Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقا محبوب که اهل روستای ینگجه در بخش خاروانا شهرستان ورزقان است از اوایل امسال گوسفندان و گاوهای خود را به طرز عجیبی از دست می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای ورزقان ۷۰ راس گوسفند و ۶ راس گاو در روستای ینگجه در بخش خاروانا شهرستان ورزقان به طرز عجیبی تلف شدن. این خبری بود چند مدتی است که فضای مجازی دست به دست می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاق عجیب از اوایل فصل بهار شروع شد، ۷۰ راس گوسفند و ۶ راس گاو تلف شده و به دامدار بد شانس ینگجه‌ای خسارت های زیادی وارد می کنند.

این دامدار که نامش محبوب است هر روز با مرگ چندین راس گوسفند خود روبرو می شود، بلافاصله دامپزشکی را در جریان می گذارد، تیم دامپزشکی بعد از بررسی های گسترده‌ای که انجام می دهند ابتلا گوسفندان به بیماری انتروتوکسمی را حتمی می دانند و به دامدار جهت درمان گوسفندان راهنمایی های لازم انجام می شود. اما در غفلت و سرسری گرفتن موضوع باعث می شود در طرف مقابل همچنان جان گوسفندان هر روز گرفته شود.

نصیب پسر محبوب می گوید: ما که شاهد از بین رفتن بخش عظیمی از سرمایه امان بودیم و هر روز خسارت های زیادی متحمل می شدیم ، ۵ راس گوسفند زنده مانده خود را به فروش رساندیم و با پول حاصل از فروش گوسفند گاو خریداری کردیم

اما ماجرا تمام نمی شود و ادامه پیدا می کند، گوساله های گاو ها نیز یکی پس از دیگری تلف می شوند و در عرض چند روز ۶ راس گاو نیز از بین می روند.

نصیب پسر آقا محبوب به خبرنگار آوای ورزقان گفت: از همه جا ناامید شده بودیم و به همه جا شک می کردیم که به یاد مار گیر ها افتادیم که این احتمال وجود دارد که احشام توسط نیش مار های سمی تلف شده باشند.

نصیب در ادامه گفت: امروز مارگیرها که آمدند، توانستند از طویله ۳ مار نسبتا بزرگ بگیرند تا این معما برای ما تا حدودی حل شود.

وی گفت: در عرض سه ماه ۷۰ راس گوسفند و ۶ راس گاو که تنها سرمایه پدرم بود به کلی نابود و از دست دادیم و خسارت مالی زیادی به پدرم وارد شد که انتظار داریم جهاد کشاورزی و مسئولان دلسوز از دستمان بگیرند.

دکتر حسن زاده رئیس دامپزشکی شهرستان ورزقان نیز در این مورد گفت: بعد از اطلاع از این موضوع، نیروهای دامپزشکی فورا به محل اعزام شدند که پس از بررسی های گسترده و حضور یک تیم از دامپزشکی استان، نشانه های گزش در لاشه احشام رویت شد و مار گزیدگی در تلف شدن گاوها برای ما حتمی شد.

حسن زاده گفت: متاسفانه دامدار به راهنمایی نیروهای دامپزشکی جهت کنترل بیماری انتروتوکسمی عمل نکرده و موجب تلف شدند گوسفندان شد.

با نگاه کلی به این موضوع به این نتیجه می رسیم که آقا محبوب پس از بی توجهی به نظرات دامپزشکی و تلف شدن تعداد زیادی گوسفند به نگهداری گاو ها امیدوار می شود که متاسفانه در این جا هم شانس با دامدار همراه نیست و هر شش راس گاو را به علت گزش به احتمال زیاد مار گزیدگی از دست می دهد.

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که شرایط مختلف باعث شده این دامدار ینگجه‌ای دچار بحران و زیان مالی شود که انتظار می رود مسئولان استانی و شهرستانی محبوب آقا را در جهت خرید گوسفند و گاو که تنها منبع درآمد خانواده وی بود را یاری کنند .

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: راس گوسفند ۶ راس گاو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۳۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معمای کف و سقف مجاز حجاب

پس از پیروزی انقلاب و روی کار آمدن جمهوری اسلامی،سبک زندگی مردم و به ویژه پوشش افراد، چه زن و چه مرد به یک مناقشه پایان ناپذیر بدل شد و این مسئله امر تازه ای نیست که مثلا ربطی به مرگ مهسا امینی و وقایع پس از آن داشته باشد. همه به یاد می آورند سال های اول انقلاب را که بر روی دست جوانان با پیراهن آستین کوتاه رنگ پاشیده می شد و یا حتی پوشیدن لباس های رنگی ممنوع بود. همین چند سال پیش بود که سردار رادان فرمانده نیروی انتظامی، پوشیدن چکمه را مظهر تبرج و آن را غیر قانونی اعلام کرده بود. اما چرا این مناقشه در جامعه ایران قابل حل نیست؟ بسیاری از تحلیلگران سیاسی و اجتماعی دلیل تداوم چالش میان حکومت و مردم بر سر حجاب را عدم پذیرش این قانون از سوی مردم می دانند. اما به نظر می رسد مسئله فراتر از این امر است. در جوامع اقتدارگرا، اغلب قوانینی وضع می شود که مقبول عامه نیست ولی همان قوانین،بی‌کم و کاست با قدرت از سوی حکومت اعمال می شود. در ایران، با استناد به دین مبین اسلام که دین اکثریت قاطع مردم است، قوانین شریعت اجرا می شود. اما افراد برداشت های فردی خود را از برخی امر دینی دارند. از سوی دیگر بخش بزرگی از قوانین شرع، بیشتر امری فردی است که تعهد فرد به خدای او و مجازاتش هم الهی است. بر همین مبنا، افراد، اعمال مجازات از سوی حکومت، برای امری که بین آنها و پروردگارشان است را نمی پذیرند. با این حال مشکل در این هم نیست چرا که آن چیزی که به نام حجاب در ایران مورد مناقشه بین افراد جامعه با حکومت شده، چندان ربطی به پوشش شرعی ندارد. بر اساس شرع اسلام جز وجه و کفین هیچ بخشی، حتی به اندازه یک تار مو از بدن زن، نباید در معرض دید نامحرم باشد. چنین حجابی در ایران در بین اکثریت زنان جامعه رواج ندارد و آن حدی هم که حکومت بدان رضا داده بسیار نازلتر از حد شرعی است. اما همین میزان از حجاب مورد تایید حکومت هم مقبول بخش بزرگی از جامعه نیست و خود نظام سیاسی هم به این واقعیت اگاه است کماینکه وقتی فرمانده نیروی انتظامی دلیل عدم ورود روسای سابق جمهوری، به مسئله برخورد با بی حجابی را، ترس آنها از ریزش آرایشان می داند، یعنی او به زبان دیگر می گوید که کاندیدای ریاست جمهوری که مدافع برخورد با بی حجابان باشد در انتخابات رقابتی رای نمی آورد، چرا که اکثریت مردم موافق برخورد ماموران با بی حجابی نیستند. از سوی دیگر حکومت مایل است که اجبار به حجاب را در محدوده امر دینی نگه دارد تا آن را نه خواست حکومت و امری حکومتی بلکه خواست خدا و دین قلمداد کند و چون این حجاب با حجاب شرعی تفاوت فاحشی دارد، قادر به تعیین حدود و ثغور برای آن نیست و قوانین مربوط به آن هم دقیقا به همین علت از منطق کافی برای اجرا برخوردار نیستند؛ برای مثال همانگونه که در بالاتر هم گفته شد یک روز پوشیدن چکمه جرم بود و امروز نیست یا پوشش مهسا امینی که در آن روز توسط پلیس دستگیر شد امروز دیگر نه تنها جرم نیست که حتی آرزوی حکومت است یا مثلا اگر زنی امروز با پوشیدن کلاه تمام موهای خود را به پوشاند مرتکب جرم شده اما اگر یک شال ده سانتی متری بر سر کند که ده سانت از موهایش از جلو و نیم متر موهایش از عقب پیدا باشد از منظر قانونی ایرادی ندارد. در واقع نظام سیاسی قادر نیست که معیار شفافی را به عنوان پوشش حکومتی مشخص کرده و همان را اعمال کند. در این شرایط نه مردم می دانند تکلیفشان با حکومت چیست نه مامور حکومت می داند که دقیقا از مردم چه می خواهد. در واقع چیزی در میان است که سقف و کف آن نامشخص است. حال چگونه ممکن است قانونی لازم‌الاجرا شود اما حدود آن مشخص نباشد؟ تا کنون تنها ماده قانونی برای حجاب تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی بوده که در آن بر رعایت حجاب شرعی که همان وجه و کفین است تاکید شده و اگر قرار باشد نیروی انتظامی قانون مربوط به حجاب را اجرا کند باید بر همان مبنا، همه زنانی که حتی یک تار مویشان پیداست را دستگیر کنند. در قانون جدید هم که هنوز تصویب نشده بر پوشیدگی همه موی سر بانوان تاکید شده است. یعنی در هر صورت باید حکومت اول مشخص کند چه میزان از برهنگی سر مجاز است. قطعا حکومت نمی تواند شفاف اعلام کند که مثلا بیرون بودن بخشی از موی سر ایراد ندارد چرا که این دیگر حجاب شرعی نیست. در آن صورت باید اعلام کند که این یک پوشش اجباری حکومتی است اما حاکمیت، مایل نیست در مظان چنین اتهامی قرار گیرد و به اقتدارگرایی در حجاب متهم شود ولی تا زمانی که تکلیف حد و مرز تشخیص حجاب از بی‌حجابی روشن نشود، خروجی این قانون ،جز نمایش نزاع مردم و حکومت، چیز درخور دیگری ندارد و این چالش، به دلیل اجرای سلیقه ای از سوی مجریان و مردم اجتناب‌ناپذیر است. 2121 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901041

دیگر خبرها

  • حمله خرس به دامدار ایلامی و تلف دام‌هایش
  • حمله خرس به دامدار ایلامی پس از ورود به قلمرو حیوان
  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه
  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی
  • معمای کف و سقف مجاز حجاب
  • کشف نقوش صخره‌ای جدید در ورزقان
  • کشف نقوش صخره‌ای در منطقه تاریخی ورزقان
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • معمای «مثلث برمودا»
  • علم چگونه معمای «مثلث برمودا» را حل کرد؟