Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در تخصیص یودجه فقط لابی گری و چانه زنی حاکم بوده و منطق نقشی در این خصوص ندارد.

حسن آصفری روز پنجشنبه ۲۰ آذر در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی اظهار کرد: در تخصیص بودجه منطق حاکم نیست و تنها و فقط لابی گری و چانه زنی حاکم است، در بحث‌ توزیع بودجه نمی‌توان استان ها را با یکدیگر مقایسه کرد، چرا که شرایط استان ها با یکدیگر متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تصویب قانون متوازن در مجلس گذشته به ضرر استان هایی از جمله استان مرکزی بود چرا که تنها اسم توسعه یافتگی دارند، استان مرکزی تنها نامی از توسعه یافتگی را یدک‌ می‌کشد، اما در بحث آب شرب روستایی، آموزش و خانه بهداشت در روستاها و ورزش و فرهنگ و... مشکلات جدی دارد و هنوز تا توسعه یافتگی فاصله هست. یکی از دلایل در این راستا گزارش هایی است که برخی مدیران مبنی بر آرام بودن اوضاع استان ارسال می‌کنند که همین امر سبب می‌شود سهم بودجه استان از کشور کمتر شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کمیسیون تلفیق بودجه، نمایندگان برای بودجه استان تلاش زیادی می‌کنند اما بعید است که به نتیجه مورد نظر دست پیدا کنیم چراکه این اقدامات و تلاش ها باید پیش از رسیدن به کمیسیون صورت گیرد.

آصفری با اشاره به تاکید دولت و مجلس بر صرفه جویی بیان کرد: برخی اضافه کاری‌ها و همایش ها و ماموریت ها در ادارات بی نتیجه و بی ارزش است و انجام آنها ضرورتی ندارد که باید جهت صرفه جویی بر کاهش این موارد تاکید و اقدام شود. در شرایط جنگ اقتصادی باید به نوعی از خیلی مسائل گذشت تا از این شرایط گذر کنیم.

وی در خصوص انتخاب پیمانکار برای پروژه های عمرانی ادامه داد: در این راستا باید به دور از لابی گری از افراد با عرضه و کاربلد و توانمند استفاده شود، همچنین بدهی پیمانکاران نیز باید تا پیش از شروع پروژه های جدید پرداخت و تسویه شود.

آصفری با بیان اینکه باید به صنوف متضرر از کرونا توجه ویژه صورت گیرد، گفت: برخی صنوف در این ایام صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته اند بویژه صنوفی که دارای ملک استیجاری هستند که می‌طلبد در بودجه اعتبار ویژه ای برای آنها لحاظ شود، تعطیلی صنوف به جا و اسان است اما این تعطیلی باید به گونه ای باشد که مشکل صنوف نیز رفع شود.

وی افزود: در راستای فروش اموال دولتی، باید اموال اضافی و مازاد به فروش برسد چراکه ممکن است یک دستگاه در سال های آینده به آن احتیاج داشته باشد و باید با چند برابر قیمت آن را خریداری کند. تغییر مبلمان و دکوراسیون اتاق برخی مدیران نیز در شرایط اقتصادی فعلی ضرورتی ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بودجه استان مرکزی توسعه یافتگی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۶۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از‬ صندوق توسعه ملی، رضا محمدی‬ معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی، ‏گفت: این صندوق در ‏جهت توسعه زیرساخت‌های صنایع کشور و توسعه روزافزون ایران اهداف و پروژه‌های بزرگی را برای خود برنامه‌ریزی کرده است؛ ‏یکی از این پروژه‌ها، شیرین‌سازی و ‏انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های فارس و اصفهان و از دریای عمان به استان‌های سیستان بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی است که یکی از ابر پروژه‌های کشور در ‏حوزه آب ‏محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه با هدف تأمین پایدار آب در جهت مصارف صنایع بزرگ و کوچک و ‏همچنین شرب در کشور هدف ‏گذاری و برنامه‌ریزی شده است، عنوان کرد: به منظور رفع مشکلات آبی ‏صنایع در استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان به زودی ۲ مگا ‏پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب دریا ‏از خلیج فارس و دریای عمان با تأمین مالی صندوق توسعه ملی شروع به فعالیت خواهد کرد.

محمدی افزود: برای انجام این پروژه، تأمین ‏مالی حدود ۲ میلیارد دلاری از ‏طرف صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی‬ در‬ پایان‬ گفت: طرح‌های انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران از وعده‌های ‏رئیس جمهور در ابتدای فعالیت بود. لذا صندوق توسعه ملی برای به ثمر رسیدن این ‏وعده برای آینده‌ی روشن‌تر این سرزمین اقدام خواهد نمود‎. ‏

کد خبر 6097601

دیگر خبرها

  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • تخصیص ارز برای واردات تاکسی‌های برقی از سوی بانک مرکزی
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • تخصیص ارز تاکسی‌ های برقی تهران توسط بانک مرکزی
  • شهردار تهران: تخصیص ارز واردات ۲ هزار خودرو برقی توسط بانک مرکزی صورت می گیرد
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی