Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون عمرانی استاندار قزوین گفت:‌ با توجه تغییر نحوه تخصیص گاز و گازوئیل به ۲ بخش سیکل ترکیبی و سیکل بخار نیروگاه برق شهید رجایی، سوخت گازوئیل جایگزین سوخت مازوت در این نیروگاه می‌شود. - اخبار استانها -

علی فرخزاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین درباره آخرین اقدامات صورت‌گرفته در مورد حذف سوخت آلاینده مازوت از چرخه تولید برق نیروگاه شهید رجایی اظهار داشت: توجه تغییر نحوه تخصیص گاز و گازوئیل به 2 بخش سیکل ترکیبی و سیکل بخار نیروگاه برق شهید رجایی، سوخت گازوئیل جایگزین سوخت مازوت در این نیروگاه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به علت کمبود سهمیه گاز نیروگاه شهید رجایی در روزهای سرد سال این نیروگاه مجبور به استفاده از سوخت بسیار آلاینده مازوت است، اضافه کرد: نیروگاه برق شهید رجایی از 2 بخش سیکل ترکیبی و سیکل بخار تشکیل شده که در فصل سرما بخش سیکل بخار نیروگاه به دلیل کمبود گاز مجبور به مصرف مازوت است که این موضوع سبب آلودگی هوای استان به ویژه شهرستان آبیک در این روزها می‌شود.

فرخزاد ادامه داد: اما با توجه به اینکه بخش سیکل ترکیبی با استفاده از 2 سوخت گاز طبیعی و گازوئیل کار می‌کند، قرار شده با توجه به میزان مناسب ذخیره گازوئیل در این سیکل سهمیه جدید گاز طبیعی این سیکل به نیروگاه بخار اختصاص پیدا کند و بخش سیکل بخار نیروگاه برق شهید رجایی به جای مازوت از سوخت گازوئیل استفاده کند که آلودگی کمتری دارد.

رئیس کارگروه هوای پاک استان با تاکید بر لزوم افزایش سهیمه گاز نیروگاه شهید رجایی از طریق دیسپاچینگ کشوری گاز طبیعی گفت: با توجه به اینکه جایگزین کردن مازوت با گازوئیل مستلزم اختصاص سهمیه جدید گاز طبیعی به نیروگاه شهید رجایی است، هماهنگی‌های لازم با وزارت نیرو و دیسپاچینگ کشوری گاز انجام شده که این سهمیه افزایش یابد.

مشکلات آب و هوایی قزوین ربطی به نیروگاه شهید رجایی نداردسوخت نیروگاه شهید رجایی قزوین گوگرد‌زدایی می‌شودمصرف سوخت کوره در نیروگاه شهید رجایی قزوین 9 درصد کاهش یافت

حداقل 95 درصد گاز نیروگاه تأمین شود

فرخزاد با ذکر اینکه در حال حاضر فقط 73 درصد سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه تامین می‌شود، افزود: باید این سهمیه حداقل به 95 درصد برسد و البته لازم نیست هیچ‌وقت 100 درصد گاز مورد نیاز نیروگاه تامین شود؛ چرا که در روزهای بارندگی می‌توانیم بدون ایجاد اثرات نامطلوب زیست‌محیطی از سوخت مازوت استفاده کنیم.

وی با اشاره به ضرورت مدیریت بهتر مصرف سوخت در نیروگاه شهید رجایی ادامه داد: در ضمن مسئولان نیروگاه شهید رجایی موظف شدند که سیستم فیلتراسیون را بر روی دودکش‌های نیروگاه نصب کنند تا کمترین آلودگی از این دودکش‌ها وارد هوای شهرستان آبیک شود.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حامل های انرژی صنایع آلاینده استانداری قزوین حامل های انرژی صنایع آلاینده استانداری قزوین نیروگاه برق شهید رجایی نیروگاه شهید رجایی سیکل بخار نیروگاه بخش سیکل ترکیبی گاز طبیعی سوخت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۵۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته

ارسلان رحیمی مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در نشست خبری گفت:سرقت از خطوط لوله مخابرات همیشه معضل اصلی بوده است ولی خوشبختانه اقدامات و فعالیت‌های تجهیزاتی در دستور کار است و اقداماتی که انجام شده نشان دهنده عملکرد موفق ما است به طوری که در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز داشتیم که ۳۵ مورد به برداشت رسیده بود در حالی که در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ از ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز به ۴۱ مورد رسیده است که ۲۵ مورد انشعاباتی بوده که به برداشت نرسیده است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با اشاره به سوخت‌رسانی به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته گفت: در سال گذشته ۳میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت به نیروگاه‌های کشور انتقال داده شده است.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ◄ رفع مسدودی ۶۰۰۰ کارت سوخت کامیون و اتوبوس
  • انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته
  • آقا معلم در لیست ترور!
  • تعطیلی آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا برای پیشبرد هدف کربن‌صفر
  • معلم هایی که ستاره شدند
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید معلم، رجبعلی قربانی
  • توافق گروه ۷ برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا ۲۰۳۵
  • اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • اتمام ۱۵فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهیدرجایی
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم