Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی از ایران خواست از افزایش سطح غنی سازی خود خودداری کند.

بر این اساس، گروسی گفت: شاهد آن هستیم که ایران تهدید به افزایش سطح غنی سازی خود کرده است. تهران نباید تهدیدات خود درباره افزایش غنی سازی و نیز اخراج بازرسان آژانس را عملی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورت اجرایی شدن این تهدیدات، ایران بیش از گذشته از تعهدات خود در توافق برجام منحرف خواهد شد. من نمی‌دانم چه کسی برنده وضعیت پرآشوب خواهد بود.

وی افزود: اگر محدودیتی در شمار بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از سوی ایران اعمال شود، در روند کار آژانس اختلال رخ خواهد داد. ما خواستار شفافیت در این زمینه هستیم. این امر به هیچ عنوان به نفع تهران نخواهد بود.

گروسی خاطر نشان کرد: من شخصاً امیدوارم که چنین ترور‌هایی (ترور شهید فخری زاده) نه در گذشته و نه در آینده رخ ندهد. ما تلاش می‌کنیم به شیوه‌ای که ضرورت دارد با ایران همکاری داشته باشیم.

درخواست آژانس بین المللی انرژی اتمی از تهران برای عمل به تعهداتش ذیل برجام درحالی مطرح می‌شود که از سال ۲۰۱۸ و خروج یک جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، کشور‌های اروپایی تمامی تحریم‌های واشنگتن را علیه ایران اجرایی کرده اند. در این مدت، ایران علاوه بر اجرای سخت‌ترین تعهدات و بازرسی ها، تحت تحریم‌های سنگین آمریکا بوده و به تازگی دانشمند هسته‌ای اش از سوی رژیم صهیونیستی و با کمک سرویس‌های اطلاعاتی غربی ترور شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رافائل گروسی آژانس بین المللی انرژی اتمی توافق برجام غنی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۳۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: برای ایران چارچوب زمانی تعیین نکردیم

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در یک نشست خبری در وین تأیید کرد که رایزنی‌ها با ایران برای رسیدن به توافق با این کشور ادامه دارد، اما این نهاد بین‌المللی اقدام به تعیین یک چارچوب زمانی با ایران بر سر انجام «اقدامات ملموس» نکرده است.

به گزارش فارس، او تصریح کرد گفتگو‌ها با ایران در سه مقوله ادامه دارند: مسائل پیرامون اجرای بازرسی‌ها، مسائل باقی‌مانده و اقدامات داوطلبانه اضافی که ایران باید انجام دهد.

مدیر کل آژانس گفت که خواستار آن است که «به زودی» شاهد انجام برخی اقدامات ملموس از سوی ایران باشد.

او گفت: «وزیر خارجه ایران به من گفت آماده تعامل در خصوص اقدامات بسیار ملموس است. البته ما از این استقبال می‌کنیم.»

وی اضافه کرد: «اکنون بایستی روی آن کار کنیم، اما اظهارات در این زمینه بسیار روشن بودند. ایران درک می‌کند که لازم است ما رو به جلو برویم. وضعیت کنونی بسیار غیررضایت‌بخش است. ما تقریباً در یک بن‌بست قرار داریم که هیچ‌چیزی غیر از بازرسی‌های نرمال و سنتی پیش نمی‌رود. این وضعیت بایستی عوض شود.»

او گفت چارچوب زمانی مشخصی برای انجام اقدامات ملموس تعیین نکرده، اما بسیار خوب خواهد بود اگر ایران نخستین گام‌ها را قبل از نشست شورای حکام آژانس اتمی در ماه ژوئیه بردارد.

گروسی گفت: «من دوست ندارم ضرب‌الاجل تعیین کنم. من فکر می‌کنم تعیین ضرب‌الاجل ایده خوبی نیست. اما برای من و می‌توانم بگویم برای جامعه بین‌المللی مهم است که ما هر چه زودتر به نتایجی دست پیدا کنیم و این چیزی است که من خیلی روشن در تهران و در اصفهان بیان کردم.»

وی اضافه کرد: «فکر می‌کنم این درک در تهران وجود دارد که این مسئله چیزی نیست که بتواند تا ابد ادامه داشته باشد؛ بنابراین انتظار من این است که به زودی نتایجی ملموس داشته باشیم.»

گروسی اذعان کرد قبل از آنکه ایران گام‌های مد نظر آژانس را بردارد به رایزنی‌های بیشتری نیاز خواهد بود. او گفت که حسین امیرعبداللهیان به او گفته ایران آماده همکاری در خصوص انجام اقدامات ملموس است.

مدیر کل آژانس اتمی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که کلید حل برخی مشکلات مربوط به ایران از جمله رفع تحریم‌ها در دست او نیست.

گروسی تصریح کرد: «برخی مسائل سیاسی [مربوط به ایران]وجود دارند. پاره‌ای از آن‌ها در حیطه اختیارات من هستند و پاره‌ای دیگر نه. هنگامی که بحث به رفع تحریم‌ها و چیز‌هایی نظیر آن می‌رسد که برای ایران خیلی مهم است من فردی نیستم که کلید حل مشکلات را در دست داشته باشد.»

وی اضافه کرد: «من می‌گویم ایران انتظاراتی دارد همان‌طور که من دارم، اما تا وقتی که یک بسته توافق نداشته باشیم نمی‌توانم بگویم تا کجا می‌توانیم پیش برویم.»

رافائل گروسی تصریح کرد: «در پایان، چنانچه آن‌ها واقعا با ما تعامل کنند ما قادر خواهیم بود مسائل را حل و فصل کنیم.»

دیگر خبرها

  • گروسی: برای ایران چارچوب زمانی تعیین نکردیم
  • گروسی: گام‌های سختی باید برداریم
  • گروسی خواستار تدابیر «ملموس» ایران برای رفع نگرانی‌ها شد!
  • بازتعریف تعاملات آتی ایران و آژانس در اصفهان
  • سند جدیدی در کار نیست/ معیار کار آژانس و ایران بیانیه مشترک است
  • گروسی: معیار کار آژانس و ایران بیانیه مشترک است
  • گروسی: پیشنهادی را به جمهوری اسلامی ایران برای اتخاذ گام‌های جدید ارائه دادم
  • رایزنی گروسی و امیر عبداللهیان در تهران
  • در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟
  • بررسی ابعاد سفر گروسی به ایران/ حل چالش موضوع بازرسان/ خنثی‌سازی سیاست هدفمند تبلیغاتی