Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک سناتور جمهوریخواه ایالات متحده پیش بینی کرد که کنترل و سلطه «دونالد ترامپ» در عرصه سیاسی آمریکا در دوره رئیس جمهور بعدی این کشور به قوت خود باقی خواهد ماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «لیندسی گراهام» سناتور ایالت کارولینای جنوبی آمریکا می‌گوید که کنترل «دونالد ترامپ» بر حزب جمهوریخواه و بخش وسیعی از پایگاه انتخاباتی این حزب، کار قانونگذاران جمهوریخواه را برای حمایت از قوانینی که مورد مخالفت ترامپ هستند، دشوار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو، این سناتور آمریکایی پیش بینی می‌کند که کنترل دونالد ترامپ بر عرصه سیاسی آمریکا در دوره ریاست جمهوری «جو بایدن» نامزد مدعی پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا ادامه یابد و عملاً این نامزد شکست خورده را به «یک رئیس جمهور در سایه» تبدیل کند.

این در حالی است که ترامپ همچنان بر ادعاهای خود مبنی بر پیروزی در انتخابات و اجرای طرح‌هایی برای برگزاری «گردهمایی مخالفان» در روز برگزاری مراسم تحلیف بایدن پافشاری می‌کند.

نکته قابل توجه آن است که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، ترامپ به رغم آنکه هم در کسب آرای عمومی و هم آرای الکترال شکست خورد، ۷۴ میلیون رأی به خود اختصاص داد که حدود ۱۲ میلیون رأی بیشتر از تعداد آرای او در انتخابات ۲۰۱۶- با ۶۲ میلیون رأی- بود و همچنین بالاترین تعداد آرای کسب شده توسط یک نامزد مغلوب در انتخابات را در تاریخ آمریکا به نام خود ثبت کرد.

این افزایش سهم از آرای عمومی سبب شد که ترامپ سودای رقابت مجدد در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا را در سر بپروراند.

لیندسی گراهام در گفتگو با نشریه آتلانتیک که اوایل این هفته منتشر شد، بدون تأیید پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا گفت که «ترامپ بر حزب جمهوریخواه کنترل و سلطه دارد».

گفتنی است که گراهام در زمره سیاستمداران و مقامات جمهوری‌خواهی است که تاکنون از تأیید شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰، دستکم به طور علنی، سرباز زده است. وی در بخشی دیگر از این گفتگو می‌گوید: «چنانچه او [ترامپ] با هر کار بایدن [که انجام می‌دهد] مخالفت کند، متحد کردن جمهوری‌خواهان دشوار خواهد بود».

این سناتور جمهوریخواه در ادامه می‌افزاید که «اگر او [ترامپ] به نحوی موافقت کند، انجام امور آسان‌تر خواهد شد. به شیوه‌های بسیار، او یک رئیس جمهور در سایه خواهد بود».

گفتنی است که ایده وجود یک «رهبر در سایه» که در نظام‌های پارلمانی کشورهایی همچون انگلیس امری شناخته شده است، در عرصه سیاسی ایالات متحده امری بی سابقه بشمار می‌رود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!

ترامپ به اعتراضات حمایت از فلسطین در تجمعات دانشجویی اخیر در آمریکا واکنش نشان داد و خواستار توقف آن شد.   به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در رسانه اجتماعی خود با نام «تروث سوشال» به تجمعات اخیر حمایتی از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پرداخت.   به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، وی در یک مطلب که در این رسانه اجتماعی منتشر کرد، نوشت: «همین الان اعتراضات را متوقف کنید!»   این مطلب در حالی منتشر شده که تعدادی از دانشجویان در جریان اعتراضات سراسری به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه دستگیر شده‌اند.   همچنین این گفته‌ها در حالی مطرح شده که ترامپ در مطلبی دیگر به «جو بایدن حقه باز» پرداخته و او را بدترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده توصیف کرده است. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه واکنش عباس عبدی به اعتراضات دانشجویان در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان پخته نمی‌شود نقشه جهانی اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی (+عکس)

دیگر خبرها

  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها