Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، در حالی که داوران بخش داستان کوتاه جایزه جلال، دو اثر را برای رقابت نهایی نامزد کرده بودند، نویسنده یکی از این آثار با انتشار متنی در صفحه شخصی‌اش، حضور در رقابت‌ها و جوایز ادبی را «بندگی دیگران» قلمداد کرد و از شرکت در رقابت با یک اثر دیگر انصراف داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، براساس اعلام دبیرخانه سیزدهمین دوره‌ جایزه‌ ادبی جلال آل‌احمد، داوران بخش داستان کوتاه، اسامی نامزدهای راه‌یافته به مرحله نهایی این بخش را به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر اعلام کردند:

«پاییز ۳۲» به قلم «رضا جولایی» از نشر چشمه

«فلامینگوهای بختگان» به قلم «علی صالحی بافقی» از نشر مرکز

این آثار به داوری راضیه تجار، عبدالمجید نجفی و داریوش عابدی به مرحله نهایی سیزدهمین دوره‌ جایزه‌ ادبی جلال آل‌احمد راه پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که به رسم هر سال، حداقل سه اثر در بخش داستان کوتاه نامزد می‌شدند که از بین آن‌ها نهایتاً یک اثر به عنوان برگزیده معرفی می‌شد، اما کم بودن عناوین داستان کوتاه در سال ۹۸ موجب شد تا داوران فقط دو اثر را به عنوان نامزد معرفی کنند.

علی صالحی بافقی که کتاب «فلامینگوهای بختگان»اش از نشر مرکز نامزد دریافت جایزه شده، «دردها و مصائب این سال‌ها و روزهای مردم»اش را پیش کشیده و به این بهانه از حضور در جایزه جلال انصراف داده تا به خاطر این «آزادگی» و «رهایی» مورد تشویق همقطاران خود واقع شود!

او نوشته که بر اساس اصول اخلاقی‌اش در حلقه و بنده هیچ‌کس نبوده و نخواهد بود و انصراف از این تشریفات و انتخاب‌ها، وجدانش را آسوده‌تر می‌کند.

جایزه جلال، مشابه چنین انصراف‌هایی را در خاطر دارد. سال گذشته نیز قباد آذرآیین که با کتاب «فوران» از انتشارات هیلا نامزد بخش رمان دوازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد بود، پس از چندبار انصراف و بازگشت به جایزه، نهایتاً با ارسال نامه‌ای به دبیرخانه این جایزه از نامزدی کناره گرفت.

گویا جایزه نگرفتن از جمهوری اسلامی برای بعضی جریان‌های نویسندگی به ژستی قهرمانانه در بین طرفدارانشان تبدیل شده است؛ چنان‌که رقابت و دریافت جایزه را عین «بندگی» و «سرسپردگی» تلقی می‌کنند!

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: داستان کوتاه کتاب جایزه جلال آل احمد داستان کوتاه جایزه جلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۶۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر

به گزارش جام جم آنلاین،بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، تبلیغات دومین مرحله از انتخابات مجلسِ دوازدهم از بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.

انتخابات در دو حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و مرودشت-ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم کشیده شده تا سرنوشت ۳ نماینده باقی مانده استان، ۲۱ اردیبهشت مشخص شود. 

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه شیراز و زرقان تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک
  • جدیدترین پیام رئیس برای انصرافی‌های تیم ملی
  • اصلاح هندسی چهارراه خیابان داوران و جلال آل‌احمد در اراک
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد
  • نمایشگاه تولیدات خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی در سنندج برپا شد
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد