Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد استانی کرونا اظهار کرد: گزارشی علوم پزشکی دادند که چند نکته حایز اهمیت است اول این که تا قبل از اجرای طرح تعداد بستری‌ها به ۴۸۰ نفر در استان می‌رسید و نسبت به ترخیصی‌ها سر به سر می‌شد و شرایط را برای خدمات‌دهی و بستری و درمان دشوار می‌کرد اکنون باید مراقب باشیم و البته باید منتظر پیک باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حسین کلانتری گفت: الان فرصتی ایجاد شده که نیروهای درمان با شیفت‌بندی مناسب ریکاوری شده و بازسازی روحی شوند و بیمارستان‌ها گندزدایی شوند و آمادگی کامل داشته باشیم چون این وضعیت به منزله پایان کرونا نیست تلاش سنگین و همه جانبه از جانب مردم و گروه‌ها و بازاریان و سازمان‌های مردم نهاد و مجموعه کشوری و لشکری شده که از بروز یک فاجعه پیشگیری کنیم و این تلاش در کل کشور جواب داد و در استان ما خیلی خوب جواب داد.

کلانتری گفت: اما این پایان کار نیست و تنها فرصتی جدید فراهم شده و باید دانشگاه علوم پزشکی با برنامه ریزی دقیق فرصت بازسازی و تنفس به نیروهای خود بدهد. 

وی افزود: به وضعیت سرمای شدید می‌رسیم و در سرمای شدید مشکل تهویه داریم و همان معدود افرادی که رفت و آمد خانوادگی می‌کنند وضعیت خطری می‌شود چون ۳۰ تا ۵۰ درصد مبتلایان به دلیل دور همی‌ها بوده است.

این مسوول در خصوص نیاز بازسازی توان کادر درمان گفت: شارژ مالی و روحی کادر درمان صورت گیرد باید روز پرستار را به خوبی برگزار کنیم تا مراسمی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی داشته باشیم و برای همه لوح تقدیر و هدایا در نظر گرفته شود. 

وی گفت: در همین گزارش هشداری هست که فرمانداران و مدیران درمان باشت و دنا باید توجه کامل داشته باشند و با اجرای طرح محله محور اقدامات پیشگیرانه در این دو شهر انجام شود در دنا و در بخش پاتاوه مشکل حاد داریم.

استاندار تصریح کرد: باید مناطق و بخش‌ها را طی عملیات مشترک و پشتیبانی قوی در دستور کار نظارت بیشتر قرار داده و از این فرصت نقاط پرخطر استان را مدیریت کنیم.

وی گفت: اقدامات مثبتی صورت گرفته و به همین خاطر باید از حساسیت مردم و دستگاه ها قدردانی کرد. 

استاندار در خصوص تجهیز بیمارستان‌ها هم گفت: داستان اکسیژن سازها تا پایان هفته پایان می‌یابد و بیمارستان‌های ما به تانک‌های ۲۰ تا ۳۰ تنی اکسیژن مجهز می‌شوند در حوزه دارویی تلاش‌های خوبی شده و باید تلاش شود داروهای بیماران خاص تامین شود و نکته مهم این که اگر ساده انگاری صورت گیرد و دستگاه‌ها و گروه‌های مختلف چنین تصور کنند قطعا به وضعیت قرمز و شدیدتر از گذشته برخواهیم گشت و باید گروه‌های مختلف مراقب و مواظب باشند تا بازگشت به عقب نداشته باشیم.

وی گفت: اشغال تخت‌ها از 480 به ۲۷۰ رسیده باید از این وضعیت استفاده کرده و بیمارستان‌ها را ریکاوری کنیم تا منتظر پیکی باشیم که همه دنیا منتظر آن هستند.

استاندار افزود: نیروی انتظامی کار خوبی انجام داده اما کار تمام نشده است و دستورالعمل‌ها در وضعیت نارنجی باید به قوت خود ادامه پیدا کند و اثرات آن را در کاهش بیشتر آمار بستری و ابتلا ببینیم

وی در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: یکی از کارهایی که در این طرح نیاز داریم بحث پیشگیری از تجمعات است که بحث عروسی و تشییع‌ها را داریم  اگر قرار است توزیعی صورت گیرد به چند واحد صنفی اجازه توزیع داده شود و اگر چنین نشد بی‌تدبیری است

استاندار گفت: از این به بعد گروه‌های شغلی بیشتر رعایت کنند ادارات مربوطه مثل ورزش و جوانان بر کار باشگاه‌ها و سالن‌ها باید ورود پیدا کنند اما نافی نظارت‌های ما نمی‌شود. 

وی در ادامه در خصوص نوع خدمت تعزیرات حکومتی استان گفت: صالحی جز مدیران فوق العاده است که به احترام این همراهی فوق العاده خودم را در کنار ایشان برای بازدید قرار دادم در همه شهرستان ها باید کمک کنیم انتظار زیادی از تعزیرات داریم اما انتظار ما با داشته‌ها و ابزار آن‌ها انطباق ندارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا ان درمان نشست کرونا استاندار خبرگزاری فارس پیک سخت کلانتری بیمارستان ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۶۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ سلمان خواست خدایی افزود: این کتاب‌ها با موضوع نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس و همچنین خاطرات شفاهی آنها به صورت رمان کودک و نوجوان به رشته تحریر درآمده اند.

وی اضافه کرد: تمبر نقش استان در دفاع مقدس نیز با همکاری اداره پست استان به اتمام رسیده و به زودی از آن رونمایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد