Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آغاز سال جدید میلادی فاجعه در انتظار میلیون‌ها مستأجری است که به طور متوسط قریب به ۶ هزار دلار بابت اجاره‌بها و قبوض خدماتی بدهکار هستند، خواهد بود.

سرویس جهان مشرق - بر اساس گزارش واشنگتن پست، پس از آنکه شرکت خدمات مالی مودیس آنالیتیکس گزارش داد که انتظار می‌رود پس از سال جدید ۱۲ میلیون مستأجر به طور متوسط ۵۸۵۰ دلار بابت اجاره‌بها و قبوض خدماتی مقروض باشند، یکی از ناظران اظهار داشت «در نبود یک بسته حمایتی کرونا ویژه خانواده‌هایی که شغلشان را از دست داده‌اند و در بحبوحه این همه‌گیری شاهد کاهش پس‌اندازهایشان بوده‌اند، میلیون‌ها نفر در آستانه یک فاجعه تمام عیار هستند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت مالی گزارش داد پیرو یک بخشنامه فدرال درباره احکام تخلیه منازل (که در ماه سپتامبر توسط مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها اجرایی شد)، که در نبود هرگونه اقدامی از جانب سنای تحت هدایت جمهوری‌خواهان با هدف کمک به جمعیت شاغلین در تاریخ ۳۱ دسامبر منقضی می‌شود، احتمالاً تا ماه ژانویه رقم بدهی مستأجران به موجران به ۷۰ میلیارد دلار می‌رسد.

طبق گزارش واشنگتن پست، بسیاری از صاحبخانه‌ها شروع به تنظیم دادخواست‌هایی برای بیرون کردن مستأجران کرده‌اند و برخی دیگر به مستأجران پیوسته‌اند و از کنگره درخواست کرده‌اند تسهیلات بیکاری مناسب‌تری را ارائه و یک پرداخت مستقیم ۱۲۰۰ دلاری دیگر به آمریکایی‌ها را در دستور کار قرار دهد.

۷۰ میلیارد دلار کرایه عقب‌مانده

دیان یانتل مسئول ائتلاف ملی تأمین مسکن برای اقشار کم‌درآمد در این خصوص اظهار کرد: تا پایان مدت بخشنامه تخلیه منازل، مستأجران تا سقف ۷۰ میلیارد دلار بابت کرایه عقب‌مانده بدهکار خواهند بود، که از آنچه توان پرداختش را دارند به مراتب بیشتر است... کنگره باید همین حالا بخشنامه را تأیید کرده و تسهیلات اجاره‌بها را عرضه کند.

در کنار گزارش مودیس، بانک فدرال رزرو فیلادلفیا گزارش داد که ۳/۱ میلیون خانوار که در طول این همه‌گیری با مشکل بیکاری روبرو شده‌اند، در ماه اکتبر به طور میانگین ۵,۴۰۰ دلار بابت کرایه بها و قبوض خدماتی بدهکار بودند. طبق گزارش اداره آمار آمریکا، ۲۹ درصد مستأجران سیاه‌پوست و ۱۷ درصد مستأجران لاتین اجاره‌های عقب افتاده دارند و ۲۱ درصد خانواده‌های صاحب فرزند زیر بار بدهی رفته‌اند.

واشنگتن پست در این خصوص نوشت: از وقتی سنای تحت حکومت جمهوری‌خواهان اجازه داد حقوق هفتگی بیکاری ۶۰۰ دلاری از ماه جولای منقضی شود، برخی از خانواده‌ها مجبور شده‌اند وسایلشان را به فروش بگذارند.

تلاش برای تصویب بودجه بخش ناجیزی از بدهی‌ها

جف اشتاین خبرنگار واشنگتن پست می‌گوید: پس از آنکه یک گروه دوحزبی از سناتورها یک لایحه ۹۰۸ میلیارد دلاری را پیشنهاد دادند، در روز دوشنبه قانونگذاران مذاکراتی را برای تصویب یک بسته حمایتی جدید به انجام رساندند. این بسته در حال حاضر شامل یک پرداخت هفتگی ۳۰۰ دلاری می‌شود که فقط در فاصله بین ماه‌های ژانویه یا آوریل پرداخت خواهد شد و هیچ پرداخت عقب‌مانده‌ای برای کمک به خانواده‌های بدهکار به موجران و خانواده‌های جامانده از ماه‌های اخیر صورت نخواهد گرفت. این بسته شامل ۲۵ میلیارد دلار برای کمک به پرداخت اجاره مسکن می‌شود که خیلی کمتر از مبلغی است که انتظار می‌رود این خانواده‌ها تا ماه ژانویه بدهکار باشند و فقط نیمی از مبلغی است که قانون هیروز مجلس دموکرات‌ها به مستأجران کم‌درآمد اختصاص می‌دهد. حتی یک پیشنهاد رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در سنا میچ مک‌کانل، هیچ مبلغی را به مستأجران شاکی اختصاص نمی‌داد.

خانواده‌های کم‌درآمد در حال رنج کشیدن هستند

مارک وولف مدیر اجرایی موسسه ملی مدیران و دستیاران انرژی، در اظهار نظری به واشنگتن پست عنوان کرد:

همه چیز مثل یک رمان چارلز دیکنز است. این داستان دارد از فقرا و رنجی که می‌کشند، می‌گوید.

دیان یانتل، رئیس و مدیر عامل ائتلاف ملی تأمین مسکن برای اقشار کم‌درآمد، از کنگره درخواست کرد بخشنامه تخلیه منازل کنونی را تمدید کرده و تسهیلات حمایتی برای پرداخت کرایه را برای خانوارهای شاکی تأمین کند.

وی در صفحه توییتر خود نوشت:

تا پایان مدت بخشنامه تخلیه منازل، مستأجران تا سقف ۷۰ میلیارد دلار بابت کرایه عقب‌مانده بدهکار خواهند بود، که از آنچه توان پرداختش را دارند به مراتب بیشتر است. تقریباً هیچ راهی برای حفظ سرپناهشان در زمستان سال جاری وجود نخواهد داشت. کنگره باید همین حالا بخشنامه را تأیید کرده و تسهیلات اجاره‌بها را عرضه کند.

این در حالی است که تا ماه ژانویه قریب به ۱۲ میلیون مستأجر به طور میانگین ۵۸۵۰ دلار بابت اجاره‌بها و قبوض خدماتی بدهکار خواهند بود و در صورت عدم حمایت دولت آمریکا احتمال بی‌خانمان شدن آنها بسیار زیاد و حتمی خواهد بود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شهید محسن فخری زاده اجاره بها بحران کرونا در آمریکا بحران اقتصادی آمریکا مستاجران افول آمریکا فقر در آمریکا بیکاری در آمریکا اخبار داغ ۷۰ میلیارد دلار واشنگتن پست تخلیه منازل خانواده ها عقب مانده اجاره بها دلار بابت کم درآمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۴۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئت اقتصادی کره شمالی راهی ایران شد

خبرگزاری KCNA روز چهارشنبه گزارش داد که کره شمالی یک هیئت اقتصادی به ایران اعزام کرده است.

این هیئت روز سه‌شنبه پیونگ یانگ را ترک کرد.

رسانه‌های غربی این گمانه را مطرح کردند که این کشور قصد دارد روابط نظامی با تهران را توسعه دهد.

ادعا می‌شود که تهران و پیونگ یانگ مظنون به مبادله قطعات موشک‌های بالستیک و فناوری مربوطه در طول جنگ ۱۹۸۰-۱۹۸۸ بین ایران و عراق بوده‌اند.

یون جونگ هو، وزیر روابط اقتصادی خارجی، ریاست هیئت را بر عهده دارد.

واکنش کره شمالی به بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین 

ایم، چون ایل، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی اهمیت بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را که در انتظار تایید نهایی است، کم اهمیت جلوه داد و تاکید کرد که این کمک‌ها هیچ کمکی به جز "کاهش موقت ترس زلنسکی" نخواهد داشت. 

وی با تاکید بر اینکه روسیه برای دفاع از حاکمیت و امنیت خود می‌جنگد، گفت: «لایحه کمک‌های نظامی اضافی آمریکا فقط یک امر توهم‌زا است.»

سنای آمریکا بسته کمکی ۹۵ میلیارد دلاری را که مدت‌ها در انتظار آن بود با هدف کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان پیشتر تصویب کرد و اکنون این لایحه تنها در انتظار امضای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • آتش و فراموشی؛ روایت استاد فلسطینی از زندگی خانواده او در غزه
  • ۸ موقعیتی که نیازی نیست درباره آنها به دیگران توضیح دهید
  • رهاشدگی قیمت ها در بازار اجاره بها و رهن مسکن
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی
  • اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس: تهاتر پاداش AFC
  • حراج ۶ میلیون دلاری ساعت های مایکل شوماخر
  • تکرار قصه ناتمام زن‌کشی/ زیبا؛ زن ارومیه‌ای که تاوان طلاقش را با مرگ داد
  • هیئت اقتصادی کره شمالی راهی ایران شد
  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن