Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در طرح غربالگری خانه به خانه در گیلان تعداد ۸۴۵ نفر تست سریع دادند که از این تعداد ۱۴۷ مورد جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد. - اخبار استانها -

آبتین حیدرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با اشاره به حضور دکتر لاری معاون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و بررسی روند اجرای برنامه های کنترل در مراقبت کرونا توسط ایشان اظهار داشت: در وبینار روز دوشنبه معاونت بهداشتی، گزارشی از روند برنامه‌ریزی، ساماندهی، آموزش و اجرای طرح توسط گروه‌های داوطلب بسیجی و تیم‌های مراقبتی و ردیابی تماس و آمارهای غربالگری و نمونه‌گیری و موارد مثبت کووید شناسایی شده و مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان عنوان داشت: پس از برگزاری وبینار مهمانان وزارتخانه از شهرستان بندر انزلی و یکی از مراکز 16 ساعته خدمات جامع سلامت در شهرستان رشت بازدید کرده و روند اجرای برنامه مدیریت و کنترل کووید 19 را در این مراکز به‌شکل عملیاتی مورد بررسی قرار دادند.

وی گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از اوایل آذرماه 1399 با برگزاری جلسات و وبینارهای آموزشی جهت برنامه ریزی و ساماندهی و آموزش گروه‌های اجرایی آغاز شد و پس از آماده‌سازی ملزومات و تجهیزات لازم جهت اجرای طرح به تیم‌ها ارائه شد؛ این طرح در کلیه مناطق روستایی و شهری در حال اجرا بوده ولی با توجه به سرمای هوا در مناطق کوهستانی و ییلاقی با سرعت کمتری در حال اجرا است‌.

جانشین فرمانده سپاه گیلان در بسیج: رسانه‌ها نقش موثری برای کاهش اضطراب مردم در بحران کرونا ایفا کردندوام یک میلیون تومانی به بیش از 2 میلیون خانوار گیلانی پرداخت می‌شودهمکاری همه‌جانبه سپاه و بسیج گیلان در طرح شهید سلیمانی دلگرم‌کننده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: مشارکت مردم گیلان در این طرح در حد مطلوب بوده ولی نیازمند اطلاع رسانی بیشتری از طریق رسانه‌ ملی(صدا و سیمای محلی و سراسری) و نصب بنر در سطح شهر بوده تا بستری مناسب برای جلب مشارکت مردم و ایجاد شود.

حیدرزاده تصویر کرد: عملیات اجرایی طرح حاج قاسم سلیمانی از تاریخ 11 آذرماه در کلیه شهرستان‌های استان گیلان آغاز شد و پس از گذشت هفت روز از آغاز این طرح تعداد 248 هزار و 663 خانوار شامل 750 هزار و 480 نفر از جمعیت استان بررسی شدند که از این تعداد 845 نفر تست سریع انجام دادند که 147 مورد جدید مبتلا به کرونا شناسایی و ایزوله خانگی شدند.

حیدرزاده عنوان کرد: هدف طرح غربالگری خانه به خانه شناسایی به‌موقع و تشخیص سریع موارد مشکوک و مثبت بیماری کرونا، مراقبت و قرنطینه خانگی و یا نقاهتگاهی جهت مراقبت از موارد مشکوک و یا بیمار است که این خود از بار مراجعات بی‌رویه مردم به‌سمت مراکز درمانی به‌ویژه بیمارستان‌ها می‌کاهد.

وی با اشاره به اینکه اگر بین محل سکونت و مراکز درمانی، نقاهتگاه و مراکز 16 ساعته در دسترس همه وجود نداشته باشد، مراجعه مردم به سمت بیمارستان‌ها زیاد شده و این خود سبب انتشار و تشدید بیماری می‌شود گفت: با ایجاد این مراکز پیش بیمارستانی و ارائه خدمات اولیه مراقبتی و درمانی از حضور افرادی که نیازمند خدمات اولیه مراقبتی هستند در بیمارستان جلوگیری شده و زنجیره انتقال این بیماری قطع می‌شود.

حیدرزاده با بیان اینکه در اجرای این طرح حمایت‌های مالی جهت تأمین و توزیع ملزومات بهداشتی و حمایتی برای پرسنل و داوطلبان بسیجی و همچنین پرداخت معوقات پرسنل بهداشت و درمان جهت ایجاد انگیزه مضاعف برای انجام برنامه‌های مراقبتی و درمانی بسیار با اهمیت است افزود: علاوه بر موارد مذکور حمایت همه‌جانبه ادارات و ارگان‌های دولتی و رسانه ملی در اجرای این طرح بسیار راهگشا است.

انتهای پیام/614/ ع

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۳۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما‌ی خراسان شمالی؛ خانه بهداشت روستای ادکان با زیر بنای ۷۵ متر مربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال، خانه بهداشت روستای گورپان با زیر بنای ۷۵ مترمربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال، خانه بهداشت روستای ایرج با زیر بنایی ۸۵ متر مربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و خانه بهداشت روستای سارمران با زیر بنای ۸۵ مترمربع و با اعتباری بالغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، محرومیت زدایی و سفر ریاست‌جمهوری تامین و پرداخت شده است.

دیگر خبرها

  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان