Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@09:56:56 GMT

آمار سزارین در کرمانشاه کمتر از میانگین کشور است

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۷۴۴۶۷

آمار سزارین در کرمانشاه کمتر از میانگین کشور است

ایسنا/کرمانشاه به گفته مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، آمار سزارین در کرمانشاه کمتر از میانگین کشوری است.

دکتر محمود رضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در دیدار با اعضای انجمن متخصصین زنان و مامایی استان با تاکید بر لزوم کاهش آمار سزارین، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی، مهم‌ترین عامل در کاهش سزارین و گرایش مادران به زایمان طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی افزود: در این راستا نقش انجمن متخصصین زنان و مامایی بسیار تاثیر گذار است و با ارائه راهکارهای موثر در جهت فرهنگسازی و ترویج زایمان طبیعی و همچنین برخورد با افراد و مراکز متخلف که خارج از دستورالعمل فعالیت می کنند، می توان باعث کاهش سزارین در استان شد.

وی با بیان اینکه عمل سزارین باید تنها در صورت ضرورت و در مواردی که از نظر علمی نیاز به ختم بارداری وجود دارد  انجام شود، اظهار کرد با ارائه آموزش‌های لازم و فرهنگ‌سازی در خصوص ترویج زایمان طبیعی می توانیم آمار سزارین را در استان کاهش دهیم.

دکتر  بهمن روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این نشست اظهار کرد:  امسال حدود ۴۷.۶۴ درصد کل زایمان‌ها در کرمانشاه به روش سزارین انجام شده که ۴۳.۸۲ درصد از سزارین‌های انجام‌شده نیز مربوط به زایمان نخست بوده است.

وی افزود: بر این اساس میزان سزارین در استان کرمانشاه از میانگین کشوری که ۵۲.۴۷ درصد می باشد، کمتر است.

 روشنی اظهار کرد: برای کاهش نرخ سزارین، برنامه ترویج زایمان طبیعی  جهت ارتقای سلامت مادران و نوزادان در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته روشنی ارائه خدمات رایگان زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی، نقش مهمی در ترویج زایمان طبیعی خواهد داشت.

دکتر زهره خداپرست رئیس انجمن متخصصین زنان استان نیز عنوان کرد: بخش سلامت مادران دانشگاه یکی از مهمترین شاخه های دانشگاه محسوب می شود وتمام همکاران ماما در استان در مراقبت از مادران باردار و حفظ سلامت مادر و جنین بسیار خوب عمل می کنند.

وی افزود: فعالیت متخصص زنان در واحد سلامت مادران معاونت درمان دانشگاه برای نظارت و بررسی مسائل و مشکلات تخصصی در این حوزه نتایج اثربخشی در ارائه خدمات مطلوب تر توسط ماماها در بیمارستانهای استان و به ویژه در شهرستانها به دنبال خواهد داشت.

خداپرست گفت: باحضور متخصص زنان در بازدیدهای دوره ای نظارت ها به صورت تخصصی انجام می شود و به مشکلات ماماها در بیمارستانها و مراکز درمانی بهتر رسیدگی خواهد شد، همچنین موجب ارتقا خدمات ارائه شده در راستای  سلامت مادر و جنین می گردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرمانشاه زایمان سزارین استانی اجتماعی ترویج زایمان طبیعی آمار سزارین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۴۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش مهر، این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمار‌های ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • معرفی استان کرمانشاه به عنوان مرکز پشتیبانی غرب کشور در سوانح و بلایای طبیعی
  • میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟
  • هوای تهران در وضعیت «قابل قبول»
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن