Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته ششم و آخر مسابقات مرحله گروهی لیگ اروپا امروز (پنجشنبه) از ساعت ۲۱ و ۲۵ دقیقه آغاز می‌شود و با برگزاری ۲۴ بازی در سراسر قاره سبز پرونده دور گروهی مسابقات فصل ۲۱-۲۰۲۰ بسته خواهد شد.

بازی‌های مرحله گروهی در حالی وارد هفته ششم شده که تکلیف ۳۷ تیم از ۴۸ تیم حاضر در این رقابت‌ها مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنجشنبه گذشته و پس از برگزاری مسابقات هفته پنجم مرحله گروهی لیگ اروپا، ۱۸ تیم جواز حضور در مرحله یک شانزدهم نهایی این مسابقات را به دست آوردند و ۱۹ تیم دیگر از دور رقابت‌ها حذف شدند.

علاوه بر این، ۸ تیم نیز از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا با قرار گرفتن در رتبه‌های سوم گروه‌های خود راهی مرحله ۳۲ تیمی لیگ اروپا شده اند. به این ترتیب در بازی‌های امشب تکلیف ۶ تیم باقیمانده  و صدرنشینان برخی از گروه ها مشخص خواهد شد.

تیم‌های راه یافته به مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ فوتبال اروپا عبارتند از:

گروه A: رم (صدرنشین گروه) گروه B: آرسنال (صدرنشین گروه) گروه C: اسلاویا پراگ، بایر لورکوزن گروه D: رنجرز، بنفیکا گروه E: گرانادا، PSV آیندهوون گروه G: لستر سیتی، براگا گروه H: لیل، آث میلان گروه I: ویارئال (صدرنشین گروه) گروه J: آنتورپ، تاتنهام گروه K: دینامو زاگرب (صدرنشین گروه) گروه L: هوفنهایم (صدرنشین گروه)، ستاره سرخ

تیم‌هایی که امشب فرصت دارند به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود کنند، عبارتند از:

گروه A: کلوژ، یانگ بویز گروه B: مولده، راپید وین گروه F: آزد آلکمار، ناپولی، رئال سوسیداد گروه I: مکابی رژیم اشغالگر قدس، سیواس اسپور گروه K: فاینورد، ولفسبرگ

تیم‌های حذف شده هم عبارتند از:

گروه A: زسکا صوفیه گروه B: دانداک گروه C: نیس، هاپوئل گروه D: لخ، استاندارد لیژ گروه E: پائوک، اومونویا گروه F: ریکا گروه G: زوریا لوهانسک (تیم اللهیار صیادمنش)، آاک آتن (تیم کریم انصاری فرد) گروه H: اسپارتا پراگ، سلتیک گروه I: قره باغ گروه J: لاسک، لودوگورتس گروه K: زسکا مسکو گروه L: اسلووان لیبرچ، خنت (تیم میلاد محمدی)

شرایط صعود ۶ تیم باقیمانده:

گروه A

زسکا صوفیه (۲ امتیاز) - رم (۱۳) / یانگ بویز (۷) - کلوژ (۵)

در این گروه آاس رم ایتالیا با ۱۳ امتیاز به عنوان تیم نخست صعود کرده است. یانگ بویز اگر برابر کلوژشکست نخورد، به دور بعد صعود می‌کند. کلوژ اگر بتواند حریف سوئیسی خود را شکست دهد می‌تواند راهی دور بعد شود.

گروه B

داندالک (صفر) - آرسنال (۱۵) / راپید وین (۶) - مولده (۹)

از این گروه آرسنال با ۱۵ امتیاز به عنوان صدرنشین راهی دوره حذفی شده است. مولده اگر مقابل راپید وین شکست نخورد یا اگر با اختلاف یک گل شکست بخورد راهی دور بعد می‌شود. راپید وین در صورتی که بتواند با نتیجه یک بر صفر یا با اختلاف بیش از ۲ گل برابر مولده به پیروزی برسد راهی دور یک شانزدهم نهایی خواهد شد.

گروه C

لورکوزن (۱۲) - اسلاویا پراگ (۱۲) / هاپوئل (۳) - نیس (۳)

از این گروه تیم‌های لورکوزن و اسلاویا پراگ با ۱۲ امتیاز به دور بعد صعود کرده اند و حالا این ۲ تیم فقط برای صدرنشینی رقابت می‌کنند. اسلاویا پراگ اگر بتواند برابر لورکوزن به پیروزی یا تساوی برسد صدرنشین گروه خواهد شد. لورکوزن فقط در صورت پیروزی در این دیدار صدرنشین خواهد شد.

گروه D

استاندارد لیژ (۳) - بنفیکا (۱۱) / لخ پوزانا (۳) - مقابل رنجرز (۱۱)

از این گروه هم ۲ تیم گلاسکو رنجرز و بنفیکا با ۱۱ امتیاز صعود کرده اند و در بازی امشب فقط برای صدرنشینی تلاش خواهند کرد. اگر رنجرز بتواند برابر لخ به پیروزی برسد صدرنشین خواهد شد در صورت تساوی امتیازی با بنفیکا بازهم این تیم اسکاتلندی تیم اول گروه خواهد بود. بنفیکا اگر بتواند برابر استاندارد لیژ به پیروزی برسد و رنجرز پیروز نشود، یا اگر بنفیکا مساوی کند و رنجرز ببازد این تیم پرتغالی سرگروه خواهد شد. ‏

گروه E

PSV آیندهوون (۹) - اومونویا (۴) / پائوک (۵) - گرانادا (۱۰)

از این گروه گرانادا با ۱۰ و پی اس وی آیندهوون با ۹ امتیاز صعود کرده اند و نبرد بر سر صدرنشینی است. گرانادا اگر پائوک را شکست دهد و یا اگر پی اس وی نتواند اومونویا مقدونیه را ببرد، تیم اسپانیایی صدرنشین خواهد شد. اگر پی اس وی آیندهوون بتواند تیم مقدونیه‌ای را شکست دهد و گرانادا نتواند پیروز شود، تیم هلندی صدرنشین خواهد شد.

گروه F

ناپولی (۱۰) - رئال سوسیداد (۸) / ریکا (۱) - آلکمار (۸)

از این گروه ناپولی اگر برابر رئال سوسیداد شکست نخورد یا اگر آلکمار نتواند ریکا را شکست دهد، تیم ایتالیایی به دور بعد صعود خواهد کرد. ناپولی اگر برابر رئال پیروز شود صدرنشین گروه خواهد شد و اگر آلکمار نتواند ریکا را ببرد ناپولی با یک تساوی هم تیم اول گروه می‌شود. رئال سوسیداد اگر بتواند ناپولی را شکست دهد یا اگر به لحاظ امتیازی با آلکمار برابر شود، به دور حذفی صعود خواهد کرد. رئال سوسیداد اگر ناپولی را ببرد صدرنشین گروه خواهد شد. آلکمار با یک پیروزی صعود می‌کند یا اگر رئال سوسیداد برابر ناپولی شکست بخورد، این تیم هلندی با یک تساوی هم راهی دور بعد می‌شود. اگر آلکمار پیروز شود و دیگر مسابقه به تساوی بیانجامد تیم هلندی صدرنشین گروه خواهد شد.

گروه G

براگا (۱۰) - زوریا لوگانسک (۶) / لستر (۱۰) – آاک آتن (۳)

از این گروه لسترسیتی و براگا با ۱۰ امتیاز صعود کرده اند. لستر اگر بتواند آاک را شکست دهد یا اگر هم امتیاز با براگا شود، صدرنشین خواهد شد. براگا اگر پیروز شود و لستر نتواند به پیروزی برسد این تیم پرتغالی صدرنشین خواهد شد یا اگر آن‌ها مساوی کنند و لسترسیتی ببازد باز هم این تیم پرتغالی تیم اول گروه خواهد شد.

گروه H

سلتیک (۱) - لیل (۱۱) / اسپارتا پراگ (۶) - آث میلان (۱۰)

از این گروه لیل با ۱۱ و آث میلان با ۱۰ امتیاز صعود کرده اند. اگر لیل بازی امشب برابر سلتیک را ببرد یا اگر میلان نتواند اسپارتاپراگ را شکست دهد، صدرنشین گروه خواهد شد. آث میلان هم اگر بتواند برابر اسپارتاپراگ به پیروزی برسد و لیل نتواند سلتیک را شکست دهد، میلانی‌ها سرگروه خواهند شد.

گروه I

ویارئال (۱۳) – قراه باغ (۱) / مکابی (۸) – سیواس اسپور (۶)

در این گروه ویارئال به عنوان تیم صدرنشین صعود کرده است. سیواس اسپور اگر بتواند مکابی رژیم اشغالگر قدس را شکست دهد صعود خواهد کرد، اما در صورت شکست سیواس، تیم رژیم اشغالگر قدس به دور حذفی می‌رود.

گروه J

تاتنهام (۱۰) - رویال آنتورپ (۱۲) / لودوگورتس (صفر) - لاسک (۷)

از این گروه تیم رویال آنتورپ (تیم علیرضا بیرانوند) با ۱۲ و تاتنهام با ۱۰ امتیاز به دور بعد صعود کرده اند. آنتورپ اگر برابر تاتنهام پیروز شود یا مساوی کند تیم صدرنشین خواهد بود. تاتنهام نیز اگر بتواند آنتورپ را شکست دهد، تیم اول گروه خواهد شد.

گروه K
دینامو زاگرب (۱۱) - زسکا مسکو (۳) / ولفسبرگ (۷) - فاینورد (۵)

از این گروه دینامو زاگرب با صادق محرمی مدافع ملی پوش کشورمان به عنوان سرگروه صعود کرده است. ولفسبرگ اگر برابر فاینورد به پیروزی برسد یا مساوی کند به دور بعد صعود خواهد کرد. فاینورد فقط در صورت پیروزی برابر ولفسبرگ صعود می‌کند.

گروه L
هوفنهایم (۱۳) - خنت (صفر) / اسلوون لیبرچ (۶) - کرونا زوزدا (۱۰)

از این گروه هوفنهایم با ۱۳امتیاز به عنوان صدرنشین گروه صعود کرده و ستاره سرخ بلگراد هم با ۱۰ امتیاز به عنوان تیم دوم صعود خود را به مرحله یک شانزدهم نهایی مسجل کرده است.

بیشتربخوانید 

بهترین گلزنان اسپانیایی لیگ قهرمانان اروپا جدال رونالدو و مسی، این بار در لیگ قهرمانان اروپا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دنیای ورزش لیگ اروپا آرسنال مرحله یک شانزدهم نهایی صدرنشین خواهد شد امتیاز به عنوان دور بعد صعود پیروزی برسد صعود خواهد رئال سوسیداد اسلاویا پراگ بتواند برابر تیم اول گروه ۱۰ امتیاز شکست دهد اگر بتواند راپید وین اگر برابر لیگ اروپا پیروز شود راهی دور آث میلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۳۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیراز با برد مقابل صدرنشین خندید

در یکی از دیدار‌های هفته بیست و نهم لیگ دسته اول دو تیم مدعی فجر سپاسی و خیبر خرم آباد در ورزشگاه حافظیه شیراز به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی مهم و تاثیرگذار در جدول با نتیجه ۳ بر صفر به سود شاگردان مهدی رجب‌زاده خاتمه یافت.

در این دیدار فجر سپاسی با انجام یک بازی خوب و منطقی در هر دو نیمه موفق به گلزنی شد و به خوبی از دروازه خود حراست کرد تا سه امتیاز شیرین را همراه با برد پرگل به دست بیاورد.

 سعید زارع در دقیقه ۳۵ مهدی شریفی در دقیقه ۴۵ و عرفان پور افراز در دقیقه ۸۱ گل‌های فجر سپاسی را در این مسابقه به ثمر رساندند.

خیبر که از چند هفته قبل خود را از سایر مدعیان جدا کرده و در صدر جدول قرار گرفته بود با شکست امروز مقابل فجر سپاسی، نه تنها امید‌های شیرازی‌ها را به صعود به لیگ برتر بیشتر کرد که خودش هم حالا خطر را احساس می‌کند.

با نتیجه‌ای که در مسابقه حساس عصرپنجشنبه به دست آمد، فجرسپاسی ۵۸ امتیازی شد و به صدر جدول امتیازش را بسیار نزدیک کرد. خیبر نیز با ۶۴ امتیاز همچنان صدرنشین است، اما اختلاف امتیازی‌اش با چادر ملو به ۴ رسیده و با فجرسپاسی تنها ۶ امتیاز فاصله دارد.

با این تفاسیر رقابت در صدر جدول لیگ دسته اول در هفته‌های پایانی جذاب‌تر دنبال می‌شود و باید دید این رقابت در نهایت منجر به صعود کدام تیم‌ها به لیگ برتر خواهد شد.

منبع: ورزش سه

tags # فوتبال سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • صعود میلان به فینال لیگ قهرمانان اروپا در شب شکست 3-1 مقابل آیندهوون (4 می 2005) / فیلم
  • چادرملو صدرنشین لیگ برتر شمشیربازی اسلحه اپه شد
  • چادرملو صدرنشین اسلحه اپه در لیگ شمشیربازی شد
  • صعود اتلتیکو مادرید به فینال لیگ قهرمانان اروپا در شب شکست 2-1 مقابل بایرن مونیخ (2016/5/3) / فیلم
  • امید جدید پرسپولیسی‌ها برای صدرنشین: ذوبِ شکست‌ناپذیر!
  • لیگ برتر حالا یک سرمربی با تفکرات هجومی دارد
  • شکست خانگی رم برابر لورکوزن در حضور کوتاه آزمون
  • شیراز با برد مقابل صدرنشین خندید
  • گام بلند فجر به‌سوی صعود با شکست صدرنشین/چادرملو بالأخره برد
  • شکست سنگین خیبر برابر فجر/ رقابت نزدیک قعرنشینان برای بقا