Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورمحمدی صبح امروز در جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز با تبریک هفته پژوهش به جامعه علمی استان و کشور گفت: دانشمندان کشور ما، خاری در چشم دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران و تهدیدی برای استکبار جهانی هستند و بر این اساس به سیاست‌های ذلیلانه ای همچون ترور روی آروده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دانشمندان، نقش بسیار مؤثری در شتاب علمی کشور دارند و باید بیش از پیش به این قشر بها داده و قدردان زحمات و تلاش‌های شبانه روزی این عزیزان باشیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه تبریز، مشهدالشهدای دانشگاه‌های کشور است عنوان کرد: این دانشگاه از جمله دانشگاه‌های بسیار مطرح کشور است که با داشتن اساتید و دانشمندان متعهد و متخصص، توانسته بخشی از دانش مورد نیاز کشور را تولید کرده و برای حل مشکلات در بخش‌های مختلف، نسخه پیچی کند.

استاندار آذربایجان شرقی به نقش استان در برهه‌های حساس کشور نیز اشاره کرد و ادامه داد: خطه آذربایجان در موقعیت‌های مختلفی همچون مشروطه، انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، نقش بسیار مهمی در دفاع از کیان کشور داشته که به جرأت می‌توان گفت ایران، مدیون آذربایجان است.

پورمحمدی در ادامه افزود: استان آذربایجان شرقی با داشتن بیش از ۲۷۰ کیلومتر مرز مشترک با کشورهایی همچون جمهوری آذربایجان، جمهوری خودمختار نخجوان و همچنین ارمنستان، مرز مشترک داشته، دروازه ورود آسیا به اروپا و همچنین بازار ۳۵۰ میلیون نفری اوراسیا محسوب می‌شود.

وی همچنین به ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: آذربایجان شرقی با داشتن بیش از پنج هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و همچنین بیش از ۱۳ واحد خودروسازی از جمله استان‌های مطرح کشور محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۵ درصد قطعات مورد نیاز صنعت خودروسازی کشور در آذربایجان شرقی تولید شده و این استان با صادرات شیرینی و شکلات به بیش از ۸۰ کشور جهان، توانسته عنوان پایتخت شیرینی و شکلات ایران اسلامی را از آن خود کند.

استاندار آذربایجان شرقی به ظرفیت‌های معدنی استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: وجود معادن غنی در استان نیز از دیگر امتیازات خاص آذربایجان شرقی محسوب می‌شود. در حال حاضر و با توجه به وسعت و میزان اکتشافات مس در معادن استان، رتبه نخست کشوری در حجم و خلوص اکتشافات را به خود اختصاص داده ایم.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت مأموریت گرا کردن دانشگاه‌های کشور تاکید کرد و افزود: هر دانشگاهی باید بتواند به رسالت‌های اصلی خود عمل کند وگرنه آموزش محض توسط تمامی دانشگاه‌ها و بی توجهی به کاربردی کردن علم و خلق ثروت در جامعه، راه به جایی نخواهد برد.

کد خبر 5092460

منبع: مهر

کلیدواژه: قطعات خودرو استانداری آذربایجان شرقی ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا بارش برف محدودیت های کرونایی شهرکرد شهرستان کرج گرگان سیلاب روز دانشجو بارش باران کرمانشاه آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۶۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اوجی وزیر نفت در آیین مراسم امضای تفاهم نامه مطالعات طرح های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ ها، شرکت های پتروشیمی و شرکت های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: پروژه ها و طرح های نیمه تمام در این دو سال تکمیل و بسیاری را آغاز کردیم هم رشد تولید داشتیم و هم صادرات و هم رشد اقتصادی بی نظیری در سال های اخیر را تجربه کردیم که به دلیل سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: در دوسال اخیر به تبع رشد اقتصادی نفت و گاز رشد اقتصادی در کشور اتفاق افتاد که نیمی از ۶.۱ مربوط به بخش نفت و گاز است.

به گفته وزیر نفت امسال تولید نفت ایران جهش خواهد کرد و در تولید گاز هم با افزایش مواجه خواهیم بود.

وزیر نفت اضافه کرد: هر شرکت و هلدینگ که بخواهد میتواند برای سرمایه گذاران اقدام کند بیش از ۵۰ پروژه کلان به ارزش ۲۵ میلیون دلار را آغاز می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری ۷۹ پروژه به ارزش ۱۶ میلیارد دلار به اتمام می‌رسد

اوجی ادامه داد :۶ میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی اضافه می‌شود و ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت پالایش نفت کشور افزوده می‌شود.

ادامه دارد....

کد خبر 6092754 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد و دانشجو یک رسانه باشد 
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • دانشگاهیان، پیشرفت‌های کشور را روایت کنند
  • پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشور نتیجه زحمات و تلاش‌های نیروی کار است
  • کارگری نماد بالندگی، رشد و اثربخشی است/ کارگران حرف اول و آخر را در جهش تولید می‌زنند
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی