Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علی عماری روز پنجشنبه در گفت و گو  با خبرنگار ایرنا افزود:  شهروندان و بیماران مبتلا به ویروس کرونا به این مهم توجه کنند که درمان به موقع می تواند از بسیاری از عواقب بد این بیماری جلوگیری کند.

وی اظهار داشت: کرونا مهمان ناخوانده ای است که ماه ها زندگی مردم و وضعیت کادر بهداشت و درمان همچنین بیمارستانها را تحت تاثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عماری ادامه داد: بطور معمول در سیستم پزشکی همیشه اولویت با بیماران اورژانسی و بد حال است که با پاندمی و اپیدمی شدن کرونا به صورت ناگهانی تخت‌های بیمارستانی پر شدند و علاوه بر آن، مراجعات کرونایی ها به درمانگاهها روز به روز روند افزایشی یافته است.

وی اظهار داشت: در این شرایط  اغلب بیماران کرونایی نیاز به تخت های بیمارستانی داشتند به همین خاطر این بیماری هزار چهره  بسیاری از تخت های بیمارستانی را اشغال کرد.

عماری افزود: در اوایل شیوع بیماری تخت های بیمارستانی محدود بود و پرسنل این مراکز نیز درگیر بیماری شده بودند و از طرفی خود افراد بیمار، به پزشک و مراکز درمانی مراجعه نمی کردند.

 وی  اضافه کرد: در این شرایط، افرادی که کار اورژانسی هم داشتند و غیر کرونایی بودند به موقع برای درمان به مراکز درمانی مراجعه نمی کردند.

این متخصص جراحی عمومی به شهروندان زنجانی توصیه کرد، تا حد امکان با نظر پزشک اعمال جراحی غیر ضرور خود را به تعویق بیندازند که این کار می تواند تا حدی زیادی از ازدحام و شلوغی مراکز درمانی جلوگیری و رسیدگی به بیماران اورژانسی به خصوص کرونایی ها را تسهیل کند.

برچسب‌ها کرونا بیماری‌ های عفونی زنجان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا بیماری های عفونی زنجان بهداشت و سلامت کرونا بیماری های عفونی زنجان بهداشت و سلامت اخبار کنکور تخت های بیمارستانی مراکز درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۳۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان فاطمه اسفندیاری گفت: در استان گلستان حدود ۱۷ هزار  بیمار صعب العلاج و خاص زندگی می‌کنند که سالانه ۳ هزار نفر به آنها افزوده می‌شود.

او گفت: بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و سرطانی در گروه بیماران خاص هستند که طبق بسته خدمتی تعرفه بیمه‌های مختلف خدمات دریافت می‌کنند.  

او در مورد پرداخت تسهیلات بانکی به بیماران صعب العلاج و خاص نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان بر اساس پرونده پزشکی این بیماران و با توجه به ابلاغ بودجه از سوی وزارت بهداشت، بیماران را برای دریافت تسهیلات درمانی ۵۰ میلیونی به بانک معرفی می‌کنند..

اسفندیاری افزود: این تسهیلات سال گذشته با بهره ۴ درصد و بازپرداخت ۵ ساله ارائه شد و برای امسال نیز منتظر ابلاغ بودجه تسهیلات درمان هستیم تا بیماران را به بانک‌های عامل معرفی کنیم.

او گفت:خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج در شهرستان گرگان در بیمارستان‌های ۵ آذر، مرکز آموزشی و درمانی صیاد شیرازی  با تجهیزات کامل ارائه می‌شود.

فاطمه اسفندیاری اضافه کرد: در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دزیانی گرگان و بیمارستان کودکان طالقانی گرگان هم به این بیماران خدمات ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • شک و تردید سالم است، اما در پزشکی می‌تواند خطرناک باشد!
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • تجربه تلخ بیماران از نسخه الکترونیکی
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد