Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ دشمن شناسی و بصیرت‌افزایی برای شناخت توطئه‌ها یکی از شرایط مهم در هر عرصه‌ای است و در این زمینه برای رسیدن به پیشرفت و تعالی باید آگاهی‌های لازم را برای مقابله در برابر دشمنان کسب کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی را می‌توان از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برشمرد چرا که مردم این مرز و بوم در هشت سال دفاع مقدس با شناخت دشمن آن را وادار به عقب‌نشینی کردند و حسرت یک وجب از خاک ایران اسلامی را در دل دشمنان تا ابد ماندگار کردند؛ البته در این میان نمی‌توان از نقش داهیانه امام راحل در تربیت الهی و توحیدی چشم‌پوشی کرد که معماران بزرگ انقلاب اسلامی را پروراند و با شناساندن دشمنان و بصیرت‌افزایی راه رسیدن به سعادت اخروی و دنیوی را به هم‌میهنان این مرز و بوم اسلامی مشخص کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز هم این مسیر همچنان ادامه دارد و بی‌شک بیداری اسلامی در جهان از باورها و نهضت انقلابی ایران نشأت گرفته و نظام مردمی کشور همواره استمرار خواهد داشت اما در برابر دشمنان این مرز و بوم اسلامی که همیشه با تداوم این گفتمان مخالف هستند، شناسایی و آسیب‌شناسی ملت ایران اسلامی برای هموارسازی مسیر اعتلای این نظام لازمه اساسی است.

در شرایطی که مردم با وضعیت سخت اقتصادی و معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند دشمن به دنبال بزرگنمایی مشکلات جامعه با دادن آدرس‌ اشتباه برای حل آن‌ها است و در حالی که سختی مشکلات انکارناپذیر و ملموس است اما جبهه دشمن بیانگر واقعیت‌های دیگری است که برای دمیده شدن رفتار دشمن در جامعه همخوانی و بوی حیطه و نیرنگ می‌دهد.

مشخص است هدفی که دشمن از بزرگنمایی مشکلات به دنبال دارد خسته نشان دادن مردم ایران اسلامی است تا بتواند عملیات راه انداخته و نگرانی‌ها و دغدغه‌های ذهنی و فکری مردم را افزایش دهد و با تحمیل فشار بر مردم این موضوع را در کشور فراگیر کند و در حالی که این مشکل بسنده به داخل کشورمان نیست و یک مسئله جهانی است اما دشمن به دنبال پیاده‌سازی حربه‌ها و حیله‌های شیطانی خود برای مملکت انقلاب اسلامی است.

با به راه افتادن جریان جنگ نرم از سوی دشمن، اعتماد عمومی به نظام نشانه گرفته شده تا باور ملت و دولت در قید و بندها بماند و این موضوعی است که نیاز به تقویت روحیه بصیرت‌طلبی و ولایتمداری در بین آحاد مردم را بیش از پیش پررنگ‌تر کرده و بصیرت‌افزایی در جامعه را برای مقابله با جنگ نرم یکی از واجبات اساسی نموده است.

در این عرصه توجه به لایه‌های جنگ دشمن یک لازمه اساسی برای چیره‌سازی قدرت و هیمنه پوشالی دشمن برای رسیدن به مسیر توسعه و پیشرفت ملی است تا ادراکات و باورسازی در مقابل باورسوزی دشمن بصیرت را پرورش و تقویت کند.

نقشه راه باید عوام و خواص باشد و در این عرصه بصیرت برای شناخت حق از باطل یک نیاز مبرم و اساسی است که در این زمینه نیاز است تا روحیه مبارزه با ظلم و استکبار به اندازه‌ای باشد که بتواند پرچم عدالت را در جامعه به اهتزاز درآورده و تعلیم و تربیت اسلامی را به یک فرهنگ نهادینه تبدیل کند.

دشمن‌شناسی را می‌توان موضوع مهمی عنوان کرد که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تأکید ویژه به این مسئله دارند که شناخت دشمن و اهداف آنان را برای یافتن نقاط قوت و ضعف آن‌ها یک نیاز اساسی عنوان کرده‌اند و به همین منظور نیاز است تا برنامه‌های هدفمند در برابر دشمنان و نقشه راه برای ادامه مسیر وجود داشته باشد.

از طرفی بصیرت‌افزایی برای شناخت دشمن یک پیش‌نیاز مهم و اساسی است چرا که مادامی که بصیرت کافی نسبت به نظام مقدس انقلاب اسلامی وجود نداشته باشد و مشکلات جامعه به خوبی درک نشود تلاش دشمنان برای زمین‌گیر کردن اقتدار ملت ایران اسلامی بی‌نتیجه نمانده و گرفتاری‌های ملت ایران اسلامی دور از انتظار نخواهد بود.

داشتن روحیه مطالبه‌گری و حق‌گرایی لازمه دشمن‌شناسی و بصیرت‌افزایی

سرهنگ علی لطفی رئیس سازمان بسیج رسانه سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل داشتن روحیه انقلابی در برابر باطل را یک اولویت اساسی برشمرد و اظهار داشت: تحکیم وحدت اسلامی هدف نهایی انقلاب اسلامی است که باید با انقلابی‌گرایی آمیخته شود تا نگاه اسلامی الهی به وجود آید و قدرت و اقتدار ملی در برابر دشمنان حفظ شود.

وی با اشاره به این که اهمیت به ساختارهای انقلاب اسلامی یک لازمه اساسی و مهم است بیان کرد: باید سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه ترویج یابد و امید همراه با باورپذیری در بین مردم محقق شود تا بتوانیم جنبش بیداری اسلامی را با شعارهای اسلامی و مذهبی به وجود آورده و گفتمان‌سازی انقلاب اسلامی را پدیدار کنیم.

لطفی نقش دشمن‌شناسی و بصیرت‌افزایی را داشتن روحیه مطالبه‌گر و حق‌گرا عنوان کرد و گفت: باید دشمن‌شناسی به اندازه‌ای موشکافانه باشد که نتیجه هم‌هدف بودن با خواسته‌های دشمن را به دنبال نداشته باشد چرا که لباس دشمن مداوم در حال تغییر و تحول است.

لحظه‌ای اعتماد به دشمنان یک غفلت و توهم بزرگ است

رضا قاسمیان معاون سیاسی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با اشاره به مشخص بودن مسیر انتقام سخت و اخراج آمریکا از منطقه گفت: باید با انقلابی‌گری به اقدامات دشمنان پاسخ داده شود چرا که دشمن هیچ گاه از توطئه‌ها و نیرنگ‌های خود دست‌بردار نخواهد بود.

وی اقدامات تروریستی آمریکا را نشان از ضعف و ترس آن در برابر قدرت ملت ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: آمریکا که به یک اقدام تروریستی بسنده می‌کند و اقدامات بزدلانه و مخفیانه را به عنوان یک ابر قدرت پیش گرفته است خود را هر روز خوار و کوچک‌تر می‌کند.

قاسمیان تصریح کرد: در طول دوران‌های مختلف دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی نتوانسته‌اند در برابر قدرت سیاسی و امنیتی ایران اسلامی هیچ اقدامی بکنند و خوشبختانه ایران اسلامی به بزرگ‌ترین قدرت امنیتی دست یافته و اجازه نداده است تا اهداف شوم دشمن در هیچ برهه‌ای به ثمر بنشیند.

وی اظهار کرد: تنها راهی که دشمن می‌تواند در بین ملت ایران اسلامی نفوذ داشته باشد جنگ نرم است که در این زمینه با غنی‌سازی در برابر این هجمه‌ها مهار آن ناممکن نخواهد بود و نیاز به بصیرت و دشمن‌شناسی دارد تا حق از باطل جدا شود.

برنامه‌های دهه «بصیرت و میثاق با ولایت» در سمنان مجازی برگزار می‌شودگرامیداشت حماسه 9 دی در قالب دهه بصیرت برگزار می‌شودجمعیت جانبازان: بصیرت و دشمن شناسی مرحوم زارعی از او چهره ای ماندگار برجای گذاشت

قاسمیان دشمن را غیرقابل اعتماد عنوان کرد و گفت: نباید لحظه‌ای غافل شد و به دشمن اعتماد کرد چرا که این یک توهم است که دشمن حتی گوشه‌ چشمی  به فکر مردم ایران اسلامی و نظام مقدس انقلاب اسلامی و باشد و خیرخواهی و مصلحت‌اندیشی داشته باشد بلکه هر اقدام آن حتماً پشت صحنه‌ای به دنبال دارد.

و سخن آخر بنا به فرموده‌ امام علی(ع) «ناآگاهی نسبت به دشمن سرچشمه تمام نیرنگ‌ها است و کسی که در برابر دشمنش به خواب رود و از او غافل بماند حیله‌های غافل‌گیرانه دشمن او را از خواب بیدار می‌کند.» بنابراین حفظ امنیت اجتماعی با شناخت دشمن و راه‌های مبارزه با آن‌ها ممکن است به شرطی که در برابر مقاومت دشمنان باید شناخت کافی و راه‌های مبارزه با آن‌ها محقق شود.

گزارش از زهرا رضازاده

انتهای پیام/132/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ملت ایران اسلامی برابر دشمنان بصیرت افزایی انقلاب اسلامی دشمن شناسی شناخت دشمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۶۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان: چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می‌شود

فرمانده کل انتظامی کشور در اجتماع بزرگ مردم قم به ویژه بانوان در حرم حضرت معصومه (س) در حمایت از طرح نور گفت: حجاب و عفاف موضوعی کاملاً فرهنگی و اجتماعی است و دشمن در تلاش است موضوع حجاب را به مسئله امنیتی تبدیل کند.

به گزارش ایسنا، سردار احمدرضا رادان در اجتماع ۶ هزار نفری مردم قم در صحن آئینه حضرت معصومه (س) در حمایت از طرح نور فراجا حضور یافت و بیان داشت: فراجا طرح نور را با قوت ادامه می‌دهد.

وی در ابتدای صحبت‌های خود گفت: سپاسگزار و قدردان محبت شما عزیزان خواهران، برادران، علماء، فضلا، رزمندگان و آحاد مردم هستیم. خدا را شاکریم که قدم در راهی گذاشته‌ایم در راه سخت پرپیچ و پر فراز و نشیبی که مردم انقلابی این راه پر فراز و نشیب را درک کردند و در حمایت از پلیس به میدان آمدند.

فرمانده کل انتظامی در ادامه گفت: دشمن تلاش فراوان کرد که در این معرکه به گونه‌ای جلوه کند که پلیس تنها است، اما مردم این خط بطلان را بر افکار پلید دشمن کشیدند که مردم در کنار پلیس، با پلیس، برای پلیس و همراه و همگام با پلیس هستند.

سردار رادان افزود: بدانیم در معرکه‌های مختلف دشمن به این نتیجه رسیده است که نبرد رویارو با ایران اسلامی به جز شکست هیچ چیز در بر ندارد و از همین رو وارد جنگ فرهنگی شده است. دشمنان تلاش دارند دو بال از ما گرفته بشود اولین بال، بال حیا و عفت است و دومین بال، بال غیرت است.

وی گفت: چشم مردم وقتی به بی حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می‌شود، محیط برای فرد بیننده عادی می‌شود وقتی محیط برای مردان و زنان باغیرت ما عادی شد یعنی یک ارزش شکل می‌گیرد در جایی که بی ارزش ترین، ارزش‌ها از منظر دین و قرآن و اسلام است.

سردار رادان گفت: آیا این دختران وطن، دشمنان ما هستند، هرگز، این‌ها دختران ما هستند که مورد هدف هجمه دشمن قرار گرفتند تا بتوانند سرباز بی جیره و مواجب آنان باشند ما در حقیقت داریم حفظ و صیانت از دختران میهن اسلامی مان را انجام می‌دهیم از دخترانی که مادران آینده این مرز و بوم هستند، از مادران آینده‌ای که بایستی رزمنده پرور، شجاع پرور، میهن دوست پرور و اسلام دوست باشند.

وی با بیان این که عده‌ای قصد دارند عفاف و حجاب را یک مسئله امنیتی جا بیندازند، بیان داشت: بنده رسماً اعلام می‌کنم، رسماً بدانید ما موضوع حجاب و عفاف را یک موضوع کاملاً فرهنگی و کاملاً اجتماعی می‌بینیم، اصلاً انتظامی و امنیتی نمی‌بینیم.

فرمانده کل انتظامی اظهار داشت: در برابر هجمه‌ای که به حیا، عفت و غیرت ایران اسلامی و مردم ایران اسلامی ما وارد شده فقط انتظامی نباید وارد میدان دفاع باشد. همه برای صیانت از دختران وطن در برابر دشمن ماموریم و در آینده نزدیک پشت پرده‌های این جریان را از قاب تلویزیون خواهید دید کسانی که می‌آیند دختران ما را خارج می‌برند و رایگان آموزش می‌دهند تا در جامعه طوری باشند که قبح بی شرمی و بی حیایی و بی غیرتی را بگیرند. دشمن با برنامه ریزی وارد شده است.

وی افزود: ۳۱ دستگاه مسئول راهکار‌های اجرایی حجاب و عفاف بوده که اگر به تکالیف خودشان عمل می‌کردند امروز شاهد چنین صحنه‌هایی در خیابان نبودیم.

فرمانده کل انتظامی گفت: از حمایت دستگاه قضا و رئیس جمهور محترم برای حمایت از انتظامی در اجرای این طرح تشکر می‌کنم. معمولاً هیچ رئیس جمهوری این کار را نمی‌کند، چون اعتقاد دارد بایستی کاری کند که رای داشته باشد، ولی رئیس جمهور محترم واقعاً حساب این را نکرده و ایستاده تا حیا، دین، عفت در جامعه ساری و جاری شود.

فرمانده کل انتظامی در ادامه از حمایت وزیر کشور نیز تقدیر کرد و گفت: از صداوسیمایی که به میدان آمده، از اصحاب رسانه و قلم به دستانی که بر علیه مزدوران قلم می‌زنند نه برای مزدوران تشکر می‌کنم.

وی افزود: کسانی هستند که برای مزدوران قلم می‌زنند و به این قلم زدشان هم افتخار می‌کنند و توجه ندارند که فردای قیامت، کلمات و حرف‌های این مقالات، این جملاتی را که می‌آورند بایستی پاسخگوی آن باشند در محضر پروردگار، چگونه می‌شود بی حیایی را ترویج کرد با ادبیاتی زیبا و بعد انتظار داشت قیامتی امین داشت.

فرمانده کل انتظامی بیان داشت: چنین است که بایستی عزم و اراده مان را در برابر صیانت از دختران میهن‌مان قرار بدهیم، من اینجا در حرم حضرت معصومه (س) در برابر متدین و انقلابیونی که برخی از آن‌ها امروز اینجا هستند و در برابر خانواده شهدا، خانواده جانبازان، خانواده رزمندگان، علماء، صلحاء و در حرم خانم حضرت معصومه (س) قسم یاد می‌کنم تمام توان را برای احیای دین و ارزش‌های میهن اسلامی مان خواهیم گذاشت و از این راه عقب نشینی نخواهیم داشت و هیچ اراده ای، تهمتی، افترایی، هیچ سرزنشی و شماتتی ما را از این راه پر فیضی که حضرت حق در برابرمان قرار داده به عقب نخواهد راند.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: اگر در طرح نور به دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم علیه اراذل و اوباش، سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی جامعه هم تلاش می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد
  • دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است
  • سردار رادان: چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می‌شود
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • عملیات وعده صادق موجب شادی عدالت‌خواهان جهان شد
  • برگزاری این سفر در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود