Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام‌محسن مفید گفت: خطبه های عالمانه نماز جمعه آیت الله یزدی را که در فضای غرب زده و لیبرالیستی حاکم بر کشور قرائت می شد، هرگز فراموش نمی کنم .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام‌محسن مفید در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ضمن تسلیت درگذشت عالم مجاهد و پارسا آیت الله حاج شیخ محمد یزدی، اظهار داشت: این ضایعه اسفناک را به ساحت مقدس امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب، اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری، حوزه های علمیه و جامعه دینی و اسلامی تسلیت عرض می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه افزود: آیت الله یزدی از یاران دیرین امام(ره) و مقام معظم رهبری و از علما و فقهای بزرگی بود که در عین جایگاه رفیع علمی نگاه حکومتی هم در مسلک فقهی و علمی ایشان جاری بود.

وی خاطر نشان کرد: ایشان شخصیت علمی پرتلاشی بودند که تمام تلاش خود را بر این معطوف داشتند تا آنچه را که آموختند در سطح جامعه برای تحقق نظام اسلامی و حاکمیت دینی به درستی به کار بگیرند.

حجت الاسلام مفید بیان داشت: ایشان برای نظام سازی اسلامی هم تلاش وافر کردند و هم بسیار شفاف و بدون ملاحظه جایگاه علمی مواضع خود را در جهت دفاع از انقلاب، نظام و رهبری همواره مطرح کردند.

وی گفت: به لحاظ همین شفافیت و غیرتمندی که در خصوص احکام اسلام، انقلاب، دفاع از جایگاه رهبری و نظام داشتند همواره مورد حقد و کینه بدخواهان و دشمنان انقلاب و اسلام بودند.

وی ادامه داد: با مروری بر تاریخ می توان درک کرد که همواره نام این بزرگوار در سرتیتر حملات دشمنان انقلاب اسلامی وجود داشت.

حجت الاسلام مفید اظهار داشت: کسالت و بیماری ایشان سبب نشد تا حضورش در میدان عمل کمرنگ شود بلکه در تمامی حوادثی که در طول عمر بابرکت این بزرگوار رخ داد، در میدان‌ دفاع از انقلاب و آرمانهای انقلاب حاضر بود.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه، سخت کوشی و حضور دائم در میدان عمل را از ویژگیهای برجسته این عالم ربانی دانست و افزود: در عین اینکه از مسائل مختلف جامعه غافل نبود مسئولیتهای خطیری را نیز پذیرفته بود که به نحو احسن آنها را انجام می داد.

وی گفت: خطبه های عالمانه نماز جمعه ایشان را هرگز فراموش نمی کنم در فضای غرب زده و لیبرالیستی حاکم بر کشور و رسانه ها در آن زمان که بر مبنای نظام و انقلاب و ریشه های اعتقادی شیعه حمله می کردند، ایشان در خطبه های نماز جمعه تهران نقد عالمانه و غیرتمندانه را داشتند تا جایی که یکی از مهره های اصلی آن جریان بعدها ناچار به اعتراف شد که خطبه های ایشان دقیق، علمی و عالمانه بود و توانست پاسخ بسیاری از شبهاتی را که آن جریان به نقل از ایشان مطرح کردند، بدهد.

وی بیان داشت: ایشان منشاء اثرات خیر بسیار زیادی در قوه قضائیه در دوران ریاست ۱۰ ساله در این قوه بودند و به لحاظ آشنایی که با قوه قضائیه و شخصیتهای برجسته این قوه دارم همواره ایشان را به عنوان شخصیتی که منشاء اثر و تحول عمیق در قوه بودند، می شناسند.

حجت الاسلام مفید اظهار داشت: تعبیر مقام معظم رهبری از حضور ایشان در خبرگان رهبری این است که خبرگان رهبری با وجود شخصیتی همچون آیت الله یزدی رزانت می گیرد ایشان فرمودند برخی با حضور در خبرگان ممکن است رزانت بگیرند اما شخصیت این بزرگوار به مجلس خبرگان رزانت می دهد.

وی به تلاش های این عالم ربانی در شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: عضو شورای نگهبان بودن کار هر فقیهی نیست بلکه فقیهی نیاز دارد که نگاه جامع حکومتی به فقه اسلامی داشته باشد و نیاز به هوش سرشار و دقت نظر بالا دارد برای اینکه بتواند موضوعات را خوب درک کند و پس از شناخت موضوعات، نظر اجتهادی و فقهی خود را با نگاه حکومتی، صادر کند.

وی فقدان این شخصیت برجسته را خسرانی بزرگ دانست و گفت: ایشان از فقهای برجسته ای بودند که در حوزه های علمیه فقط به علمای سلف و آثار علمای گذشته نگاه نداشت بلکه علاوه بر اشراف بر این آثار غافل از علمای معاصر هم نبود حتی کسانی که در کسوت شاگرد ایشان بودند اگر اثر علمی داشتند به آثار آنها هم دقت نظر داشت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آیت الله یزدی شورای نگهبان حجت الاسلام نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۶۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است

امام جمعه موقت تهران گفت: آن چیزی که دشمنان برای جوانان تدارک دیدند، فضای مجازی آلوده است که آغاز به کار آن در آمریکا زده شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امروز -شنبه پانزدهم اردیبهشت- در مراسم شهادت امام صادق (ع) در سالن حضرت زهرا (س) سپاه حضرت صاحب‌الامر (عج) اظهار کرد: امروز تکلیف ما حفظ نظام اسلامی است که با حضور در صحنه محقق می‌شود و تمام مشکلات با این حضور حل شده و می‌شود.

وی اضافه کرد: در فتنه ۸۸ که به تعبیر فرماندهان آن هشت ماه به اندازه هشت سال جنگ بود، در نهایت این فتنه با حضور بصیرانه و تکلیف‌مدارانه مردم عزیز و با شعار حماسی «این همه لشگر آمده، به عشق رهبر آمده» سرکوب شد.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امروز گرانی‌ها بخشی از فتنه دشمن است و امروز در حال جنگ اقتصادی با آمریکا هستیم. دشمنان مشکلات اقتصادی را ایجاد کردند تا مردم خسته شوند و صحنه حضور را ترک کنند.

خاتمی ادامه داد: اما این مشکلات نتوانست حضور مردم را در صحنه‌های حساس انقلاب کمرنگ کند. در ۲۲ بهمن با تمام این مشکلات راهپیمایی از ده تا پنجاه درصد بیش از سال‌های قبل بود؛ چرا که مردم احساس تکلیف کردند.

وی دشمن می‌خواست نظام را از بین ببرد، اما مردم تا آخرین نفس و آخرین قطره خون پای این نظام ایستاده‌اند و به ندای رهبرشان لبیک جانانه گفتند. مردم از دین و از آرمان انقلابی خود دست برنمی‌دارند و اینجا ایران خانه اهل بیت است.

عضو فقهای شورای نگهبان با یادآوری اینکه بعد از قرن‌ها پرچم الله‌اکبر، توحید و اهل بیت در این کشور بلند شده، گفت: همچنان که امروز در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) و یا در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و یا در هر مناسبت دینی مردم ثابت کردند که زیر پرچم اهل بیت (ع) هستند. بدانید امروز تکلیف ماندن در صحنه و دفاع از نظام مقدس اسلامی است

خاتمی با اشاره به اهمیت دشمن‌شناسی یادآور شد: بدانید که دشمن کیست و چه هدفی را می‌خواهد دنبال کند. دشمن برای جوانان، بانوان و عموم مردم یک برنامه دارد و آن برنامه این است که مردم را مأیوس کند تا از انقلاب کنار بکشند.

وی افزود: مردم از انقلاب کنار نکشیدند و نمی‌کشند. بی تردید بی‌حجابی نقشه و برنامه‌ای است که دشمن برای بانوان طراحی کرده و می‌خواهد با بی‌حجابی هویت بانوان ایرانی، پوشش، حیا و عفت بانوی ایرانی را از بین ببرد.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت با بیان اینکه دشمن می‌خواهد ولایت فقیه، حجاب و نظام را از بین ببرد، گفت: این موضوع را شما بانوان حزب اللهی برای بانوانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند با زبان خوش بگویید تا بدانند که نقشه و توطئه دشمن چیست و امر به معروف و نهی از منکر یک تکلیف است. امروز صحبت از نصیحت و این نکته است که برخی از لجن بی هویتی بیرون بیایند.

خاتمی ادامه داد: آن چیزی که دشمنان برای جوانان تدارک دیدند، فضای مجازی آلوده است که آغاز به کار آن در آمریکا زده شده است. شارژ فضای مجازی دست آمریکا و بیگانگان است و این فضا برای براندازی انقلاب راه‌اندازی شده است. اهمیت این فضا و سو استفاده دشمن از این فضا را برای جوانان تشریح کنیم.

کد خبر 750542

دیگر خبرها

  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند
  • علم الهدی: امامت سیاسی دشمن دارد/ امام فقط شاگردپرور و عالم نیست؛ اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان
  • برپایی میز خدمت دانشگاه آزاد اسلامی رودسر و املش در نماز جمعه 
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان
  • دولت اژدهای هفت سر فساد را در بخش‌های مختلف شناسایی کند
  • خطبه‌های نماز جمعه تهران آغاز شد
  • فدوی: دشمن خباثت کند اقدامی بزرگتر انجام می‌دهیم