Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه روزنامه القدس العربی، هنور طوفان ناشی از اظهارات ترکی فیصل در کنفرانس منامه و حمله وی به اسرائیل فروکش نکرده بود که یادلین رییس رکن اطلاعات نظامی اسرائیل تصویری از دیدار خود با این شاهزاده سعودی منتشر کرد که وی را در حال نوشیدن قهوه با ترکی فیصل در حاشیه کنفرانس نشان می دهد.

تصویر منتشره از سوی این مقام پیشین رژیم صهیونیستی و به اشتراک گذاشتن آن توسط فعالان شبکه های اجتماعی، باعث شد تا سخنان تند فیصل علیه اسرائیل که پس از آن برای نوشیدن قهوه با مسئول اسرائیلی در کنار وی نشست به باد استهزاء گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهزاده فیصل در اجلاس منامه اسرائیل را یک قدرت استعماری غربی توصیف کرده و از اقدامات اسرائیل، آواره کردن فلسطینی ها و انهدام روستاها سخن گفته بود.

رییس پیشین دستگاه اطلاعاتی عربستان روز یکشنبه در کنفرانس منامه با اظهاراتی شدید اللحن به اسرائیل حمله کرد و گفت اسرائیل ادعا می کند که از تهدید وجودی رنج می برد و از سوی قاتلانی احاطه شده که تشنه خونریزی هستند و کمر به نابودی آن بسته اند. با این حال آنها (اسرائیلی ها) اعلام می کنند که مایل به دوستی با عربستان هستند.

وی اسرائیل را به «نفاق و رها کردن سگ‌های خود در میان رسانه‌های بین المللی علیه عربستان» متهم کرد.

فیصل افزود: اسرائیل شیوه مبتنی بر نفاق را در پیش گرفته است. زیرا از یکسو ادعا می‌کند که با تهدید وجودی روبه رو و خواهان صلح است اما از سوی دیگر اراضی فلسطین را اشغال و کشورهای عربی را بمباران می‌کند و سلاح اتمی در اختیار دارد.

عاموس یادلین مدیر اجرایی انستیتوی مطالعات امنیت ملی دانشگاه تل آویو در توئیتی که به همراه عکسی از نشست خود با ترکی فیصل در حاشیه این کنفرانس منتشر کرد، نوشت: اواخر هفته گذشته در کنفرانس منامه به عنوان بخشی از کنفرانس سالانه انستیتوهای مطالعات بین المللی شرکت کردم.

وی افزود : در این کنفرانس وزیران بلند پایه، برخی مسئولان دولتی از آمریکا، اروپا، بحرین، امارات، عربستان، عراق و اردن حضور داشتند.

وی افزود: این اولین بار بود که نمایندگانی از اسرائیل در گفت وگویی شرکت می کنند که در یکی از کشورهای شورای همکاری با حضور شمار زیادی از نمایندگان این کشورها برگزار می شود.

برچسب‌ها رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۳۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است

وزیر خارجه عربستان سعودی ضمن هشدار نسبت به پیامدهای گسترش جنگ غزه گفت که تنها رژیم صهیونیستی مخالف توقف این جنگ است.

به گزارش ایسنا، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت: به همراه شرکایمان برای توقف جنگ غزه و تقویت راه‌حل دو دولتی تلاش می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اسرائیل تنها طرف بین‌المللی است که مخالف توقف جنگ در غزه است. تداوم راه‌حل نظامی تنها به سود تندروها است.

طبق گزارش الجزیره، بن فرحان افزود: گسترش جنگ کنونی پیامدهای فاجعه‌بار برای فلسطین و تمام کشورهای منطقه به همراه دارد.

وزیر خارجه عربستان امروز در جریان دیدار «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • تمرد سربازان ارتش اسرائیل؛ نیروهای احتیاط حاضر نیستند به رفح حمله کنند
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • حمله به رفح دور اما نزدیک!
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد