Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@05:29:58 GMT

تغییر فرهنگ ایران اولویت دشمنان است

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۷۴۰۹۳

تغییر فرهنگ ایران اولویت دشمنان است

به گزارش ایرنا حجت الاسلام یوسف خانی روز پنچشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی دلفان افزود: در حوزه سیاستگذاری فرهنگی، با مهندسی فرهنگ جامعه توسط غرب و دشمن مواجه هستیم.

وی اظهار داشت: دشمنان همواره با درک نقاط آسیب پذیر و با هدف حذف فرهنگ غنی اسلامی نسبت به تولید محتوا در ایران اقدام می کنند بنابراین باید رصد فضای عمومی کشور، تعیین اولویت‌ها بر اساس کار کارشناسی و نگاه علمی و بومی، در مدیریت و سیاستگذاری های شورای فرهنگ عمومی مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: باید در گام دوم انقلاب، با هدف ارتقای حوزه فرهنگی حرکت کرد همچنانکه مقام معظم رهبری در نگاه به گذشته، حال و آینده از آسیب صحبت نفرمودند بلکه با ترسیم نوعی نگاه مطلوب راهکارهای هفت گانه برای استقرار جامعه اسلامی را تبیین کردند.

امام جمعه نورآباد به نقش رسانه های اجتماعی در مهندسی فرهنگی اشاره و بیان کرد: فرهنگ امروز از حوزه رسانه تغذیه می شود، مخاطبان به کاربر تبدیل شده اند و تحت تاثیر فصای تعاملی شبکه های اجتماعی و ارتباطات گسترده جهانی هستند بنابراین نباید از ظرفیت این رسانه ها در مهندسی فرهنگی غافل شد.

حجت الاسلام خانی همچنین مصوبات شورای فرهنگی عمومی دلفان را در ارتقای سطح فرهنگ عمومی این منطقه موثر دانست و گفت: تلاش این شورا هدایت فرهنگ عمومی مردم به سمت کارهای خیر و خداپسندانه بوده است.

فرماندار دلفان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت فرهنگ مطالبه‌گری درست در جامعه گفت: خدمات نظام باید در کنار مطالبه گری و بیان خواسته های عمومی، برای مردم تشریح شود.

حشمت بهمنی افزود: باتوجه به برخی پیامدهای بهداشتی، درمانی، فرهنگی و اجتماعی ناشی از شیوع کرونا، شورای فرهنگ عمومی می‌تواند نقش بسزایی در پیگیری اثرات آنها داشته باشد.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری دلفان با مرکزیت نورآباد در شمال لرستان قرار دارد.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی نورآباد دلفان لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی نورآباد دلفان لرستان شورای فرهنگ عمومی نورآباد دلفان لرستان اخبار کنکور شورای فرهنگ عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۴۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حجت سالاری مکی صبح یکشنبه در شورای فرهنگ عمومی ضمن تشکر از اقدام ارزشمند فراجا در اجرای قوی‌تر طرح نور اظهار کرد: توجه به محتوای قرآنی و روایی و به خصوص تدبر در معارف سوره نور می‌تواند به صورت ضمن خدمت کارکنان و نیز کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های آشنایی با مبانی عفت ورزی و غیرتمندی ویژه دانش آموزان و نوجوانان برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: تولیدات هنری و رسانه‌ای که رعایت ذائقه همه رده‌های سنی را داشته باشند با استفاده از ظرفیت نخبگانی دانش آموزان و نوجوانان در سطح ملی و استانی از الزامات موفقت آمیز اجرای این طرح نور است که امیدواریم شورای فرهنگ عمومی این مسئله را پیگیری و جزو دغدغه‌های اصلی خود قرار دهد.

سالاری ادامه داد: طرح تدبر در سوره نور به موازات طرح نور فراجا به صورت گسترده در قالب‌های مختلف با همراهی مجموعه‌های مردمی و قرآنی در استان اجرا خواهد شد تا گامی در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برداشته شود.

گفتنی است طرح تدبر در سوره نور در قالب ضمن خدمت ویژه کارکنان دولت در خراسان جنوبی مصوبه شورای فرهنگ عمومی قرار گرفت و مورد موافقت رئیس سازمان برنامه و بودجه واقع شد.

کد خبر 6088404

دیگر خبرها

  • جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند