Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آزمایشگا‌های مرجع وزارت بهداشت گفت: فعلا هزینه تست‌های کووید ۱۹ برای تمام خارجیان و اتباع همان اندازه هوطنان است و پیشنهاد تورسیم سلامت را داده ایم. سیامک سمیعی مدیرکل آزمایشگا‌های مرجع وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، گفت: بیش از ۲۶۰ آزمایشگاه فعال در زمینه کرونا داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مورد تعداد تست‌ها همیشه ظرفیت ۲۵ هزار تست را داریم و این ظرفیت در مواقعی که موج‌ها شدت می‌گیرند به ۴۰ تا ۴۵ هزار تست در روز هم رسیده است. تنها چیزی که در آزمایشگاه فرسوده می‌شود، اما از کار نمی‌افتد همکاران ما هستند که در شیفت‌های طولانی فعال هستند.

سمیعی بیان کرد: ممکن است نقص از ما یا از وزارت راه باشد. در عالم IT قضیه بسیار پیچیده است. مهم است سامانه‌ها به هم متصل باشند، فعلا سامانه سرعت کار کاغذی را ندارد، اما برای بخش خصوصی داریم سامانه‌ای چابک طراحی می‌کنیم تا آزمایشگاه‌ها بر اساس کد ملی اطلاعات را وارد کنند و ما آن را پایش کنیم. چند ماه قبل در شورای عالی بیمه تصویب شد که برآورد هزینه خدمات آزمایشگاهی pcr بر مبنای تولید داخل باشد که تصمیم کاملا درستی بود. پس از تصویب هیئت وزیران هزینه تمام شده را بر اساس تولید داخل برآورد کردیم و پس از یک کار گروهی پیشنهاد دادیم قیمت‌ها تغییر کند و ۱۷ آذر هزینه آزمایش بخش خصوصی به ۳۰۱ هزارتومان برسد. در شرایطی که اجازه واردات راحت نداریم باید به تولید کننده داخلی فرصت دهیم.

وی در خاتمه افزود: پرداخت هزینه آزمایش برای اتباع هم مانند سایرین است، اما پیشنهاد دادیم برای بحث توریسم سلامت مبلغ آزمایش برای این افراد افزایش یابد که فعلا تغییری نداشته است و همه تابع همین تعرفه اعلام شده هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا سرعت کار آزمایشگاه کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۳۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اردبیل از راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، دلاور زارعی اظهار کرد: با توجه به ارتقای خدمات شهری و بهبود وضعیت ترافیکی با همکاری سازمان‌های مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل و فاوای شهرداری اردبیل، سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو، راه‌اندازی شد.

وی افزود: همشهریان عزیز می‌توانند با مراجعه به آدرس https://ardabilman.ir و بخش حمل‌ونقل و ترافیک از خدمات پارک حاشیه‌ای استفاده کنند.

زارعی بیان کرد: با توجه به اینکه همه خدمات شهری در سامانه جامع خدمات شهروندی (اردبیل من) تجمیع شده است، شهروندان محترم با مراجعه به آدرس فوق و نصب این اپلیکیشن از قسمت صفحات، بدون نصب سایر نرم‌افزارها می‌توانند از همه خدمات شهرداری اردبیل بهره‌مند شوند.

کد خبر 748840

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز
  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود
  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • کارگران رکن تولید هستند
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند