Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:برآوردها این است که حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور وجود دارد که باید این موضوع ساماندهی شود.

قدس آنلاین: محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه عزم مجلس برای اصلاح ساختار بودجه جدی است، گفت: دولت در این زمینه قدمی بر نداشت و عزمی هم در این زمینه نداشت البته نمایندگان طرحی را در این زمینه تدوین کردند و در صحن مجلس در حال بررسی آن هستیم که البته این طرح برای اصلاح ساختار کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه باید محورهای اساسی و پایه بودجه را در مجلس اصلاح کنیم، ادامه داد: دولت اعلام کرده است که از بودجه نفتی جدا شده ایم اما اعلام نشده است که جایگزین نفت در بودجه چه درآمد پایداری است.

نماینده کرمان در مجلس با تاکید بر اینکه برای درآمد نفت در بودجه باید درآمدی پایدار پیش‌بینی شود و اگر این اتفاق رخ ندهد قطعاً اصلاح ساختار بودجه اتفاق نمی افتد، افزود: در اصلاح ساختار بودجه باید به سمت اصلاح نظام مالیاتی کشور که یکی از محورهای آن ایجاد پایه‌های مالیاتی جدید است، که در جهان این موضوع در حال اجرایی شدن است برویم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه یکی از پایه‌های مالیاتی جدید، مالیات بر عایدی سرمایه است، عنوان کرد: مالیات  بر عایدی سرمایه نه تنها به دهک‌های کم‌درآمد جامعه کاری ندارد، بلکه فشاری نیز به قشرهای متوسط جامعه  وارد نمی‌کند، مالیات بر عایدی سرمایه مختص پردرآمد هاست و از سفته‌بازی در بازار ارز، سکه، مسکن و خودرو جلوگیری می کند.

پور ابراهیمی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از راه های اصلاح نظام مالیاتی کشور جلوگیری از فرار مالیاتی است، اضافه کرد :برآوردها این است که حدود 100 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور وجود دارد که باید این موضوع ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از راه‌های اصلاح ساختار بودجه مولدسازی اموال دولت است، ادامه داد: فروش اموال دولتی یکی از راه هاست اما اصلی ترین راه استفاده از ظرفیت‌های دارایی‌های دولت است امروز عدم النفع استفاده از دارایی های دولت چندین برابر بودجه کل کشور است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام اینکه تعیین تکلیف بودجه شرکتهای دولتی و بانکهای دولتی نیز یکی از راه های اصلاح ساختار بودجه است، گفت: بودجه شرکت های دولتی و بانکهای دولتی حدود 2 و نیم برابر بودجه کشور است اگر بتوانیم 10 درصد از هزینه‌های آنها را ذخیره کنیم معادل فروش نفت در زمان غیر طبیعی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی فرار مالیاتی بودجه 1400 بودجه شرکت های دولتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اصلاح ساختار بودجه فرار مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۶۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۳۰۰ میلیارد فرار مالیاتی حوزه ساخت‌وساز در خوزستان

سرپرست مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی از مطالبه ۳ هزار میلیارد ریال مالیات از فراریان مالیاتی مجریان ذیصلاح ساختمان خوزستان خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شاهین مستوفی؛ سرپرست مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور پیرامون نحوه شناسایی فرار مالیاتی مجریان ذیصلاح ساختمان خوزستان و میزان مطالبه مالیاتی از آنان، اظهار کرد: متعاقب دریافت گزارش سامانه سوت‌زنی مبنی بر فرار مالیاتی شرکت‌های سازنده مسکن در این استان و با‌ توجه به وجود اطلاعات مربوط به میزان فعالیت این اشخاص در سازمان نظام مهندسی استان مذکور (از جمله حق تعرفه هر متر مربع متراژ واگذار شده به هر شخص حقیقی یا حقوقی، قراردادهای منعقده فی مابین کارفرمایان و مجریان ذیصلاح) و عدم همکاری کامل آن مجموعه، انجام بازرسی موضوع ماده (181) قانون مالیات‌های مستقیم در دستور کار قرار گرفت. 

وی با اشاره به اینکه با بررسی اسناد و مدارک به دست آمده از بازرسی انجام شده، مشخص شد حق الزحمه واقعی 573 مجری ذیصلاح ساختمان در استان طی سال‌‌های 1398 لغایت 1402 نزدیک به 13 هزار میلیارد ریال بوده گفت: لیکن درآمد ابرازی آنها در اظهارنامه‌های مالیاتی تسلیمی بسیار کمتر از این مبالغ اعلام شده بود که با عنایت به مستندات مذکور و با رعایت قوانین و مقررات، بالغ بر 3 هزار میلیارد ریال مالیات و عوارض در منابع مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده طی اوراق مطالبه و تشخیص صادره، از مودیان مذکور مورد مطالبه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شناسایی ۳۰۰ میلیارد فرار مالیاتی حوزه ساخت‌وساز در خوزستان
  • شناسایی ۳ هزار میلیارد ریال فرار مالیاتی حوزه ساخت و ساز در خوزستان
  • شناسایی فرار مالیاتی ۳۰۰ میلیارد تومانی در حوزه ساخت و ساز
  • فرار به جلوی متهمان مفاسد اقتصادی و دو برابر شدن تحریم‌ها
  • پول نقد بیاورید تا پزشک محترم مالیات ندهد!
  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • عدم الزام مشاغلی که فروش کمتر از ۳۰ میلیاردتومان بوده به ارایه دفاتر و ترازنامه
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟