ستاد ایثارگران نیروی زمینی ارتش به همراه جمعی از مسئولان استانی و شهرستان رودسر، تفحص پیکر سرباز شهید حجت کاروان واجاری را به خانواده وی در روستای سیاهکش بخش چابکسر در شهرستان رودسر خبر داد.

وی تصریح کرد: سرباز شهید حجت کاروان واجاری، 29 آذر سال 1366 در منطقه زُبیدات به شهادت رسید و پیکر وی پس از گذشت 38 سال، به میهن اسلامی بازگردانده شد.

رئیس ستاد ایثارگران نیروی زمینی ارتش افزود: پیکر این شهید والامقام پس از تفحص از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

محمد رضا داوطلب مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز گفت: پیکر مطهر این شهید، روز‌های آینده پس از تشییع در رشت و رودسر، در گلزار شهدای روستای خیاط محله بخش چابکسر به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • پایان ۳۸ سال چشم‌انتظاری خانواده شهید چابکسری
  • شناسایی ۳ هزار و ۸۴۲ تارنمای مشکوک در کشور
  • اراذل و اوباش فردیس دستگیر شدند
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • عادی شدن روند پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز
  • تشییع پیکر شهید محمد مهدی فانی بعد از ۴۰ سال
  • نمایشگاه توانمندی های صادراتی فرصت رشد و تعمیق روابط اقتصادی کشور
  • کشف بیش از ۲۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هندیجان
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی
  • کشف بیش از ۲ تن کودشیمیایی قاچاق در بناب