Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - اغذیه فروشان از جمله اصنافی هستند که در دوران محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها، متضرر بسیاری شده‌اند، شرایط اقتصادی یک طرف و شرایط کمبود مواد اولیه نیز یک طرف، این صنف را به صنفی پر از غصه تبدیل کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، کرونا که آمد بسیاری از کار و کاسبی‌ها را کساد کرد، چرخ اقتصادی کشور به کندی می‌چرخید و با این مهمان ناخوانده اوضاع آشفته‌تر شد، می‌شد تمام این مسائل را مدیریت کرد و برای هر کدام چاره‌ای اندیشید اما این‌ها نیاز به تدبیر درست و مدیریت کارآمد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان ستاد کرونای استان هم با مصوبات خود، صنوف مختلف را تعطیل یا محدود می‌کند اما اینکه با کدام تدبیر، الله‌اعلم!

در جلسه ستاد کرونا رئیس اتاق اصناف صدای اتحادیه‌ها می‌شود اما آیا بر تمام مشکلات اتحادیه‌ها واقف است؟ آیا نیاز نیست در این جلسات صدای هر کدام از این‌ها به طور جداگانه شنیده و سپس تصمیم گیری شود؟

محدودیت و تعطیلی اگر با تدبیر باشد و تمام جوانب آن سنجیده شود، مشکلی پیش نمی‌آید اما با بی‌تدبیری تعطیلی و محدودیت به راه انداختن نه تنها باری از دوش مردم بر نمیدارد بلکه باری بر دوش آن‌ها می‌گذارد، وقتی بی‌حساب و کتاب تعطیل می‌کنند اما فکر کاسبان نیستند، آن‌ها می‌مانند و کارگران، بیمه، چک‌ها، اقساط، مالیات و اجاره و هزار چیز دیگر که فشار روانی را ازدیاد می‌کند.

یکی از این اتحادیه‌ها که با بی‌تدبیری مسئولان مشکلاتش چند برابر شده، اتحادیه اغذیه فروشان است، با رئیس این اتحادیه در رابطه با مشکلاتشان صحبت کردیم، آقای طهماسبی دل پری از مسئولان و نحوه تصمیم آن‌ها داشت.

دل پر درد اغذیه فروشان شهرکردی /کسی حرفمان را نمی‌شنود

محسن طهماسبی  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت: از اسفند ماه با شیوع کرونا یک سری از اصناف به صورت خودجوش و عده‌ای دیگر اجبارا، تعطیل شدند و هیچ تسهیلاتی به ما تعلق نگرفت.

وی افزود: وام‌ها تأخیر نیفتاد و چک‌ها وصول شدند، اتحادیه اغذیه فروشان جزو مشاغلی است که در این اوضاع بسیار متضرر شده‌اند، مشکل کرونا و تعطیلی‌ها یک طرف، مشکل کمبود روغن و مرغ هم طرف دیگر ماجرا است.

رئیس اتحادیه اغذیه فروشان شهرستان شهرکرد تصریح کرد: مدتی است وضع مواد اولیه خوب نیست، چند روز پیش سهمیه روغن نیمه جامد به ما تعلق گرفته است که متأسفانه نمی‌توان برای سرخ کردن، روغن نیمه جامد به کار برد چرا که این روغن در درجه حرارت بالا زود سیاه می‌شود.

وی با اشاره به مشکل به وجود آمده در خصوص مرغ، بیان کرد: کسانی که مرغ سوخاری می‌زنند، مرغ را باید از بازار آزاد تهیه کنند که واقعا سخت است.

چاره‌ای که برخی را بیچاره می‌کند; طعم تند محدودیت زمانی برای اغذیه فروشان یزدیخط صعود کرونا در اردبیل / در رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها جایی برای سوزن انداختن نیسترستوران‌‌ها و اغذیه‌‌فروشی‌‌ها از امروز بازگشایی میشوند

طهماسبی عنوان داشت: محدودیت‌هایی که ایجاد می‌شود اول از صنف اغذیه فروشان شروع می‌شود، مدتی است سالن‌ها تعطیل هستند، هوا سرد است، مشتری برای آماده شدن غذای خود نمی‌توانند بیرون بایستد.

وی با گلایه از بی‌تدبیری ستاد کرونا استان، گفت: حتی به ما اجازه ندادند پس از ساعت 21 به صورت آشپزخانه‌ای کار کنیم و غذا بیرون‌بر داشته باشیم، یک صنف را باید بررسی کرد و نباید همه را به یک چشم دید.

رئیس اتحادیه اغذیه فروشان اغذیه فروشان شهرستان شهرکرد بیان داشت: هر کدام از مسئولان حرف‌های متفاوتی می‌زنند و تکلیف هیچکس مشخص نیست، اکثر فست‌فودی‌ها به صورت سالن‌داری است و اتفاقا می‌توانند با رعایت پروتکل و قوانین خاص، رعایت این شرایط را بکنند.

وی افزود: همه شهرهای بزرگ که وضعیت قرمز بودند و اکنون نارنجی، تا ساعت 8 شب پذیرش مشتری دارند و پس از آن به صورت آشپزخانه‌ای کار می‌کنند اما در استان ما با این شرایط اقتصادی اجازه فعالیت نمی‌دهند.

طهماسبی عنوان داشت: این صنف سرمایه زیادی ندارد که بتواند با خیال راحت دو هفته تعطیل کند با این حال بسیار با مصوبه‌ها کنار آمدند و رعایت کردند؛ اما تصمیم‌گیری‌ها باید درست باشد.

وی یادآور شد: خوراکی فاسد شدنی است، اعلام ستاد کرونا باید از دو سه روز قبل باشد تا برنامه‌ریزی لازم را اصناف داشته باشند، تصمیمات یک دفعه‌ای  آسیب زیادی بر ما وارد آورد.

طهماسبی با اشاره به عدم وجود سهمیه برای اغذیه فروشان، گفت: ما هیچ سهمیه‌ای نداریم و همان سهمیه روغن نیمه جامد هم با قیمت مصوب بود و چیزی پایین تر از نرخ بازار نبود.

رئیس اتحادیه اغذیه فروشان شهرستان شهرکرد اظهار داشت:‌ کارگر سالن‌دار، ظرف‌شو و ... بیکار مانده‌اند و نمی‌توان حقوق به آن‌ها داد، واحدی با 15 کارگر مجبور است 6 نفر را تعدیل کند چرا که دیگر توان پرداخت حقوق آن‌ها را ندارد.مسئولان یکبار می‌گویند از ستاد کرونا استان باید پیروی کرد، بار دیگر می‌گویند از ستاد ملی کرونا باید پیروی کرد.

طهماسبی با اشاره به مصوبه اخیر ستاد ملی کرونا، اظهار داشت: ستاد ملی اعلام داشته اغذیه فروشان با پذیرش مشتری در گروه دو مشغول به کار شوند، استان وضعیت نارنجی دارد و گروه شغلی دو می‌تواند با پذیرش فعالیت داشته باشد اما آقایان قبول ندارند.

وی بیان کرد: هیچ مالکی یک ماه اجاره به کسی نبخشید، تمام همکاران اجاره‌های سنگین پرداخت می‌کنند، ایام عید و سپس ماه رمضان، محرم و صفر و ... هیچ فعالیت چشمگیری نداشتیم.

رئیس اتحادیه اغذیه فروشان شهرستان شهرکرد تصریح کرد: وضعیت بسیار نامناسب است، مسئولان از بازار مطلع نیستند، حضور  یک نفر آن هم رییس اتاق اصناف در جلسه بی فایده است چرا که یک نفر نمی‌تواند اشراف کامل بر مشکلات 65 اتحادیه داشته باشد.

وی افزود: مشکلات هر اتحادیه متفاوت است، یک بار از ما دعوت نشد تا مشکلاتمان را به گوش مسئولان برسانیم تا فکری به حال وضعیت اتحادیه‌ها کنند و تصمیم مناسب بگیرند، هیچکدام مخل سلامتی مردم نیستیم.

طهماسبی گفت: فروشگاه‌های بزرگ، حراجستون می‌گذارند و مردم بسیاری را جذب می‌کنند، این چه مصوبه‌ای است که اغذیه فروشان با بازدید و کنترل روزانه فعالیت نکنند اما مابقی آن هم به آن شکل، کار خود را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه فشار به اصناف درست نیست، عنوان داشت: در این وضع نامناسب اقتصادی معیشتمان به مشکل خورده وقتی مشتری از شهر دیگری است نمی‌توان به او گفت "در این سرما غذایت را بیرون میل کن!"

طهماسبی بیان داشت: هر کسی به واحد صنفی امر و نهی می‌کند، امر و نهی آن‌ها با بلندگو و تهدید به پلمب است، به اندازه کافی فشار بر روی زندگی ما است، می‌شود رفتار بهتری داشت.

وی خاطرنشان کرد: باید یک تصمیم واحد گرفته شود و اگر قرار است محدودیتی ایجاد شود ، شرایط هر کدام از صنف‌ها هم در نظر بگیرند، اجازه دهند آشپزخانه‌ها از 8 شب به بعد فعال شوند و به صورت بیرون‌بر به مردم خدمات دهی کنند.

رئیس اتحادیه اغذیه فروشان شهرستان شهرکرد گفت: غذا در دمای بالا پخته می‌شود و وقتی به دست مشتری می‌رسد در خانه هم گرم می‌شود، باید فکری به حال اغذیه فروشان کرد.

وی اظهار داشت: اگر مسئولان می‌توانند، سهمیه‌ای برای مواد اولیه اغذیه فروشان از جمله مرغ، شکر، آرد، روغن در نظر بگیرند چرا که ما با قیمت بازار آزاد این‌ها را تهیه می‌کنیم، وام مناسب هم می‌تواند به اصناف کمک کننده باشد.

رئیس اتحادیه اغذیه فروشان شهرستان شهرکرد عنوان داشت: اگر قرار است اصناف تعطیل کنند پس بانک‌ها هم تعطیل کنند، یا مصوب کنند چک‌های که در این دو هفته محدودیت است از فروردین سال آینده قابل وصول باشند، بانک، قسط‌های وام را دیرتر مطالبه کند.

وی با انتقاد از اداره دارایی تصریح کرد: اداره دارایی هر روز همکاران ما را احضار می‌کند، یک روز به بهانه ابلاغ مالیات، روز دیگر اعتراض و ...، اگر قرار است پروتکل‌ها رعایت شود باید همه این پروتکل‌ها را اجرا کنند.

طهماسبی افزود: کاسب اگر استرس وام، قسط، چک، مالیات، اجاره و ... را نداشته باشد حتما تعطیل می‌کند‌ اما باید تصمیم منصفانه گرفت، یکی از همکارانم اطلاع داد که اداره برق آمده برق را قطع کند، تمام موادی که در یخچال‌ها بود فاسد شد، به اصناف زمان بدهید، یک ماه قبوض واحدهای صنفی را وصول نمی‌کردید! نه اینکه فشار آورید و موجب زیان شوید.

انتهای پیام/7540/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه ها ستاد کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۴۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت فلسطین: جان تمامی شهروندان نوار غزه در خطر است

وزارت بهداشت فلسطین در غزه با اشاره به اینکه ساکنان نوار غزه از آب‌ آشامیدنی ناسالم استفاده می‌کنند، تاکید کرد که جان تمامی آنها در معرض خطر است.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز -شنبه- با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تمامی شهروندان ساکن نوار غزه آب‌های ناسالم می‌نوشند و این زندگی‌شان را به خطر می‌اندازد.

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود علت این امر را تعطیلی آزمایشگاه بهداشت عمومی و نبود امکان بررسی و آزمایش آب‌های آشامیدنی، مخالفت مسؤولان رژیم صهیونیستی با افزودن کلر با هر ماده جایگزینی برای تصفیه آب از راه کلرزنی اعلام کرد.

وزارت بهداشت غزه همچنین افزود: ما نسبت به گسترش خزندگان و حشرات با توجه به دمای بالا هشدار می‌دهیم که یک فاجعه بهداشتی را در نوار تهدید می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • تلاش معلم شهرکردی برای آموزش دانش آموزان منطقه عشایر نشین
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • وزارت بهداشت فلسطین: جان تمامی شهروندان نوار غزه در خطر است
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • رزرو هتل در آمستردام