Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمد صادق مهرابی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت آیت الله دستغیب، گفت: ماندگاری نام نیک شهید آیت الله دستغیب در ولایت پذیری ایشان بود.

وی تاکید کرد: سالروز شهید دستغیب تبلور پیوست تبلیغ و خدمت است او به زیبایی بین تبلیغ دین و خدمات اجتماعی پیوست ایجاد کرده بود کلامش چون آرزوی اخلاص بود، رسا بود و تأثیر گذار، بهترین راهکار در فضای کرونایی برای تکریم و تعظیم آن شهید والا مقام توصیه به مطالعه کتب ارزشمند آن معلم اخلاق مهذب نفوس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله دستغیب در سال ۱۲۸۸ شمسی در شیراز در یک خانواده روحانی اهل علم و فضیلت متولد شد. پدرش سید محمدتقی هنگام تولد فرزندش در کربلا به سر می‌برد و چون ولادت او مقارن با عاشورا بود، نام او را عبدالحسین نهاد.

سید عبدالحسین در ۱۲ سالگی پدر خود را از دست داد و در سال ۱۳۱۰، جهت ادامه تحصیل علوم دینی راهی نجف شد و از محضر بزرگان کسب فیض کرده و به درجه اجتهاد نائل شد.

مبارزات سیاسی او از زمان کشف حجاب شروع شد، اما اوج مبارزات این شهید بزرگوار علیه رژیم شاه، زمانی بود که لوایح ششگانه مطرح شد و جنبش سال ۴۱ که آغاز نهضت امام خمینی (ره) بود شکل گرفت و در ۱۵ خرداد بازداشت و به تهران تبعید شد.

در سال ۱۳۴۳، برای دومین بار دستگیر و به تهران اعزام و زندانی و سپس تبعید شد، پس از آزادی، رهبری اهالی فارس را در نهضت امام خمینی (ره) بر عهده داشت.

در سال ۱۳۵۶ عوامل شاه، مدتی وی را در منزل خود تحت نظر داشتند که با عکس‌العمل شدید مردم انقلابی شیراز با رژیم مجبور به عقب‌نشینی شد پس از کشتار وحشیانه رژیم شاه در پنجم رمضان در شیراز، حکومت نظامی اعلام شد و آن عالم مجاهد دستگیر و در تهران زندانی شد.

شهید آیت الله دستغیب پس از پیروزی انقلاب به نمایندگی از مردم فارس در مجلس خبرگان انتخاب و همچنین به فرمان امام (ره) به سمت امام جمعه شیراز منصوب شد.

وی همچنین ریاست حوزه علمیه فارس را بر عهده داشت و بعد از پیروزی انقلاب، مدارس علمیه قوام، هاشمیه و آستانه شیراز را که سال‌های طولانی توسط رژیم پهلوی تعطیل شده بود، دوباره دایر کرد.

سرانجام در روز جمعه ۲۰ آذر ۱۳۶۰، آیت‌الله سید عبدالحسین دستغیب در حالی که عازم نمازجمعه شیراز بود در یکی از کوچه‌ها با انفجار بمبی توسط منافقین به شهادت رسید.

کد خبر 5092477

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله سید عبدالحسین دستغیب شیراز تبلیغات اسلامی فارس ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا بارش برف شهرکرد محدودیت های کرونایی گرگان بارش باران شهرستان کرج روز دانشجو کرمانشاه سیلاب آیت الله دستغیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۶۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکته مهمی که در توقیع امام زمان (عج) به شیخ مفید اشاره شد

حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در برنامه «یک ماه مانده» شبکه قرآن درباره حضرت بقیة الله الاعظم (عج) صحبت کرد و به نکته مهمی که ایشان در توقیع خود به شیخ مفید اشاره کرده بودند، پرداخت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت آیت الله نورمفیدی در پی شهادت مامور گلستانی فراجا
  • نکته مهمی که در توقیع امام زمان (عج) به شیخ مفید اشاره شد
  • ‌اعلام حداکثر سرعت مجاز در معابر شهری شیراز
  • دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • آیین گل افشانی و جایگزینی کلام‌الله مجید دروازه قرآن
  • حداکثر سرعت مجاز در معابر شیراز بازبینی شد
  • رونمایی از سند راهبردی شیراز همزمان با روز بزرگداشت شاهچراغ (ع)
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • ‌چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز برگزار می‌شود