Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@09:21:03 GMT

احتمال بیکاری ۱۷ هزار کارگر کارخانه شهریار

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۷۳۳۱۴

احتمال بیکاری ۱۷ هزار کارگر کارخانه شهریار

به گزارش مهر، سعید عمرانی عصر چهارشنبه با حضور در شهرستان شهریار از یک واحد تولیدی در این منطقه بازدید کرد و مشکلات و معضلات این کارخانه را مورد بررسی قرار داد و در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برخی قوانین دست و پاگیر در حوزه‌های ارزی و گمرکی، تولید کنندگان را درگیر کرده و با شنیدن این مشکلات با تمام قدرت ایستاده‌ایم تا از آنها نهایت حمایت را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمرانی با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به اینکه در این کارخانه ۱۷ هزار نفر در این محل فعالیت دارند گفت: شعار قوه قضائیه این است که در کشور «هیچ کارخانه‌ای تعطیل و هیچ کارگری بیکار نشود».

وی بیان داشت: کارگاه‌های بزرگ مشکل دارند و با این مشکلات کمرشان خم می‌شود لذا می‌طلبد که در این زمینه مسئولین نگاه ویژه داشته باشند چرا که در این راستا بن بستی وجود ندارد و مسئولان می‌توانند مشکلات را حل کنند.

معاون قضائی دادستان کل کشور عنوان داشت: با توجه به بررسی‌هایی که امروز انجام شد مشکلات موجود در این کارخانه نگران کننده است و بیم آن وجود دارد که ۱۷ هزار کارگر بیکار شوند.

عمرانی با بیان اینکه کیفیت تولیدات در این کارخانه بالا است و با مشابه خارجی کاملاً قابل رقابت می‌باشد گفت: این مجموعه نیازمند حمایت است و همه مسئولان باید بدانند که تولید، شعار نیست و اگر مسئولین پای کار نیایند و موظف به حل مشکلاتی که امروز بررسی شد نباشند و حرکتی نشود گناه کرده‌اند و اعلام می‌کنیم که ما با تمام قدر در قوه قضائیه از این مجموعه و کارگران آن حمایت می‌کنیم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۳۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید گشول دره سیبی در خطبه‌های این هفته شهرستان اقلید ضمن گرامیداشت بزرگداشت هفته مقام معلم، اظهار کرد: معلمان، سازندگان انسان‌ها و معمار آینده‌ی فرهنگی کشور و اثرگذارترین عامل در پی‌ریزی تمدن اسلامی هستند.

وی با تاکید بر اینکه ارزش معلم را نمی‌توان با مقیاس‌های مادی سنجید، از حضور صدها معلم از ۹ استان کشور برای صعود به قله «بُل» بلندترین قله استان فارس در شهرستان اقلید در جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد و بیان‌کرد: این یک حرکت نمادین و تداعی کننده فتح قله‌های فرهنگی است.

امام جمعه اقلید در ادامه به یک مطالبه شهرستانی در شهرستان اقلید اشاره کرد و گفت: سازمان خصوصی سازی با توجه به شعار سال و همچنین به واسطه پویا بودن مجتمع کشتارگاه صنعتی شهرستان اقلید باید دنبال حل مشکل سرمایه گذار فعلی باشد تا از تعطیلی مجدد این مجموعه و بیکاری پرسنل آن جلوگیری شود.

حجت الاسلام گشول بیان کرد: اگر چه در این دولت هزاران واحد تولیدی و کارخانه احیا شده و به چرخه تولید برگشته اما نتیجه بارز تصمیمات غیر کارشناسی در برخی استان‌ها، به تعطیلی و بیکاری نیروهای بعضی مجموعه‌ها منجر شده است.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از عواقب این نوع تصمیمات باید با مدیریت جهادی و مردمی که از دولت کنونی سراغ داریم با اتخاذ تصمیم مناسب برای رفع مشکل سریعاً اقدام شود.

کد خبر 6089171

دیگر خبرها

  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان
  • رشد ۳ درصدی نرخ بیکاری در گیلان
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند