Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه آقاپور علیشاهی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حضور خانم‌ها در عرصه سیاست، گفت: متاسفانه شاهد هستیم علیرغم اینکه  ۵۰ درصد جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، اما در مجلس دهم که تازه از نمونه مجلس‌هایی بود که تعداد بانوان آن زیاد بود، تنها ۱۷ خانم در آن حضور داشتند و ۶ درصد مجلس را تشکیل می‌دادند که این آمار بسیار پایین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در مجلس دهم تاکید ما بر این بود که  ۳۰ درصد از مدیران کشور باید خانم‌‌ها باشند، اما متاسفانه با تشکیل مجلس یازدهم این موضوع در استان‌ها هم کاهش داشته و با وجود اینکه هنوز روحانی رئیس دولت است، اما متاسفانه  این تعداد رو به کاهش است.

آقاپور علیشاهی درباره راه حل این موضوع افزود: در ابتدا از بانوان عزیز می‌خواهم که حتما در همه عرصه‌ها شجاعانه و بدون ترس حضور یابند و مطمئن باشند که حضورشان در هر عرصه‌ای می‌تواند موثر باشد؛ توقع داریم که انشالله در انتخابات شورا‌های سال ۱۴۰۰ حضور بانوان در شهر‌های بزرگ و کوچک خیلی پررنگ‌تر شود؛ همچنین از قوه مجریه و قوه قضائیه هم در خواست دارم که بانوان شایسته بتوانند یک بانک اطلاعاتی تشکیل دهند و از وجود این عزیزان استفاده شود.

نماینده ادوار مجلس گفت: مطمئن باشید که همبستگی و اتحاد بین زنان و مردان در ایران می‌تواند افق سال ۱۴۰۰ و چشم اندازی سیاسی و اقتصادی کشور را بهتر کند و بدون این پیوستگی؛ کشور شبیه به ماشینی است که فقط با دو چرخ حرکت می‌کند، قاعدتا حرکت چهارچرخ این ماشین باعث می‌شود که این ماشین؛ شتاب سریعی پیدا کرده و سریع‌تر حرکت کند، در درجه اول انتظارمان از همه مسئولان کشور این است که حضور بانوان را در همه عرصه‌ها خیلی بیشتر و در سطح مدیران عالی کشور ببینند.

فعال اصلاح طلب بیان کرد: برخی موانع فرهنگی هم در جامعه وجود دارد که دست و پاگیر بوده و باعث می‌شود خانم‌ها به دلیل برخی مسائل خاص نظیر قید و بند‌های خانوادگی حضورشان در عرصه سیاست کم‌تر شود؛ علاوه بر این تبعیض‌هایی هم در عرصه اجرایی وجود دارد که باید حل و فصل شود، برای مثال می‌گویند آقایان نان آور خانه هستند و نیازی نیست خانم‌ها در این سمت حضور داشته باشند، ماموریت نروند و اضافه کار هم نداشته باشند؛ اما به راستی چرا باید جنسیت در پرداخت حقوق و دستمزد در مناصب مسئولیتی و مدیریتی برای خانم‌ها موانع ایجاد کند.

او ادامه داد: از سوی دیگر هم باید از خانم‌ها خواست که درباره تعهد و تخصششان همیشه پافشاری کرده و با اقداماتی که انجام می‌دهند خروجی‌هایشان را در بحث مالی، بانکی و سرمایه گذاری و مدیریت  به خصوص در سال ۱۴۰۰ پررنگ‌تر ببینیم.

بیشتر بخوانید

رئیس جمهور یا وزیر زن؛ اتفاقی که شاید در ۱۴۰۰ بیفتد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اصلاح طلبان انتخابات 1400 خانم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۴۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت دشمن از درخشش بانوان باحجاب ایرانی در عرصه‌های مختلف

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی بامری با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان، بیان کرد: پاکستان یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای منطقه است و مرز طولانی با ایران دارد که این سفر با توافقاتی میان سران ایران و پاکستان محقق خواهد شد و باعث می‌شود بعضی از ظرفیت‌هایی که به آن پرداخته نشده به سرانجام بهتری رسد.
  
وی با بیان اینکه امن سازی مرزها یکی از مباحثی بود که میان سران دو کشور به آن پرداخته شد، افزود: به لحاظ فرهنگی، سیاسی و امنیتی این سفر آورده و برکاتی خواهد داشت، امیدداریم سفر آیت‌الله رئیسی به پاکستان یک گشایش اقتصادی برای سیستان و بلوچستان و تحولی در مرز که تاثیر عمیقی بر اقتصاد و امنیت در پیش داشته باشد. 
 
امام‌جمعه سراوان ادامه داد: دشمن از دیرباز تلاش داشته که مرزهای این منطقه ناامن باشد تا از ظرفیت مرز به نفع دو کشور استفاده نشود اما این سفر زمینه‌ساز امنیت بیشتر مرزهای ایران اسلامی و پاکستان خواهد شد و زمینه ساز بیشتر وحدت، صمیمیت و برابری میان دو کشور خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین بامری اضافه کرد: حجاب یک مسئله شرعی، اسلامی و دینی است، پوشش یک زن مسلمان در اسلام مشخص شده و زنان مسلمان در ایران اسلامی خواهان انجام حجاب بوده و هستند. 
 
وی اذعان کرد: حجاب مسئله قانونی است و آنچه در قانون آمده باید رعایت شود، دشمنان اسلام با شعار زن، زندگی، آزادی به دنبال این هستند که چنین ارزش‌هایی را کم‌رنگ کنند اما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی زنان مسلمان با حجاب کامل در همه عرصه‌ها در صدر بوده و درخشیده‌اند.
 
 
امام‌جمعه سراوان تصریح کرد: دشمنان تلاش و برنامه‌ریزی و هزینه کردند تا بی‌حجابی و هرزه‌گی را در بین زنان مسلمان ترویج دهند اما امروز زن مسلمان ایرانی با حفظ حجاب در میدان ورزشی، علمی، فرهنگی و سیاسی حضور دارند و به همین دلیل دشمنان عصبانی هستند چرا که تبلیغات آنها راه به جایی نبرد.
 
 
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین بامری خاطرنشان کرد: اهدای خون یکی از مباحث بسیار پر اهمیت در شهرستان است که باید به آن توجه کرد، سراوان به تناسب جمعیت خود نیاز شدید به اهدای خون دارد چرا که بیشترین آمار بیماران تالاسمی در شهرستان وجود دارد. باید دقت شود آزمایشات قبل از ازدواج انجام شود تا تعداد آمار بیماران تالاسمی افزون نشود.
 
وی گفت: هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسب شهادت فیلسوف، فقیه وارسته، دانشمند بصیر، ولایی و مجاهد آیت‌الله مطهری شهید جهاد تبیین، نامگذاری شده چرا که با ایده‌های انحرافی مبارزه و روشنگری و مسیر را برای همه شفاف کرد‌.
 
خطیب نماز جمعه سراوان ادامه داد: سپاه خود یک نهاد انقلابی و مکتبی است و در مبحث اعتقادی از پیشتازان در انقلاب اسلامی در همه ابعاد و هم در بعد سیاسی و بصیرتی در خط مقدم بوده، سپاه در همه صحنه‌ها و سنگر‌ها و میدان‌ها پرچم دار بود و در تلاطم‌هایی که برای انقلاب به وجود آورده سپاه اولین سنگر را داشته و مقابله کرده است.
 
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین بامری اضافه کرد: طوفان‌هایی علیه دشمنان دین خدا به پا کرده و سیلی‌های محکمی زده که وعده صادق یکی از آن سیلی‌ها در دنیایی که همه خاموش بودند بود.
 
وی بیان کرد: هفته معلم به مناسبت شهادت شهید مطهری نیز در تقویم جمهوری اسلامی ایران نام‌گذاری شده و این هفته را به همه معلمین پرتلاش که برای تعلیم و تربیت و آموزش‌و‌پروش تلاش و مجاهدت می‌کنند تبریک می‌گویم.
 
امام‌جمعه سراوان گفت: کارگران محور تولید هستند و در سال جهش تولید با مشارکت کردم توجه مضاعفی به این قشر صورت گیرد.
 
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین بامری خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت مرز برای ایجاد شغل تلاش شود و با راه‌اندازی کارخانه و شغل مردم این منطقه دیگر دغدغه شغل نخواهند داشت و بدون دغدغه از بستر مرز استفاده خواهند کرد.
 
وی تصریح کرد: نباید وضعیت غزه و جنایت رژیم صهیونیستی را فراموش کنیم، کشتار و جنایت عجیبی رخ داده، شعار حقوق بشر و فرهنگ غنی، دموکراسی و مردم دوستی سر می‌دهند اما چهره واقعی غرب، آمریکا و صهیونیست جنایت‌هایی است که در غزه انجام داده‌اند و پشتیبان آن آمریکاست و نباید این موضوع را به فراموشی بسپاریم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • عصبانیت دشمن از درخشش بانوان باحجاب ایرانی در عرصه‌های مختلف
  • مقام ارشد حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم
  • مقام ارشد حماس : اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم و به یک حزب سیاسی تبدیل خواهیم شد
  • حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی در اسرائیل تبدیل شده است
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم