Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در این نامه که به امضای ریاست خانه کارگر اصفهان، کانون بازنشستگان و مستمری بگیران استان، کانون بازنشستگان و مستمری بگیران کلانشهر و کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان اصفهان رسیده بر عدم پرداخت هزینه‌های اجرای نظام متمرکز تامین اجتماعی از کارگران تاکید شده است.

همچنین امضاکنندگان ذیل نامه تحقق مواضع قائم مقام دبیرکل خانه کارگر و رییس اتحادیه پیشکسوتان کارگری مبنی بر عدم پرداخت هزینه‌های اجرای نظام متمرکز تامین اجتماعی از جیب کارگران را خواستار شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ارتباط مدیر خانه کارگر اصفهان در گفت و گو با ایرنا درباره دلایل ارسال این نامه اظهارداشت: محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چندی قبل در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب گفته بود برنامه عمل به ایجاد نظام متمرکز تامین اجتماعی برای آحاد مردم در حال تدوین و ارائه به رییس جمهوری است.

ابراهیم فتحیان گفت: موضوع بهرمندی مردم از یک نظام حمایتی لازم و پسندیده است به ویژه اینکه در شرایط ناپایدار اقتصادی و کاهش درآمدها و تورم بسیار بالا و همچنین شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا به سر می‌بریم و تشکل‌های مختلف کارگری هم نه تنها با این طرح مخالفتی ندارند بلکه از اجرای آن خشنود خواهند شد، اما با توجه به پیشینه موضوع و برداشت از سخنان وزیر به این نتیجه می‌رسیم که هدف از اجرای چنین طرحی، استفاده از منابع و دارایی‌های سازمان تامین اجتماعی است.

وی اضافه کرد: نبود درک صحیح دولت‌ها در دهه‌های گذشته از درآمدها و هزینه‌های سازمان، منجر به برداشت‌های کلان و بی رویه از دارایی‌های آن شد به گونه ای که سازمان تامین اجتماعی سال‌هاست با کمبودهای مکرر منابع مالی روبرو بوده و هست و ناچار به کاهش و یا حذف خدمات خود به کارگران شده است.

مدیر خانه کارگر اصفهان تصریح کرد: به این موضوع باید معضل باز پس دادن این بدهی‌ها را اضافه کرد که دولت‌ها می‌خواهند برداشت‌های خود را با مبلغ اسمی اولیه و نه با محاسبات بر اساس نرخ روز، آن هم در چنین اقتصاد تورم زده و در دراز مدت پس بدهند.

وی گفت: علاوه بر آن مشاهده می‌کنیم که ناگهان تصمیم به حراج اموال سازمان می‌گیرند، اموالی که در حقیقت متعلق به دولت‌ها نبوده و نیست و مالکان آن کارگران و کارفرمایان هستند.

فتحیان افزود: ما ضمن تاکید دوباره بر اجرای اصل ۲۲ قانون اساسی، به صورت جدی معتقدیم که بودجه اجرای آن باید از محل درآمدهای عمومی دولت تامین شود و هر گونه دست اندازی به دارایی‌های سازمان، پیشاپیش محکوم است.

وی خاطرنشان کرد: این عضو بیمه شدگان تامین اجتماعی و محرومان صاحبان اصلی این نهاد به شمار می روند و عواید آن باید برای همین قشر پرتلاش هزینه شود.

این عضو اجرایی خانه کارگران اصفهان اظهارداشت: در حقیقت این روزها کارگران و بازنشستگان مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی دارند و حمایت از آنان به دلیل افزایش قیمت تمامی کالاها و اجناس ضروری است.

استان پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفری اصفهان، بیش از ۹ هزار واحد صنعتی و تولیدی و ۲۵۰ هزار واحد صنفی دارد که حدود یک میلیون نفر از جمعیت آن کارگر بیمه شده هستند.

چندی پیش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نامه ای به رهبر معظم انقلاب درباره حمایت از قشرهای ضعیف نوشت: ضمن بهره‌گیری از کارشناسان و شرکای اجتماعی و با استفاده از ظرفیت قانون ارزشمند ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی، با جدیت تدوین و تقدیم رییس جمهوری می‌شود.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از این در دیدار اعضای شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی؛  ایجاد پایگاه ملی ایرانیان با اتصالِ پایگاه های مختلف اطلاعاتی به یکدیگر را از جمله پیشنهادهای کارشناسان برای کاهش مشکلات مردم برشمردند. 

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نامه وزیر تعاون به رهبر معظم انقلاب را منتشر کرد. «محمد شریعتمداری» در این نامه درباره «ایجاد نظام متمرکز تامین اجتماعی برای همه مردم» نوشت: پیرو اوامر حکمیانه حضرت عالی در دیدار با اعضای  شورای عالی هماهنگی اقتصادی، درباره «ضرورت حمایت از قشرهای ضعیف» و با توجه به اینکه یکی از مهمترین ماموریت‌های وزارت تعاون است، با تلاشی مضاعف نسبت به تحقق دستورات اخیر اهتمام کامل به عمل خواهد آمد.
وی درباره «ایجاد پایگاه ملی ایرانیان با اتصالِ پایگاه های مختلف اطلاعاتی به یکدیگر» نیز ضمن تشکر از توجه رهبر معظم انقلاب نسبت به اهمیت این پایگاه مهم، نوشت: استقرار کامل، تثبیت و تکامل آن با اهتمام دو چندان پیگیری میشود .

وزیر تعاون تاکید کرد: خوشبختانه اقدامات موثری برای ایجاد و تقویت  این پایگاه در وزارت تعاون در سال‌های اخیر انجام شده است که با تکیه به توصیه حکمیانه و حمایت حضرت عالی در این مورد و با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی این پایگاه در جایگاه واقعی خود قرار خواهد گرفت.
وی درباره تاکید رهبر معظم انقلاب نسبت به تخصیص بیمه بیکاری به  افرادی که از  کرونا بیکار شده و بعضا بیمه‌ بیکاری هم ندارند نیز نوشت: لایحه مربوط به پرداخت حقوق بیکاری صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا تهیه و برای تصویب به هیات دولت تقدیم شده است .
به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان شناسنامه رفاهی و اقتصادی است که به نظر صاحبنظران باید دستگاه‌های مختلف برای ثبت اطلاعات با آن همکاری کنند و از این طریق وضعیت معیشت افراد مشخص و شناسایی جوامع هدف در تصمیمات اقتصادی و اجتماعی ممکن شود.

این پایگاه از بهمن ماه سال ۱۳۹۲ در جهت تحقق ایجاد شناسنامه رفاهی ‌اقتصادی افراد شروع و از تجمیع ۵۰ منبع داده‌ای تشکیل شده‌ است.

تاکنون از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان در پروژه‌های مختلفی در معاونت رفاه اجتماعی استفاده شده ‌است. از جمله‌ این پروژه‌ها می‌توان به شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل، بهبود سازوکار توزیع سبد کالا، رفع همپوشانی بیمه‌ای، شناسایی اقشار نیازمند، ارائه بسته حمایتی و افزایش مستمری برای آن‌ها اشاره کرد.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی کارگر اصفهان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی کارگر اصفهان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی سازمان تامین اجتماعی کارگر اصفهان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اخبار کنکور نظام متمرکز تامین اجتماعی کار و رفاه اجتماعی رهبر معظم انقلاب کارگر اصفهان وزارت تعاون خانه کارگر وزیر تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۶۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی از کالابرگ الکترونیک فجرانه

به گزارش خبرنگار مهر، جت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی ظهر شنبه در دومین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران که با حضور ملکی مدیرکل استان‌های وزارت تعاون، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران و مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه تولید پیگیری و مشکلات تولید رفع شود.

وی با اعلام اینکه جلسات شورای هماهنگی باید خروجی داشته باشد و برای مردم ملموس باشد، تصریح کرد: زمینه‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال ویژه پیگیری شود.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اقدامات مهمی در استان مازندران انجام شده و باید بیشتر تقویت شود، ادامه داد: باید به سمت تفاهم‌نامه‌های بین‌بخشی برویم و توسعه دهیم.

این مسئول با تاکید بر اهداف دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: دولت، دولتِ کار و کرامت است و همه دست به دست هم داده‌اند تا امروز شاهد کاهش نرخ بیکاری باشیم.

رحمانی با اشاره به اینکه چرخه تولید را در استان‌ها تکمیل کنیم، افزود: سالانه هزار میلیارد تومان به خانه‌دار شدن مددجویان بهزیستی از محل شرکت‌های زیرمجموعه تأمین اجتماعی اختصاص می‌یابد.

وی از مشارکت ۶۰ میلیون نفر (۲۰ میلیون خانوار) در طرح کالابرگ و فجرانه خبر داد و گفت: باید شرایط را بهبود ببخشیم و کمک کنیم وضعیت مردم بهتر از این شود چراکه شایسته بهترین خدمت‌ها هستند.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه دشمن در جنگ اقتصادی بیکار ننشسته است، خاطرنشان کرد: با هدایت رهبری از گردنه‌های سخت عبور کردیم و جهاد تبیین در این بخش در اولویت قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: از جمله نکات مهم رهبری توجه به تعاونی است و مشارکت مردم را در تحقق شعار سال تقویت کنیم.

رحمانی با اعلام اینکه بانک‌ها تسهیلات را به سمت تولید سوق دهند تا در بخش تولید رونق ایجاد شود، گفت: برای ارتقای تولید و مشارکت نیازمند تعامل و هم‌افزایی دولت و مجلس هستیم.

لزوم انسجام و هم‌افزایی برای خدمت به مردم

مدیرکل استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش مدیران در خدمت‌رسانی به مردم، گفت: از ظرفیت بسیج در وزارت کار و خدمت به مردم استفاده شود.

ملکی تصریح کرد: کارشناسان معین مشخص شده و به صورت میدانی در استان‌ها حضور و مسائل را رصد و احصاء می‌کنند.

وی افزود: انسجام، هماهنگی و هم‌افزایی در انجام کارها به ما کمک می‌کند و در تحقق برنامه‌ها اثرگذار است.

کد خبر 6089896

دیگر خبرها

  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی از کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی
  • ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا
  • بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود