Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دریافتی روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، علیرضا قاسمی در نشست شورای اداری قصرقند با حضور نماینده حوزه انتخابیه چابهار اظهارداشت: در کنار بیان کمبودها و نداشته‌ها بهتر است خدماتی که نظام جمهوری اسلامی در این سال‌ها ارائه کرده نیز مطرح شود. 

وی با بیان این که نظام اسلامی در ۴۰ سال گذشته اقدام‌های بزرگ و ارزشمندی در منطقه انجام داده که باید قدرشناس آن بوده و به عنوان مسوولان نظام نسبت به عملکرد خود همواره متعهد باشیم افزود: کوتاهی ما در ارائه خدمات نظام و گفتن صرف نداشته‌ها و مشکلات زمینه‌ساز فراهم شدن خوراک خبری برای محافل و رسانه‌های ماجراجو و معاند می‌شود و تبعات سنگین و بعضا جبران‌ناپذیری به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به دستاوردهای نظام در زمینه آبرسانی بیان کرد: تعداد روستاهای استان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سه‌هزار و ۷۳۴ روستا و شاخص بهره‌مندی از آب بهداشتی هم حدود هفت درصد بود.

وی افزود: هم‌اینک از تعداد پنج هزار و ۵۹۴ روستای ثبت شده، ۲ هزار و ۹۴۷ روستا دارای شبکه آب آشامیدنی بهداشتی و سالم هستند و شاخص بهره‌مندی سیستان‌وبلوچستان نیز حدود ۶۸ درصد است.

قاسمی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان پرروستاترین استان کشور است تصریح کرد: خدمات‌رسانی به این خطه ۲ برابر نرم کشوری و هزینه‌های ساخت و بهره‌برداری نیز سه برابر نرم کشوری است.

وی ادامه داد: علاوه بر این متوسط بارندگی سیستان و بلوچستان ۱۱۳ میلیمتر و کشور ۲۵۰ میلی‌متر و سطح تبخیر منابع به دلیل باد و گرما بیش از چهار هزار میلی‌متر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور تسریع در عملیات اجرایی آبرسانی به یکهزار و ۶۲ روستای فاقد شبکه یا دارای تنش آبی استان تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه‌ میان شرکت مهندسی آبفای کشور، مجلس شورای اسلامی و استانداری استان با ۱۱ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال امضا شده است.

وی با اشاره به بازدیدهای میدانی خود در این سفر بیان کرد:  این بازدیدها با هدف دیده و شنیده شدن بهتر مشکلات و ارائه راهکار برای رفع دغدغه‌های مردم به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و در کنار نظارت بر تک تک طرح‌های آبرسانی، برنامه‌های آبفا برای توسعه آبرسانی روستایی به روستاهای مشکل دار در کوتاه‌مدت در دست اجرا قرار خواهد گرفت.

قاسمی با اشاره به درخواست مردم برای آبرسانی به چهار روستای حاجی آباد دزبن، چندوکان بگ و توکل خاطرنشان کرد: در صورت کمک نماینده، فرماندار و شوراهای محل برای رفع معارض از چاه‌های حاجی آباد دزبن، چندوکان بگ و توکل با تجهیز چاه و اجرای خطوط انتقال مشکل آبی اهالی مرتفع می‌شود.

وی از آبرسانی به ۵۲ روستای مجتمع تلنگ زیرمجموعه مخزن تلنگ و ایستگاه پمپاژ ماران گز تا پایان سال خبر داد و گفت: این پروژه که به مدت ۲ سال معطل مانده بود در سالجاری با پیگیری و رفع موانع حقوقی با تلاش همکاران و ارائه راهکار و بررسی‌های فنی در کوتاهترین زمان ممکن به سرانجام رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از روستای ساربوک به عنوان اولین روستای دارای شبکه فاضلاب استان نام برد و بیان کرد: ساخت تصفیه‌خانه این روستا به دلیل برخی مشکلات به مدت چند سال تعطیل بوده که در صورت کمک برای رفع معارض در بازه زمانی هشت ماهه نسبت به ساخت  این تصفیه‌خانه با جدیدترین طراحی و روش اقدام خواهد شد.

وی تصریح کرد: با مجموع این اقدامات دربازه زمانی تعریف شده شاهد رضایت مردم خواهیم بود.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان شركت آب و فاضلاب سيستان و بلوچستان توسعه ایران شرکت آب و فاضلاب کشور توسعه روستایی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان شركت آب و فاضلاب سيستان و بلوچستان توسعه ایران شرکت آب و فاضلاب کشور توسعه روستایی دولت سیستان و بلوچستان شركت آب و فاضلاب سيستان و بلوچستان توسعه ایران شرکت آب و فاضلاب کشور توسعه روستایی دولت اخبار کنکور آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان شرکت آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۶۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود

مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام گفت: :در سال جاری مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان برطرف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، محمد محمدی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت‌_ در مراسم تودیع و معارفه مدیران آبفای استان ایلام ضمن تبریک پیروزی عملیات غرورآفرین وعده صادق در مقابل رژیم کودک‌کش صهیونیستی و تبریک روز جهانی کار و کارگر، اظهار کرد: یکی از مهمترین خدمات زیرساختی، اجرای زیرساخت‌های آب و فاضلاب است.

وی با تاکید بر اینکه علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته هنوز فاصله زیادی با ایده آل‌ها داریم، افزود: در حوزه زیرساختی و در بحث شبکه توزیع فرسودگی شبکه آبرسانی داریم به گونه‌ای که علاوه بر پرت آب، خدمات‌رسانی در فصل گرم با مشکل مواجه می‌شود.

مدیرعامل آبفای استان ایلام ادامه داد: امید می‌رود با پشتیبانی شرکت آبفای کشور، حمایت‌های استاندار استان ایلام و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی بتوانیم مشکلات زیرساختی را مرتفع کنیم.

محمدی با اشاره به برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شرکت آبفا گفت: پروژه‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی در جهت خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم در حال طراحی و اجرا است که امید می‌رود با تخصیص به موقع اعتبارات شاهد افتتاح پیش از موعد این پروژه‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی حدود ۱۱ سال که در دست اجرا است و هنوز به بهره‌برداری نرسیده است، افزود: در اجرای این پروژه اقداماتی از جمله خطوط انتقال، برق رسانی و مخازن احداث شده، و ففط احداث تصفیه‌خانه آب باقی مانده است، با توجه به اینکه پروژه مشکل اعتباری ندارد، سال جاری شاهد بهره‌برداری خواهیم بود.

مدیرعامل آبفای استان ایلام با اشاره به اینکه در راستای پروژه‌های جهاد آبرسانی در استان ۶۹ روستا در طرح آبرسانی قرار دارد که تاکنون کار آبرسانی به چهار روستا به انجام رسیده است، با اجرای کامل این پروژه‌ها مشکل کم‌آبی در روستاها برطرف خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه سقایی زائرین اباعبدالله (ع) افتخار مردم استان ایلام است، اضافه کرد: اداره آبفای شهرستان مهران جوابگوی آبرسانی برای ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شرکت‌کننده در مراسم اربعین حسینی نخواهد بود و از طرفی برای اتمام تصفیه‌خانه فاضلاب مهران بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به زیرساخت‌های مسکن ملی گفت: اقدامات خاصی انجام شده است، اما به دلیل محدودیت منابع نیازمند اعتبارات ملی هستیم تا در اجرای این پروژه با مشکل مواجه نشویم.

مدیرعامل آبفای استان ایلام ضمن قدردانی از استاندار، معاونین استاندار، نمایندگان مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه ایلام و همچنین قدردانی از اعتماد شرکت مهندسی آبفای کشور در انتخاب وی، افزود: پیگیری برای اتمام پروژه‌ها در راستای ارائه خدمات صادقانه به مردم مهم‌ترین برنامه کاری ما است.

کد خبر 749135

دیگر خبرها

  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • انسداد ۴۲ راه روستایی و راه فرعی قدیمی اسپکه-بمپور درجنوب سیستان وبلوچستان
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد