Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: امروز نیاز است در مقابل حرکت‌های موذیانه و انحرافی دشمنان، محتواهای غنی مکتب اهل‌بیت(ع) را با قالب‌های هنرمندانه تولید و در فضای مجازی منتشر کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در مراسم اختتامیه مسابقه بین المللی کتابخوانی هفت شهر عشق، از این برنامه به عنوان یک ابتکار جالب و کار ارزشمند یاد کرد و اظهار داشت: تعلیم و تعلم، پیشرفت و تکامل بشر بسیار مورد تاکید و توجه است و مقدمه همه اینها، آگاهی و معرفت است و اگر کسی در این مسیر قدم برندارد، به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه قرار گرفتن در مسیر تکامل و سعادت، برنامه اسلام برای بشر است، افزود: تعلیم و تعلم در هر زمان، ابزار و مقتضیات خاص خود را نیاز دارد و نمی‌توان به این حوزه نگاهی بسته داشت زیرا در این صورت، پیشرفت محقق نخواهد شد.

ناصری عنوان کرد: هرچه بتوانیم در مسیر تعلیم و تعلم، تربیت اسلامی و طی مسیر کمال، همراه جامعه و ابزارهای جامعه به پیش برویم، موفق‌تر خواهیم بود زیرا جامعه گرچه به ظاهر گسترده شده اما از نظر ارتباطات و اطلاعات، کوچک و به یک دهکده جهانی تبدیل شده است.

امام جمعه یزد بیان کرد: امروز در دنیای ارتباطات می توان بسیاری از اموری که انجام آن در گذشته غیرممکن بود را به راحتی انجام داد بنابراین باید همراه با علم روز به پیش برویم.

ناصری یادآور شد: امروز دنیای غرب تمام تبلیغات خود را بر تغییر و تحول انسان‌ها و انحراف جامعه از مسیر انسانیت به مسیر مادیات متمرکز کرده و تلاش می‌کنند که انسان‌ها از مسیر فطرت خدایی دور شوند.

فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟|مهمترین مأموریت نهاد تنظیم گر فضای مجازی در انگلیس چیست؟فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟| تأثیر فناوری پهن باند بر اقتصاد فضای مجازی چیست؟ترفندهای جدید برای کلاهبرداری‌های اینترنتی؛ مردم آذربایجان‌ غربی مواظب آگهی‌های فضای مجازی باشند

وی تصریح کرد: در تمام دنیا، رقبا با تمام ابزار خود استفاده کرده و به زندگی افراد ورود کرده‌اند و در حال اثرگذاری هستند و ما مسلمان‌ها و به ویژه شیعیان در چنین شرایطی باید وارد میدان شویم.

امام جمعه یزد ادامه داد: حوزه‌های علمیه و ارگان‌های فرهنگی در نظام اسلامی و انقلابی نباید به این مسائل بی‌تفاوت باشد و دست روی دست بگذارند تا دشمنان با حرکات موذیانه و مخرب، به قلب و ذهن جوانان ما نفوذ کنند بلکه باید تلاش کنند جوانان را متوجه و بیدار کنند و به زندگی آنها هدف و انگیزه و امید بدهند.

ناصری تصریح کرد: امروز ما نیز راهی غیر از این نداریم که از ابزارهای روز دنیا استفاده کرده و مطالب را به گوش جوانان و مردم برسانیم زیرا امروز دنیا تشنه معارف اسلامی و تشنه حقیقت است اما محتوا در اختیار ندارد و ما باید از ظرفیت فضاهای جدید استفاده کرده و محتواهای غنی که در مکتب اهل‌بیت(ع) وجود دارد را در قالب‌های جذاب در اختیار افراد قرار دهیم.

وی عنوان کرد: محتواسازی با شکل و قالب جذاب، نیازمند نگاه هنرمندانه است و باید به این شکل، محتواهای قوی و خوب موجود در کتب دینی و ادبی خود را در دسترس همه مردم دنیا قرار دهیم هماهنگونه که در دنیا از این ابزار استفاده می شود اما به جای محتوای موثر و مفید، مسائل خرافی و شبهات و مسائل خلاف واقع در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

ناصری تاکید کرد: دنیا تشنه و طالب معارف است و فطرت خداجویی زنده شده و یک تلنگر و راهنما نیاز است که این ذهن‌ها را جذب کند بنابراین باید در این مسیر قدم برداریم و به طور قطع، کتاب می‌تواند در این راستا بسیار اثربخش باشد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه یکی از وظایف و ماموریت‌های رایزنان فرهنگی، آگاهی بخشیدن به مردم سایر کشورها نسبت به منویات امام و رهبری، تبلیغ اهداف و ویژگی‌های انقلاب برای مردم از طریق محتواهایی نظیر کتاب و مجله است، اظهار داشت: اکنون جای خالی برنامه‌های فرهنگی در این زمینه همچنین حرکت‌های ارزشمند برای معرفی اسلام ناب محمدی(ص) در سفارتخانه‌ها احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم تا با استفاده از ابزار روز، صدای اسلام و اهل بیت(ع) و ندای امام حسین(ع) را به همه دنیا برسانیم و جوانان غافل دنیا را آگاه و سفارش امام راحل در مورد نشر انقلاب را نیز محقق کنیم.

انتهای پیام/781/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه یزد فضای مجازی اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۶۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت

محمود اکرامی فر درباره برنامه «سرزمین شعر» که از شبکه چهارم سیما پخش شد، گفت: این برنامه شعر را به یک گفتمان عمومی و از یک گزاره محفلی به یک گزاره عمومی تبدیل کرد، به طوریکه شعر را در جامعه رواج داد و توانست دوباره به زندگی عمومی، گفتگو‌ها و ارتباطات کلامی مردم برگرداند.

وی افزود: موسی عصمتی یکی از شاعرانی بود که بخاطر جاذبه رسانه‌ای و شعر خوبش از او استفاده کردم و در گروه من قرار داشت. اشعار او را در صفحه مجازی ام منتشر کردم و بازخورد‌های زیادی از آن گرفتم.

این شاعر و داور برنامه تلویزیونی «سرزمین شعر» گفت: بیش از صد هزار نفر از این صفحه من بازدید کردند و شعر این شاعر حدود ۱۰ میلیون نفر بازدیدکننده داشت. خیلی‌ها برای ما نوشتند که با این شعر زندگی کردند و حتی به گریه افتادند. می‌توانم بگویم سرزمین شعر برنامه خوبی بود و می‌تواند بهتر هم شود.

برنامه «سرزمین شعر» در ادامه هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر از ۲۶ اسفند پارسال در قالب مسابقه شعر به روی آنتن شبکه چهارم سیما رفت و فرصتی شد برای شنیدن اشعار جشنواره و انتخاب شاعران برتر بود. در قسمت اول این برنامه غزلی از موسی عصمتی درباره پدر و کارگران معدنعلاوه بر اینکه حضار برنامه را تحت تاثیر قرار داد، با اقبال عمومی هم همراه شد.

(پدر)

پدرم را خدا بیامرزد، مردِ سنگ و زغال و آهن بود
سال‌های دراز عمرش را، کارگر بود، اهل معدن بود

از میان زغال‌ها در کوه، عصر‌ها رو سفید برمی‌گشت
سربلند از نبرد با صخره، او که خود قله‌ای فروتن بود

پا به پای زغال‌ها می‌سوخت! سرخ می‌شد، دوباره کُک می‌شد
کوره‌ای بود شعله‌ور در خود، کوره‌ای که همیشه روشن بود

بار‌هایی که نانش آجر شد، از زمین و زمان گلایه نکرد
دردهایش، یکی دوتا که نبود! دردهایش هزار خرمن بود

از دل کوه‌های پابرجا، از درون مخوف تونل‌ها
هفت خوان را گذشت و نان آورد، پدرم که خودش تهمتن بود

پدرم مثل واگنی خسته، از سرازیر ریل خارج شد
بی خبر رفت او که چندی بود، در هوای غریب رفتن بود

مردِ دشت و پرنده و باران، مردِ آواز‌های کوهستان
پدرم را خدا بیامرزد، کارگر بود، اهل معدن بود

منبع: صداوسیما

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید